Hop til indhold
  • 0

Kan ikke logge ind på IHC Visual 2 Controller på hverken port 443 eller USB


Henrik Skaarup
 Share

Spørgsmål

I går mistede både "IHC tablet" og "IHC remote" apps forbindelsen til min IHC Visual 2 Controller.
På "IHC remote" står "Connection Error. An SSL error has occurred and a secure connection to the server cannot be made."
Kan godt via PC tilgå controllerens web interface på port 80 og load'e/køre de forskelle java programmer.
Men ingen af dem kan logge ind på controlleren.
LK IHC Visual programmet kan heller ikke opnå kontakt til controlleren. Der står "LK IHC controller ikke fundet, men <xx.xx.xx.xx> svarer på ping."
Har også forsøgt at forbinde via USB.
Her kan jeg også tilgå med Internet exporer.
Til sidst prøvede jeg at koble Firmware Loaderen på via USB, men den kan slet ikke forbinde.

I går aftes kunne jeg på controlleren se at den grønne lysdiode blinkede meget hurtigt og efterfølgende kunne jeg konstatere at controlleren var genstartet.
Derefter kunne jeg kortvarigt delvist komme i kontakt via web-interfaces og apps. Men ingen af delene kunne hente status oplysninger fra controlleren.
Kunne således ikke se hvilke kontakter som var tændt, eller temperaturerne i huset.

Da jeg ikke kan komme i kontakt med controlleren er jeg ikke 100% sikker på firmware versionen.
Jeg ved dog med sikkerhed at firmware ikke er 2.7.199 eller højere. Mener at versionen er ca. 2.7.168.
Hus og Installationen er fra September 2012.
Og det hele har kørt forholdsvis stabilt hele tiden.

Det skal siges at lige nu (7-9-13) virker alle tryk som de skal og lyset kan tænde og slukke alle steder.
Er dog i tvivl om varmestyringen virker, da jeg ikke længere kan se hvad der er tændt og slukket.

Har for 2-3 uger siden tilføjet nogle wireless tryk og i den forbindelse monteret wireless antenne til controlleren.
Der har dog ikke været problemer før i går aftes.

Da lyset stadig virker, er der ikke noget som haster. Men på mandag vil jeg kontakte elektrikeren hvis jeg ikke har fået løst problemet inden.

Er der nogen herinde som har oplevet noget lignende og/eller har ideér til hvordan jeg kan opnå fuld kontakt med controlleren igen?

På forhånd tak :-)

P.S. Har også en Raspberry Pi med den fantastiske IHC Captain kørende. Den mistede naturligvis også forbindelsen til controlleren :-(

Link til kommentar
Del på andre sites

15 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Tak for svar.
Det lyder jo let.
Men hvordan gør man det i praksis?
Skal man fysisk frakoble 24 V ledningen af controlleren, eller er der en anden måde at gøre det på?.
Har vedhæftet et billede af min controller. Er det ledningen bag ved wireless kablet hvorpå der står 24v som skal frakobles i de ca. 10 sekunder?
Er der ikke en reboot knap ?

Og vil den midlertidige slukning af controlleren påvirke nuværende tilstand af relæerne, vil den slukke eller tænde noget?
Eller vil alt blive forblive upåvirket indtil controlleren kører igen?
 

Fil 16-01-2016 16.18.14 - Controller 1440x1080.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så fik jeg genstartet controlleren.
Kun delvist med success.

Det ser ud til at programmeringen virker og at tryk på knapper resulterer i de forventede handlinger.
Det er nu også muligt at logge på controlleren.

Men det er ikke muligt at udlæse data/status og hverken "IHC Tablet" eller "IHCRemote" kan således vise temperaturer eller status på de forskelllige udtag.
IHC Captain var mange minutter om at komme igennem "logger ind" og de triggere som er kodet ind bliver ikke aktiveret, hvilket godt kunne tyde på at status ikke længere kan aflæses af IHC Captain.

Via IHC Administrator kan jeg se at Firmware version er 2.7.168 og Hardware version = 6.2

Har indtil nu været lidt tilbageholdende med at opdatere firmware, da jeg har læst at nogle af de nye især 2.7.220 skulle være noget ustabil og at 2.7.199 kun skulle være lidt mindre ustabil end 2.7.220.

Er det virkelig nødvendigt at opdatere firmware eller tilkalde elektrikeren ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er umiddelbart ingen grund til at opgradere firmware med mindre der er nye funktioner du absolut ikke kan leve uden. 

Den nye firmware retter muligvis også nogle gamle fejl, men hvis det ikke er noget som har praktisk betydning i din installation, så er der ingen grund til opgradering da der tilsyneladene også er introduceret nye fejl/problemer. Specielt med wireless. Så det gode gamle råd: If it Aint broke, dont fix it, er værd at efterleve.

efter sådan en genstart kan diverse programmer ganske rigtig være lidt længe om at logge ind, da de ofte skal hente programmet igen. Men er du igennem med IHC tablet og kan tænde og slukke lys ?

muligvis skal du have lagt dine punkter ind i IHC tablet igen hvis der er uoverenstemmelse mellem program og virkeligheden.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Prøvede ikke at tænde/slukke via IHC tablet, da ingen af punkterne viste deres tilstand.
Og nu er systemet desværre tilbage igen til den fejlende tilstand hvor der ikke kan logges på controlleren via apps eller "LK IHC Visual" :-(
Genstartede endda controlleren igen ca. 15 minutter efter første genstart.

Programmeringen virker heldigvis stadig, så tænd/sluk via fysiske kontakter fungerer :-)

Prøver nok en genstarte igen senere.

Virker lidt mystisk at installationene pludselig fejler, når den ellers har kørt rigtigt fint i flere år.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Efter endnu en genstart kan jeg konstatere at tryk på ihcremote ikke resulterer i ændringer af tilstand (kan ikke tænde/slukke lys).
Fysiske knapper fungerer.
Har også kunnet hente projekt fil fra controller i "LK IHC Visual" via LAN.
Prøvede at sende projekt fil til controlleren via LAN, men det fejlede. Den fejlede allerede i "Initialiserer" med en kommunikationsfejl.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det lyder som om et eller andet forstyre din IHC controller. Prøv evt. at lukke for internet adgangen til den, for at udelukker at nogen/noget udefra forsøger sig med et DDOS eller tilsvarende. Der findes en del robotter på internettet, som løbende scanner nettet, og finder de et eller andet som gider svare dem, kan de godt finde på at hænge fast på den IP et godt stykke tid.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja problemet gik væk efter nogle genstarter, og lidt tålmodighed. (det sidste var meget svært)
Det er jo længe siden så jeg kan ikke helt huske rækkefølgen af de ting jeg gjorde.
Har sandsynligvis frakoblet IHC Captain midlertidigt, for at mindske evt. påvirkning af controlleren, indtil det hele kørte igen.
Tror faktisk at jeg havde to forskellige IHC captains til at køre samtidig. En på en raspberry pi og en på en ubuntu web-server. 
Testede nogle ting i forskellige versioner, så måske har de tilsammen påvirket IHC controlleren på en sådan måde at den gik i knæ.
Men det er rent gætværk, fandt aldrig ud af hvad der præcist gik galt.
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for svar, så håber jeg det løser sig selv. Er taget på skiferie nu, men problemet er der stadig. Jeg kørte også med captain og ihcbridge, på 2 raspberry pi's da det gik galt. Har koblet det fra og genstartet mange gange. Det mærkelige er at selv om man ikke kan komme i kontakt med controlleren kan den stadig sende mail ud.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 17/1/2016 at 20:22 , Lars1 skrev:

Det lyder som om et eller andet forstyre din IHC controller. Prøv evt. at lukke for internet adgangen til den, for at udelukker at nogen/noget udefra forsøger sig med et DDOS eller tilsvarende. Der findes en del robotter på internettet, som løbende scanner nettet, og finder de et eller andet som gider svare dem, kan de godt finde på at hænge fast på den IP et godt stykke tid.

Er der nogen mulighed for at overvåge netværket for at se om der er nogen/noget der laver løjer udefra?

Jeg kan pinge min controller og hente fra den, men kan ikke sende kommandoer eller nyt program til den. Alle tryk både wireless og fysiske virker.

 

Der er kontakt i serviceview, men ingen respons på kommandoer. Det samme i alle apps

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
22 minutter siden, LTJ skrev:

Er der nogen mulighed for at overvåge netværket for at se om der er nogen/noget der laver løjer udefra?

Jeg kan pinge min controller og hente fra den, men kan ikke sende kommandoer eller nyt program til den. Alle tryk både wireless og fysiske virker.

 

Der er kontakt i serviceview, men ingen respons på kommandoer. Det samme i alle apps

Der er ikke nogen mulighed i IHC controlleren selv, men hvis IHC controlleren er tilsluttet dit netværk via en managed switch eller firewall, kan du højeste sandsynligt trace traffiken deri.

Prøv at genstarte IHC controlleren. Det løser problemet hos mig når jeg har et tilsvarende problem. Det er nok at genstarte den via adminview.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok