Hop til indhold

Erstatning Af Skumrings Relæ


Soylant
 Share

Recommended Posts

Hej Alle 

 

Mit skumringrelæ er desværre stået af og jeg skal ha fundet en erstatning til det :-) og så ville jeg lige hører jeres mening, skal jeg bare købe et nyt og erstatte det der sidder, eller kan et virtuelt skumring sagtens erstatte det ?

Jeg har også en kammerat der har et Schnieder Astro som jeg må få og i følge ham er det bare det bedste,

Men har det altid bedst med lige at vende den herinde :-) så fyr løs :-) :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Schneider astro ur, virker ret godt...

Men den gør denne også: http://www.ihc-user.dk/forum/files/file/7-sol-op-og-nedgang/

 

Men det er vel smag og behag...

 

Et rigtigt skumringsrelæ er jo nok det mest præcise, og den kan du jo justere ind lige så det passer, hvilket kan være lidt svært med astro eller virtuel skumringsrelæ

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan du da bare bestille Bjarne, http://billigihc.dk/lk/lk-ihc-control/pir-skumring-ir-dreje/fuga-ihc-control-lux-og-temperatursensor-hvid-1-stk tidlig julegave til dig selv... mon ikke den også virker igennem et opus klar adapter dæksel...

Yes, der er et par muligheder der.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan du da bare bestille Bjarne, http://billigihc.dk/lk/lk-ihc-control/pir-skumring-ir-dreje/fuga-ihc-control-lux-og-temperatursensor-hvid-1-stk tidlig julegave til dig selv... mon ikke den også virker igennem et opus klar adapter dæksel...

Hej 

Jeg har sådan en siddende i et adapterdæksel med membran, det virker fint. Husk at placere den så lyset kommer ind i sensoren, altså på væggen ikke vandret oppe på udhænget, hvis lyset ikke kan komme direkte ind i sensoren få du meget lave målinger.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville klart vælge et fysisk øje der måler lyset. Sol op nedgang er et fantastisk stykke arbejde og jeg bruger det selv p.t. Men jeg syntes der er problemer hver gange vi skifter mellem sommer og vintertid. Vi har også noget belysning indenfor der er styret af lysforholdende ude og her dur det virtuelle ur heller ikke da det jo har lidt svært ved at tage højde for at himmelen er helt overskyet en halv time før solnedgang.

Men Sol op nedgang virke super til min udendørs julebelysning.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej 

Jeg har sådan en siddende i et adapterdæksel med membran, det virker fint. Husk at placere den så lyset kommer ind i sensoren, altså på væggen ikke vandret oppe på udhænget, hvis lyset ikke kan komme direkte ind i sensoren få du meget lave målinger.

Vil det sige at du har monteret det hvor det er udsat for direkte sollys? Hvis ja kan du da ikke bruge temperaturen til ret meget?

Link til kommentar
Del på andre sites

Vil det sige at du har monteret det hvor det er udsat for direkte sollys? Hvis ja kan du da ikke bruge temperaturen til ret meget?

Jeg har monteret den på nordsiden af mit hus, men så lyset kommer ind, da den sad under udhænget havde jeg meget lave målinger. Temperaturen passer meget godt sammenlignet med DMI. Jeg har dog ikke nogen sammenligning i sommerperioden, hvor der godt kan komme morgensol og aftensol på den, det var efterår da jeg monterede den.

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Jeg ville klart vælge et fysisk øje der måler lyset. Sol op nedgang er et fantastisk stykke arbejde og jeg bruger det selv p.t. Men jeg syntes der er problemer hver gange vi skifter mellem sommer og vintertid. Vi har også noget belysning indenfor der er styret af lysforholdende ude og her dur det virtuelle ur heller ikke da det jo har lidt svært ved at tage højde for at himmelen er helt overskyet en halv time før solnedgang.

 

Men Sol op nedgang virke super til min udendørs julebelysning.

 

Helt enig med dig Carsten, det er præcis de perspektivér jeg selv har :-)  

 

Jeg har selv brugt det i 6-7 år fordi man ikke lige kan tage sig sammen og finde stigen frem og skrue skumringsrelæ'et op.

 

Jeg mener at jeg stadig har det liggende i org. emballage hvis det er Soylant.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej 

Jeg har sådan en siddende i et adapterdæksel med membran, det virker fint. Husk at placere den så lyset kommer ind i sensoren, altså på væggen ikke vandret oppe på udhænget, hvis lyset ikke kan komme direkte ind i sensoren få du meget lave målinger.

Super, så er det godkendt :-)

 

Hvilken FB bruger du til at stille lysstyrken efter?

Link til kommentar
Del på andre sites

Vil det sige at du har monteret det hvor det er udsat for direkte sollys? Hvis ja kan du da ikke bruge temperaturen til ret meget?

Jeg ville sætte det på nordgavlen i ca 4m højde.

 

Skumringsrelæ sættes altid mod nord, og det ville også være perfekt for en temperaturmåling.

 

Carsten, kan temperaturen aflæses i sin egen FB så det ikke er som en rumføler med gulvføler der viser det i samme linje i iPhone App?

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok