Hop til indhold

Udskiftning Af Ihc - Sådan!


Clemen
 Share

Recommended Posts

6 timer siden, Christian Alexandersen skrev:

Kanon - godt at høre - kan næsten ikke vente 

Har det lange udsigter?

ja det er OpenHab der har et plugin

Jeg er på vej på ferie, så det bliver ikke lige i morgen at jeg bliver færdig. Jeg har den grundlæggende kommunikation og funktionalitet på plads, så det meste arbejde er at få de enkelte dele sat sammen.

 

Mvh Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, jbjalling skrev:

Jeg er på vej på ferie, så det bliver ikke lige i morgen at jeg bliver færdig. Jeg har den grundlæggende kommunikation og funktionalitet på plads, så det meste arbejde er at få de enkelte dele sat sammen.

 

Mvh Jonas

Hej Jonas

Helt i orden - Afventer med glæde resultatet.

God ferie

Mvh Christian

Link til kommentar
Del på andre sites

På 14/6/2016 at 20:24 , Clemen skrev:

Home kit og domoticz spiller allerede :)

 

Får du feedback i Home kit, hvis du trykker på kontakten på væggen? I så fald hvordan har du så gjort? Jeg går ud fra at du kører igennem openhab, eller tager jeg fejl?

For hvis det spiller, gider jeg ikke bruge tid på at skrive plugin direkte til Domoticz :)

Mvh Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

På 14/6/2016 at 20:40 , jbjalling skrev:

Jeg er på vej på ferie, så det bliver ikke lige i morgen at jeg bliver færdig. Jeg har den grundlæggende kommunikation og funktionalitet på plads, så det meste arbejde er at få de enkelte dele sat sammen.

 

Mvh Jonas

Nå, så nåede jeg alligevel noget inden ferien starter. Jeg har et demosystem kørende nu, udelukkende med Domoticz og en IHC controller (og homebridge til Home Kit support). Outputs kan sættes fra Domoticz og der kommer uopfordrede opdateringer fra IHC controlleren tilbage til Domoticz, hvis man f.eks. aktiverer et tryk på væggen.

Det skal finpudses lidt, men det begynder at ligne noget. Når det sidste er på plads, bliver det pushet til Domoticz-kildetræet.

Mvh Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Jonas Bo Jalling skrev:

Nå, så nåede jeg alligevel noget inden ferien starter. Jeg har et demosystem kørende nu, udelukkende med Domoticz og en IHC controller (og homebridge til Home Kit support). Outputs kan sættes fra Domoticz og der kommer uopfordrede opdateringer fra IHC controlleren tilbage til Domoticz, hvis man f.eks. aktiverer et tryk på væggen.

Det skal finpudses lidt, men det begynder at ligne noget. Når det sidste er på plads, bliver det pushet til Domoticz-kildetræet.

Mvh Jonas

Det lyder godt nok spændende. Vi ser frem til at kunne prøve det.

God ferie :)

Link til kommentar
Del på andre sites

5 hours ago, Jonas Bo Jalling said:

Nå, så nåede jeg alligevel noget inden ferien starter. Jeg har et demosystem kørende nu, udelukkende med Domoticz og en IHC controller (og homebridge til Home Kit support). Outputs kan sættes fra Domoticz og der kommer uopfordrede opdateringer fra IHC controlleren tilbage til Domoticz, hvis man f.eks. aktiverer et tryk på væggen.

Det skal finpudses lidt, men det begynder at ligne noget. Når det sidste er på plads, bliver det pushet til Domoticz-kildetræet.

Mvh Jonas

Jeg tester også gerne :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Hej Alle

Jeg har med stor interesse fulgt med fulgt med i denne tråd.

Det er super spændende tiltag der er sker i øjeblikket.

Integrationen med Domoticz muligør at gøre IHC til det jeg troede jeg fik i 2013 da installationen blev lavet.

For at få mest mulig værdi ud a installationen ,har vi at fået IHC ind over det meste, en af undtagelserne af lysdæmper funktionalitet ,som elektrikeren ikke kunne stå inde for ville komme til at fungere tilfredsstillende ,og derfor frarådede os et.

Som jeg ser det kan skiftet til Domoticz give os (på den korte bane)

i tilfældig rækkefølge

1. Give os en simplere og billigere vej til lysdæmper funktionalitet. Og med bedre styring da det kan styres ud fra lys niveau per rum. og ikke fra et centralt skumrings relæ.

2. Integrere med Sonos

3. Bedre Iphone integration , med stemme styring

4. lette håndteringen i forhold til programmering/ændringer. Håber jeg :) 

5. Flere avanceret muligheder .

6. Udvide supporten for 3. parts produkter / mindske afhængighed af Schneider  IHC beslutninger eller mangel på samme.

osv osv i kender argumenterne.

Så der er ingen tvivl om at dette som minimum skal prøves af ,når Jonas er færdig med sit projekt. (I øvrigt super fedt initiativ Jonas Respekt )

Jeg tænkte planen skulle være

1. Få Domoticz op at køre.

2.Programmering vil nok tage noget tid ,specielt  når man skal lære blockey at kende også. Tænkte måske at flytte et rum ad gangen.startende med de simpleste.

3. Flytte de genereller programmer Varme styring, genvex osv.

4. udvide funktionalitet ,når det basale kører. Dimmer ,Sonos osv.

Dette giver mig nogle spørgsmål ,måske til Clemen da han har mest praktisk erfaring med dette ,men alle er selvfølgelig velkomne til at bidrage.

1. Der er ingen tvivl om at en gradvis implementering er nødvending .men kan det fungere med at noget er styret af Domoticz og noget af IHC controlleren ?

2. Er Philips HUE vejen at gå for lysdæmpning , eller er det Fibaro dimmere ?

3. Er IHC Captain stadig en god ide i forhold til Sonos  (eller andet )?

Kommentarer og forslag er velkomne.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
På ‎19‎-‎06‎-‎2016 at 14:35 , Clemen skrev:

Domoticz - homebridge - ihccaptain

Hej Clemen
 

Har du mulighed for at hjælpe mig lidt, Kæmper med at finde ud af at få Domoticz til at snakke sammen med IHC. Har IHC Captain til at køre og det virker, men kan ikke gennemskue hvordan Domoticz kan tale sammen med IHCCaptain. - Er det IHCCaptain der er linket eller Homebridge?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

På ‎19‎-‎06‎-‎2016 at 09:34 , Jonas Bo Jalling skrev:

Nå, så nåede jeg alligevel noget inden ferien starter. Jeg har et demosystem kørende nu, udelukkende med Domoticz og en IHC controller (og homebridge til Home Kit support). Outputs kan sættes fra Domoticz og der kommer uopfordrede opdateringer fra IHC controlleren tilbage til Domoticz, hvis man f.eks. aktiverer et tryk på væggen.

Det skal finpudses lidt, men det begynder at ligne noget. Når det sidste er på plads, bliver det pushet til Domoticz-kildetræet.

Mvh Jonas

Hej Jonas

Er du nået videre med dit projekt?

Glæder mig til at se hvordan det virker og tester gerne for dig :-)

Mvh

Christian Alexandersen

Link til kommentar
Del på andre sites

19 timer siden, Christian Alexandersen skrev:

Hej Jonas

Er du nået videre med dit projekt?

Glæder mig til at se hvordan det virker og tester gerne for dig :-)

Mvh

Christian Alexandersen

Hej Christian,

Jeg må indrømme at jeg har været lidt i "sommer-mode", så det er begrænset hvor meget jeg har fået lavet. Status er at mit system derhjemme kører, og har gjort det i lidt over en måned, så helt ustabilt er det i hvert fald ikke. Jeg mangler at få det pakket pænt ind, så konfigurationen kan foregå i Domoticz og ikke i en databaseeditor.

Jeg skal nok få gjort noget ved det snart :-)

Mvh Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
På 3/8/2016 at 09:18 , Jonas Bo Jalling skrev:

Hej Christian,

Jeg må indrømme at jeg har været lidt i "sommer-mode", så det er begrænset hvor meget jeg har fået lavet. Status er at mit system derhjemme kører, og har gjort det i lidt over en måned, så helt ustabilt er det i hvert fald ikke. Jeg mangler at få det pakket pænt ind, så konfigurationen kan foregå i Domoticz og ikke i en databaseeditor.

Jeg skal nok få gjort noget ved det snart :-)

Mvh Jonas

Hej Jonas et forsigtigt spørgsmål om du er kommet videre med dit projekt :-)

mvh Christian 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Christian,

ja både og. Jeg var nødt til at omskrive min kode, da jeg før var afhængig af noget GPL licenceret kode, hvilket jeg ikke er interesseret i. Det er fikset og jeg er nu igang med den reelle integration med domoticz.

Arbejde og barn har det dog med at stjæle tiden fra mig, så det er begrænset hvor meget tid jeg har, men en time her og der, bliver det da til :)

Mvh Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, Jonas Bo Jalling skrev:

Hej Christian,

ja både og. Jeg var nødt til at omskrive min kode, da jeg før var afhængig af noget GPL licenceret kode, hvilket jeg ikke er interesseret i. Det er fikset og jeg er nu igang med den reelle integration med domoticz.

Arbejde og barn har det dog med at stjæle tiden fra mig, så det er begrænset hvor meget tid jeg har, men en time her og der, bliver det da til :)

Mvh Jonas

Hej Jonas

Godt at høre :-) - spændende hvad du når frem til. Er noget frustreret over IHC så vil gerne skifte til Domoticz men at skove hele IHC installationen på en gang er noget bekosteligt så det vi være fint at IHC kan tale med Domotics i den mellemfase ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hey,

Det er bestemt lovende med mulighed for 3. Parts integrationer. Det ser ud til at der er flere på siden der har fået Domoticz og IHC til at fungere sammen. Er der nogen af disse personer der kan give en kort "How to" guide for at komme igang? Hvis nogen ligger inde med halv færdige, færdige eller proff of concept integrationer så smid dem gerne på github eller her på siden så vi andre kan være med :) 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
På ‎15‎-‎10‎-‎2016 at 09:10 , Jonas Bo Jalling skrev:

Hej Christian,

ja både og. Jeg var nødt til at omskrive min kode, da jeg før var afhængig af noget GPL licenceret kode, hvilket jeg ikke er interesseret i. Det er fikset og jeg er nu igang med den reelle integration med domoticz.

Arbejde og barn har det dog med at stjæle tiden fra mig, så det er begrænset hvor meget tid jeg har, men en time her og der, bliver det da til :)

Mvh Jonas

Hej Jonas
Fik du dit lille projekt til at virke? :-)

/Christian

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg valgte at gå væk fra Domoticz og i stedet brug Openhab2, hvor der findes et fint IHC interface. Og jeg er foreløbig blevet positiv overrasket - efter lidt indlæringstid kan jeg se, at der er rigtig mange muligheder i Openhab. Foreløbig bruger jeg IHC og Homekit interfaces, men det er fx muligt at tilføje Philips Hue pærer og integrere dem med IHC installationen via den indbyggede rule engine. Eller aktivere Pushover som i IHC Captain. Se endvidere dette indlæg

Link til kommentar
Del på andre sites

23 minutter siden, EjvindHald skrev:

Jeg valgte at gå væk fra Domoticz og i stedet brug Openhab2, hvor der findes et fint IHC interface. Og jeg er foreløbig blevet positiv overrasket - efter lidt indlæringstid kan jeg se, at der er rigtig mange muligheder i Openhab. Foreløbig bruger jeg IHC og Homekit interfaces, men det er fx muligt at tilføje Philips Hue pærer og integrere dem med IHC installationen via den indbyggede rule engine. Eller aktivere Pushover som i IHC Captain. Se endvidere dette indlæg

Sys bare og have læst at openhab er lidt langsom når man trykker går der noget tid for den reagere. Men det virker med det samme hos dig? Det er mere fordi jeg kunne se Domoticz har en HEOS by Denon  Binding og det har Openhab ikke som jeg kan se hvertfald.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok