Hop til indhold

problem med usb-rs232 til ihc controller visual 1


Eric S
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen. Jeg har et problem med min usb-rs232 til min controller visual 1. Efter jeg har købt en helt ny IHC controller visual 1 hos en privat. Det er mening, at jeg skal skifte min gamle Controller INTERFACE ( kør med DOS ) ud med den. Men nej....så nemt er det heller ikke, Hardware har jeg 99% styre på, men software har jeg brugt flere dage på at installere og afinstallere forskellige Usb-rs232 software også den fra LK.dk har på mine stationeret og bærbar PC som har windows XP, men det hjalp ikke rigtigt noget. Mine PCére kunne ikke kommunikere med den controller visual 1 og  jeg har ikke Usb-rs232 driver på cd-rom, men jeg går ud fra, at man kan hente den på nettet.o.s.v. Jeg har købt en billig Usb-rs232 kabel hos en elektronik-forretning, ikke den fra LK.dk.

Er der nogen som har haft sådan et problem før, så vil jeg meget gerne høre om det..... Eller vil fortælle mig om, hvad der skal, til for at min PC kan kommunikere med IHC controller visual 1..... Tak på forhånd.  Venlig hilsen Eric S

Link til kommentar
Del på andre sites

Er du sikker på at RS-232 porten på Visual 1 controlleren virker? Der er en serie af de gamle Visual 1 controller, hvor RS-232 porten holder op med at virke efter noget tid. Mener det er noget med en dårlig lodning.

LK ombyttedede dem til Visual 2 controller med viewer en overgang, men garantien er vist helt udløbet på Visual 1 controllerne nu, så jeg mener det er slut nu.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Eric

Dit problem ligger i strømstyring i usb root hub - dette skal fjernes i din enhedshåndtering.

Dit problem ligger desuden i at du ikke har den driver din converter er leveret med. Du kan forsøge at hente den fra lk's side og udpakke denne og genindsætte usb stikket (gerne i en ny port). Du skal efterfølgende kunne se i din enhedshåndtering at enhed er installeret. En ændring af comport nummer kan være nødvendig - brug et lavt nummer der ikke er i brug.

NB. Der har aldrig været skrevet om dårlige lodninger på en Visual 1 controller.

Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Anders. Tak for input. Jeg har hentet og prøvet mange forskellige USB-rs232 software driver på nettet samt den USB-rs232 driver fra LK.dk også forskellige Usb-hub men. Det hjalp ikke....hver gang kontrollerede jeg i min enhedshåndtering og kunne se , at den ikke blev installeret. Den skrev USB2.0-Ser = ? Jeg har bestilt en ny USB-rs232 kabel og skal nok vende tilbage senere.....Vh Eric

Link til kommentar
Del på andre sites

Kære IHC-Forrum!

Jeg vil gerne spørge jer, om den software på LK: Rs232 til USB driver til LK IHC Control 1.32 og IHC-Term (.zip)
virker den overhovedet ?????? For jeg nu har en ny RS232 - USB converter kabel, men min PC med Win XP kunne ikke installere RS232 - USB driver. Jeg har prøvet 3 forskellige kabler og forskellige måde, men uden held....

Derfor Controlleren kunne ikke snakke med min PC. Er der nogen der har noget erfaring og ved noget om, hvorfor min PC ikke kunne installere denne RS232 driver på min PC, eller er der nogen som har en rigtig driver på CD-rom som jeg må tage en kopi af den . På forhånd tak! VH Eric

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har de her drivere (Win7 / Win Vista / Win XP), og umiddelbart ser det ud til at den du linker til, er den til windows 7 blandt dem jeg har.

Du kan da prøve om det hjælper med den til XP, men ved ikke om den fungerer til dit kabel.. Har du evt. et link til det kabel du har købt?

 

 

RS232 til USB konverter.zip

Driver installation.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Torben. Jeg har prøvet et par timer med din software uden held...Og jeg har læst så mange input her inde, hvor IHC ejer har problem med kommunikering med deres controller visual 1  o.m.m. Min XP har SP3 jeg tror, at jeg skal afinstallere denne SP3 først, mistænkt om den blokerer adgang til RS232 til USB o.s.v. Så prøver jeg forfra igen.....vender tilbage senere...VH Eric.

Link til kommentar
Del på andre sites

Din fejl beskrivelse giver ikke mange hints om hvad problemet er, så jeg forsøger lige nogle skud i tågen.

Får du nogen fejl på din PC, i retning af at Visual ikke kan finde seriel porten eller tilsvarende?

RS-232 er noget gammelt skidt. Jeg kan ikke huske hvor pernitten Visual1 controlleren er med bit rates, start og stop bits etc. Men du kunne evt. prøve med gode gamle hyper terminal eller tilsvarende først. Når du har hul igennem kan du så skifte over til Visual programmet.

Hvis du har et andet produkt med RS-232 interface, som f.eks. en firewall eller tilsvarende, kunne du også prøve at få det til at virke med den først.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er længe siden jeg har haft fat i en Visual 1 controller og sådan et USB-RS232 kabel, men oplevede ikke de store problemer med det. Som jeg lige husker det, skulle jeg efter installation af prolific driver, ind i enhedshåndtering og ændre com-port på kablet. Det var noget med at det var blevet tildelt et meget højt port-nr., og efter det blev ændret til et af dem, som kan vælges i visualsoftwaren, var der hul igennem. Tror det var på en pc med Vista, sidst jeg programmerede på en visual 1 controller. Jeg har desværre ikke kablet mere så jeg kan teste, men det var også bare sådan et billigt kina-kabel.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lars1 og Torben1! jeg arbejder på fuldtryk men uden held. Som sagt den rs232-usb virker fint på den anden pc med windows7, men ikke den med win XP med SP3 på. jeg har afinstalleret alt antivirusprogram og firewall. d.v.s alt sikkerhed er væk, for at udelukke fejl, den pc xp har 4 usb -port. alle har afprøvet og reset mange gange på controllleren, resultatet er = 0. Jeg har snart gråhår for det her.....Er der nogen, der har erfaring med hvordan ledningerne forbindes hinanden.o.s.v. Tak for input....VH Eric S

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Eric. 

Skal det forstås på den måde at kabel og driver virker på den WINDOWS 7 maskine?

 

Personligt ville jeg på nuværende tidspunkt finde en gammel pc MED RS 232 COM-port og windows XP og sørge for at få den til at køre inden jeg bruger mere tid på det.

Eller helt ærligt ville jeg købe en Visual 2 controller, som er meget nemmere at programmere. Det er den type vi alle kører på herinde, og har rimeligt godt styr på :) 

Så får du internet (remote App) og wireless på den.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Bjarne. Det er en god ide med at prøve med en gammel PC med RS232 com-port og win xp. Hvis ikke det lykkedes med den, så ender det med at købe en ny controller Visual 2 ....For resten jeg har en gammel controller som kører ( med DOS ), hvis jeg køber en ny visual 2, tror du den kan snakker med de gamle input og output hardware jeg har..o.s.v.Tak for svaret. VH Eric

Link til kommentar
Del på andre sites

13 timer siden, Eric S skrev:

Hej Bjarne. Det er en god ide med at prøve med en gammel PC med RS232 com-port og win xp. Hvis ikke det lykkedes med den, så ender det med at købe en ny controller Visual 2 ....For resten jeg har en gammel controller som kører ( med DOS ), hvis jeg køber en ny visual 2, tror du den kan snakker med de gamle input og output hardware jeg har..o.s.v.Tak for svaret. VH Eric

Jeps input og output er de samme også strømforsyning kan bruges. Hvis du har timemodulet eller viewer modulet er det ud med det. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej IHC-forum!

1000 TAK TIL ALLE som har hjulpet mig med problemet o. m. m

Det er med glæde, at forbindelse med IHC controller og min gammel pc til at snakke sammen via PC-SR232 comport til SR232-IHC indgang.

Forbindelsen mellem IHC controller og PC koblet på med det samme. 1. gang BUM så var jeg igennem.....Så glad er jeg......ubeskrevet med ord.....efter mange dage/timer forsøg. Jeg takker alle de input som I kommer med herinde....det giver resultat senere. o. m. m. Jeg er IHC-nybegynder, nu ved jeg, hvor jeg kan hente hjælp fra. Jeg skal nok vende tilbage med senere noget spændende. Nu begynder jeg at lege med controller,  input og output. Selvfølgelig IHC-Program.... Vh Eric S

 

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok