Hop til indhold
  • 0

Program til IHC Controller med Viewer


Bert Mulder
 Share

Spørgsmål

Hej
Vi er ved at være færdigt med vores IHC anlæg i vores garage hvor både inden og udendørslys styres fra huset af. Jeg skal nu i gang med at programmere den IHC Controller jeg fik købt for cirka 3 år tilbage fra en elektrikker som havde den i overskud. Godt på vej på http://www.lk.dk/support/professionel/ihc-software/  for at hente programmet faldt jeg over navnet IHC Visual 1 og IHC Visual 2 samt nyt firmware :blink: Så her har jeg brug for lidt hjælp for at komme i gang ;)

Jeg har en IHC Visual Controller/Viewer med noget link/lan på forsiden af modulet

mvh
Bert

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Velkommen til IHC-User

start her: http://www.lk.dk/support/professionel/ihc-software/ og hente IHC Control Visual 2..

Du bestemmer egentlig selv om du vil opdatere fimwaren i den, hvis det er 3 år siden du fik den, så kan det være en god ide at gøre det, for at få fuld understøttelse af alle nye produkter, nyeste firmware er 2.7.220, og som der står på LK.dk så kan du ikke opdatere den direkte til 220, måske du skal have lavet et par opdateringer inden.. 

Bemærk også, at LK hænger lidt med hensyn til at få opdateret deres JAVA certifikater i controller firmwaren, så hvis du skal igang med at bruge service view så kan det være nødvendigt at downgrade din java, men der er intet i vejen for at du kan gå igang med at få dit projekt op at køre via visual softwaren, også uden at du behøver firmware opdatere, sådan lige umidlbart, mener jeg jeg kun der er de nye sol og fugt sensore, som kræver at du opdaterer til nyeste firmware

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

 

20 timer siden, Brian (Badazz) skrev:

Velkommen til IHC-User

start her: http://www.lk.dk/support/professionel/ihc-software/ og hente IHC Control Visual 2..

Du bestemmer egentlig selv om du vil opdatere fimwaren i den, hvis det er 3 år siden du fik den, så kan det være en god ide at gøre det, for at få fuld understøttelse af alle nye produkter, nyeste firmware er 2.7.220, og som der står på LK.dk så kan du ikke opdatere den direkte til 220, måske du skal have lavet et par opdateringer inden.. 

Bemærk også, at LK hænger lidt med hensyn til at få opdateret deres JAVA certifikater i controller firmwaren, så hvis du skal igang med at bruge service view så kan det være nødvendigt at downgrade din java, men der er intet i vejen for at du kan gå igang med at få dit projekt op at køre via visual softwaren, også uden at du behøver firmware opdatere, sådan lige umidlbart, mener jeg jeg kun der er de nye sol og fugt sensore, som kræver at du opdaterer til nyeste firmware

Prøv at kigge nærmer på det link du selv har lagt ind her. Der står at du ikke kan opgrader direkte til 2.7.220 hvis din firmware er ældre end 2.7.x. 2.7.144 er fra 3/3-2011, så sandsynligheden for at en 3+ år gammel controller har en firmware, som er ældre end 2.7.x er lille, men det skader ikke at starte med at opgrader til 2.7.199, før man går videre til 2.7.220.

Det er begrænset hvad der er kommet af nyheder til LK IHC inden for de sidste 5 år. Jeg kan desværre ikke finde release notes på firmwares efter 2.7.166, som nu er over 4 år gammel. Men ud af de 4 firmwares som er released siden, er den ene en uofficelt beta version, en anden er en officel beta. 2.7.199 indeholder ingen nyheder såvidt jeg husker, og er kun releaset for at løse et stabilitets problem, og udløbne certifikater. 2.7.220 indeholder understøttelse af fugt og lux måler, samt opdaterede certifikater samt TLS 1.1 og 1.2 support. Den er tilgengæld ret ustabil på visse controller.

  • 2.7.166 - dato stemplet 20/3-2012
  • 2.7.190 - dato stemplet 21/2-2014
  • 2.7.199 - dato stemplet 12/2-2014
  • 2.7.214 - dato stemplet 2/3-2015
  • 2.7.220 - dato stemplet 30/6-2015

Om man skal vælge firmware 2.7.199 eller 2.7.220 afhænger af flere ting. Jeg har prøvet at liste forskellene op i dette indlæg. Her kan man også læse om de forskellige problemer der er med Java og LK IHC samt workarounds.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 timer siden, Lars1 skrev:

 

Prøv at kigge nærmer på det link du selv har lagt ind her. Der står at du ikke kan opgrader direkte til 2.7.220 hvis din firmware er ældre end 2.7.x. 2.7.144 er fra 3/3-2011, så sandsynligheden for at en 3+ år gammel controller har en firmware, som er ældre end 2.7.x er lille, men det skader ikke at starte med at opgrader til 2.7.199, før man går videre til 2.7.220.

 

Det er jo egentlig også det jeg skriver, at han ikke kan opgradere direkte.. nu har jeg hjulpet ham på vej med et link til softwaren, og på siden står der jo udførligt at der ikke kan opgraderes direkte, og efter som spørger færdes her i ord, og ikke klar tale, så går jeg ud fra at han selv kan læse, så jeg så ingen grund til at kopiere teksten fra siden direkte ind, derforuden er det jo stadig smag og behag om man vil opgradere firmware, min firmware er nok også 3 år gammel, og det kører perfekt, og ser ingen grund til at opdatere den, for at løbe ind i eventuelle stabilitets problemer, som der har været diskuterert mange gange, jeg tilgår min controller via en virtuel maskine, (hvilket jeg er nødt til da jeg bruger mac) så den er opsat med en gammel java, så jeg har ikke de store problemer ved at LK er for langsom til at opdatere deres frimware..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På ‎09‎-‎07‎-‎2016 at 15:56 , Brian (Badazz) skrev:

Velkommen til IHC-User

start her: http://www.lk.dk/support/professionel/ihc-software/ og hente IHC Control Visual 2..

Du bestemmer egentlig selv om du vil opdatere fimwaren i den, hvis det er 3 år siden du fik den, så kan det være en god ide at gøre det, for at få fuld understøttelse af alle nye produkter, nyeste firmware er 2.7.220, og som der står på LK.dk så kan du ikke opdatere den direkte til 220, måske du skal have lavet et par opdateringer inden.. 

Bemærk også, at LK hænger lidt med hensyn til at få opdateret deres JAVA certifikater i controller firmwaren, så hvis du skal igang med at bruge service view så kan det være nødvendigt at downgrade din java, men der er intet i vejen for at du kan gå igang med at få dit projekt op at køre via visual softwaren, også uden at du behøver firmware opdatere, sådan lige umidlbart, mener jeg jeg kun der er de nye sol og fugt sensore, som kræver at du opdaterer til nyeste firmware

Hej

Jeg synes at jeg har rigeligt for at kunne komme i gang og takker for jeres indlæg samt advarsler :-) Man kan jo ikke blive andet end imponeret !
 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok