Hop til indhold

Alt lys blinket (Meget kort) ingen genstart af controller


Recommended Posts

Jeg har over en længere periode, primært om aftenen, oplevet af lyset herunder lamper på alm. stikk, uni dimmere og wireless dimmere blinker kort. Altså alt blinker meget kort, det er lige før lyset ikke når at gå helt på nul. Controlleren har ikke lavet genstart. Det kan gøre det een gang, men også flere. Nogen gange kort efter hinanden, andre gange længere tid mellem.

Er der nogen bud på hvad det kan skyldes? Nyeste firmware installeret

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Szafranski skrev:

Jeg har over en længere periode, primært om aftenen, oplevet af lyset herunder lamper på alm. stikk, uni dimmere og wireless dimmere blinker kort. Altså alt blinker meget kort, det er lige før lyset ikke når at gå helt på nul. Controlleren har ikke lavet genstart. Det kan gøre det een gang, men også flere. Nogen gange kort efter hinanden, andre gange længere tid mellem.

Er der nogen bud på hvad det kan skyldes? Nyeste firmware installeret

Hej

Jeg fik problemer efter at have opgarderet, se denne tråd http://www.ihc-user.dk/forum/forums/topic/5300-forbindelse-til-controller-visual-2/
det er godt nok ikke de samme problemer som dig, men det kunne evt. hænge samme. Det er da et forsøg værd og prøve at geninstallere

 

Link til kommentar
Del på andre sites

10 minutter siden, Peter H. Hansen skrev:

Hej

Jeg fik problemer efter at have opgarderet, se denne tråd http://www.ihc-user.dk/forum/forums/topic/5300-forbindelse-til-controller-visual-2/
det er godt nok ikke de samme problemer som dig, men det kunne evt. hænge samme. Det er da et forsøg værd og prøve at geninstallere

 

Har godt fulgt med i din tråd, mit problem ligger et par måneder tilbage og den begyndt bare pludselig med det. Ikke efter en opdatering af program, software eller firmware. Ser lige om der kommer andre bud, eller kan det da godt være jeg giver det er forsøg.

Link til kommentar
Del på andre sites

LK's IHC har sit eget liv. Jeg har oplevet at den har kørt stabilt i flere mdr. hvorefter wireless pludselig begynder at drille, uden at jeg har ændret noget i flere mdr. eller den har/er blevet genstartet i flere uger.

Jeg har også oplevet at der har været forskellige problemer efter en spontan genstart, men at disse kunne løses ved at lave en manuel genstart. En enkelt gang har jeg været nød til at tage strømmen (incl. batteri backup'en) til controlleren i 10 sek. for at få den til at makke ret igen.

Jeg har godt set forslagne om at geninstaller, men min teori er at det er den manuelle genstart i forbindelse med geninstallationen, som løser problemet, og ikke selv geninstallationen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Når jeg er på arbejde og benytter el værktøj, samtidig med at mine halogen lamper kører, så kan jeg se at lyset bliver svagere under brug. Da jeg både har træpillerfyr med eltændning samt vandvarmer med elpatron, kan opstart af disse to påvirke lyset, i det de starter?  Mit forbrug i aften timerne er ca. 4 kwh i timen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er ikke unormalt at man kan se drop i lyset når man starter el-værktøj m.m. Hos mig blinker lyset som sidder på samme stikkontakt når jeg tænder min 5 år gamle laser printer. Det er heller ikke unormalt at man tidligere kunne se et blip på fjernsynet når køleskabet tændte. Men at det skulle kunne ramme hele huset når vandvarmeren tænder synes jeg lyder lidt voldsomt. Men du kan jo selvfølgelig bo så langt ude at du er i underkanten af de 230V tolerance, og så er det ikke utænkeligt.

Hvis du har batteri backup på din IHC installation, kun du prøve at forsyne det 230V output modul, som trækker din stikkontakt med lampe, fra batteri backuppen. Det er ikke noget som du bør køre med i længere tid, men det kan bruges til at verificer om du har et spændings drop på din 24V som er stort nok til at output modulet falder fra, men at controlleren køre videre. Jeg tvivler dog stærkt på at dette er tilfældet.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok