Hop til indhold
  • 0

Fra IHC Net Basic til Gigabit


Morten Brix Pedersen
 Share

Spørgsmål

Jeg har IHC Net Basic, men ønsker nu få gigabit kablet ethernet ud i nogle af mine rum.

Som jeg har læst i andre tråde, består kablet af 8 ledere, som normal vis bliver fordelt imellem TV, Data og Tele, således at man kun kan opnå 100 mbit.

Min plan har derfor været, at tage ét af kablerne ud af IHC Net Fordelingsenheden, og sætte en RJ 45 Konnektor på, som jeg kan tage direkte i min switch.

Men er der nogle der ved, hvordan lederne skal sorteres i stikket? Skal det være det "normale" med hvidorange, orange, hvidgrøn, blå, hvidblå, grøn, hvidbrun, brun - eller noget helt andet?

Og er der i øvrigt andre der har gjort denne manøvre med succes?

På forhånd tak :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Din plan lyder bestemt mulig. Da connectiren i vægudtaget jo er en standard vil det bedste bud fra min side være at stikket du skal montere er efter standarden. Disse er der 2 af, enten kan du forsøge med den kode du nævner, eller den modsatte grønhvid-grøn-orangehvid-blå-

blåhvid-orange-brunhvid-brun

alternativet er at se farvekoden som der er monteret efter på bagsiden af en af vægstikkene. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for alle jeres svar.

Til trods for at kablet i fordelingsenheden var parret op efter A, så kunne jeg ikke få dette til at virke når jeg gjorde det samme i et RJ45 stik.

Jeg investerede derfor i en billig kabeltester, som hurtigt kunne vise mig, hvor jeg havde parret lederne forkert.

Den rigtige kombination (for mig), er:

hvidblå
blå
hvidgrøn
grøn
hvidorange
orange
hvidbrun
brun

Nu kører der gigabit ethernet ind til kontoret, hvilket var hvad jeg ønskede, da der alligevel ikke skulle installeres et TV med antenne i dette rum.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu ved jeg ikke om du nogensinde har brugt det stik til data i forvejen, får det bør ikke virke hvis de 2 ender ikke er monteret efter den samme type.

Det skal dog siges at jeg har set en switch, som kunne køre half duplex på et kabel, hvor det var byttet om på par'ne i den ene ende. Normalt vil det dog ikke virke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok