Hop til indhold
  • 0

Lysdæmper Lukker Ned...


Danni k
 Share

Spørgsmål

Hey folkens....

 

Jeg har en lysdæmper i mit alrum med 14 led spots og har virket rigtig godt i næsten et år. Men nogen gange efter lyset har været tændt noget tid så lukker lysdæmperen ned. så lyser spotsene vel ca 5% eller sådan noget. Der er kun lige lys i dem (Vedhæftet billede). Lige meget hvor meget jeg skruer op og ned lyser de bare svagt, i LK appen viser den fuld lysniveau. Kan godt slukke helt og når jeg tænder lyser de bare svagt igen. Hvis jeg så venter omkring 15 min. Så lyser de lige så fint igen. Men der kan gå flere måneder i mellem det sker...

 

Jeg har så fået sendt lysdæmperen ind til LK og fået en ny uden nogen forklaring om hvad der var galt med den. Jeg havde så en ekstra helt ny lysdæmper til at ligge som jeg satte på i stedet. Nu ca. en måned efter har den gjort det samme 2 gange. Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor. 

 

Har 12 spots magen til i stuen med lysdæmper intet problem. Har 10 spots magen til i køkken med lysdæmper på heller ikke noget problem....

 

Program har jeg lysdæmper med nat og et wireless tryk ind over og så en sluk alt fra et andet wireless tryk.

 

Er der andre som oplevet noget lignende? syntes bare det er underligt at få flere defekte lysdæmpere.....

 

 

 

Mvh Danni.

post-2489-0-15908700-1434995632_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det er 230V spots.... Har os tænkt på om det kan være et spot der er noget galt med selvom det er 230V. Ved ikke hvordan en wireless lysdæmper opfører sig hvis den bliver overbelastet eller kortsluttet... Men det sker bare ikke ret tit det er os lidt underligt. og når det lyser lyser alle spots lige meget og uden nogen forskel...

 

:-/

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej

 

Er næsten sikker på at din lysdæmper er "overbelastet", sidder selve dæmperen tæt sammen med andre dæmpere ? Prøv evt. at lade dæmperen hænge i ledningerne i fri luft, så den har mulighed for at komme af med varmen.

Man kan ikke belaste dæmperen max ifm. LED, har ikke nogen præcis formel men sætter selv ikke mere end  max 100 LED Watt på en dæmper, det plejer at virke.

 

Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Den sidder i et 1 modul fuga underlag ved siden af en anden lysdæmper. Men når den plejer at lukke ned er den anden lysdæmper ikke tændt. Der sidder 14 stk 4 Watt led spots på så det er jo kun 56W. 

 

I min stue sidder der 12 stk og der er intet problem.. Men prøver at trække den lidt ud men nogen gange går der bare nærmest flere måneder mellem men det er selvfølgelig når vi tit har gæster det sker... :-P

 

Tror ikke det er en løs nul da det kører ud i fire kabler men kan selvfølgelig være fra dæmperen og til samle klemmen men kontrollere jeg lige... :-)

 

Syntes bare det er underligt det sker så sjældent som det alligevel gør...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har opdateret og den er lige lukket ned igen.... Kan måle 230V til lysdæmperen men kun 15V ud i forhold til nul i min gruppetavle.

 

Jeg har lagt mærke til det specielt sker hvis jeg har dæmpet lyset lidt. Sker hvis ikke rigtig hvis den er på 100%.

 

Har lige prøvet at trække dæmperen ud af underlaget kan os mærke den er lun men det bliver de vel bare generelt....

 

Er sku lidt strange.... :-/

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok