Hop til indhold
  • 0

Problem med 1-10V output


Paxjensen
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg har forsøgt mig ud i IHC programmering uden det helt store held.

I eksisterende IHC installation vil jeg udbygge installationen med LED lys. LED transformeren skal styres af 1-10V outputmoduler.

Jeg har rent fysisk monteret 1-10V moduler, men når jeg afprøver modulerne efter programmering virker de ikke, jeg har købt fire moduler og formoder ikke alla fire er defekte.

Jeg tror der går noget galt i min programmering, kan ikke rigtig finde noget omkring programmering af 1-10V moduler, så jeg håber der er en venlig sjæl der kan gøre mig klogere.

Jeg vedhæfter kopi af program.

Lars      

Lysdæmper.ihc

Link til kommentar
Del på andre sites

16 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
2 timer siden, Brian (Badazz) skrev:
2 timer siden, Brian (Badazz) skrev:

Nu har jeg ikke lige visual 1 her, men du har vel læst denne side: http://www1.lk.dk/katalog//vejledning/98056_03.pdf den beskriver hvordan modulet virker hvis du vil dæmpe op og ned skal du pulse på bit 5

Nu har jeg ikke lige visual 1 her, men du har vel læst denne side: http://www1.lk.dk/katalog//vejledning/98056_03.pdf den beskriver hvordan modulet virker hvis du vil dæmpe op og ned skal du pulse på bit 5

Hej Brian

Jo den har jeg læst, men jeg forstår den ikke som jeg skal dæmpe op/ned på bit 5

Jeg har forstået det sådanne at man tænder på bit 1 med hurtig tryk op regulere op med lang tryk, slukker med kort tryk på bit 2 og regulere ned med langtryk på bit 2

Har jeg misforstået noget her ?

VH

Lars  

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Brian (Badazz) skrev:

ja, det er rigtigt, hvis du vil bruge to tast betjening, så er det bit 1 og bit 2, jeg får lige sparket liv i visual 1 softwaren og kikker på dit program, har du tjekket at din fortrådning er korrekt ?

Hej Brian

Det vil være super hvis du kunne se på programmet.

Jeg mener jeg har for tråddet modulerne rigtigt, dog har jeg været lidt i tvivl om hvornår man benytter de sidste 8 bit frem for de første 8 bit.

Jeg har monteret på "data indgang" altså de første 8 bit

VH

Lars  

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Prøv det - og lad os høre om det hjalp.

Ville downloade din fil, men kender ikke .ihc?

Hvis du har givet din udgange datalinje x.01 til x.08 skal du forbinde til Data, hvis x.11 til x.18 skal du bruge 11-18, hvis du har brugt datalinjer fra begge sæt virker det ikke.

 

.ihc er fordi han har en visual 1 controller hans programmering med bit 1-8 ser ok ud, ligesom han har brugt data indgangen

 

JA 0V og data skal snoes sammen, det er ikke mere end 14 dage siden der var en herinde der havde et problem, og det løse sig, ved at sno dem sammen...

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På ‎18‎-‎12‎-‎2015 at 15:01 , Brian (Badazz) skrev:

.ihc er fordi han har en visual 1 controller hans programmering med bit 1-8 ser ok ud, ligesom han har brugt data indgangen

 

JA 0V og data skal snoes sammen, det er ikke mere end 14 dage siden der var en herinde der havde et problem, og det løse sig, ved at sno dem sammen...

 

Så lykkedes det at få monteret parsnoet ledninger på nul og data, og så var der faktisk hul igennem på alle fire 1-10V moduler.

Alt spiller som det skal.

Tusinde tak for hjælpen til jer alle.

God jul

VH

Lars  

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok