Hop til indhold

Controller Er Træls :-(


Soylant
 Share

Recommended Posts

Tryk skal til: Indgang for reset af røgindikering fra statustryk. (pauser i 15. min)

Output: Reset af røgsensor skal forbindes til forsyningen på røgsensoren.

 

Hvis den stadig hyler efter de 15. min. ja så er det fordi indgangen på alarm FB´n stadig er ON. Enten fordi du manuelt har sat den i Serviceview (med mellemrumstasten), eller fordi din røgalarm´s udgang er aktiv. De kan blive "snavset" med tiden (af røg/fedt/edderkopper/fluelort mm) og derved gå i gang utilsigtet.

Link til kommentar
Del på andre sites

er godt nok ked af at blive ved med at stampe i det her, men jeg kan simpelhen ikke få de røgsensorer til at virke, Har tjekket min kabel føring igen, og så har jeg skiftet til ihc standard i programmet, men det virker ikke :-( de aktivere og lyser rødt, men forbliver aktiv indtil jeg tager dem ud af sokkelen og sætter dem igen... hvad kan jeg har gjort galt ?

Link til kommentar
Del på andre sites

er godt nok ked af at blive ved med at stampe i det her, men jeg kan simpelhen ikke få de røgsensorer til at virke, Har tjekket min kabel føring igen, og så har jeg skiftet til ihc standard i programmet, men det virker ikke :-( de aktivere og lyser rødt, men forbliver aktiv indtil jeg tager dem ud af sokkelen og sætter dem igen... hvad kan jeg har gjort galt ?

 

Hvordan aktiverer du dine røgsensorer når du tester dem?

Link til kommentar
Del på andre sites

hej

 

jeg har lagt 3 billeder fra serviceview... det første er før jeg aktivere røgsensoren, det andet er når jeg har aktiveret den, og det sidste er efter jeg har tykket reset :-)

 

kan se de står ON før de er aktiveret og når jeg aktivere den ene går den i OFF på indgangen og når jeg trykker reset går den kort i ON og tilbage i OFF... hvordan lyder det

 

post-4832-0-25786500-1423159340_thumb.jp

post-4832-0-09550200-1423159356_thumb.jp

post-4832-0-45288300-1423159362_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

@Soylant, jeg har jævnligt samme problemer med dig ift. wireless dimmer-enheder mister respons på front tangenterne. Men alt virker stadig via iOS app´s. Efter reset og relink på wireless enhed, kan det så køre igen. En uge / måned senere kan det så være samme, eller en anden, wireless enhed som går i baglås. Skal jeg forstå din konklusion, her i tråden,  at det er brugen af std. kip som forårsagede dine problemer? eller var det ved at skifte std. dimmer FB ud med kip FB som gav et gennembrud?

 

Mvh

Carsten

Link til kommentar
Del på andre sites

Huha tror der er nogen herinde der kan forklarer det en del bedre end mig :-) konklusionen på mit problem var at mit program var bygget op omkring IHC Bolig koncept, og i følge LK er der problemer med dette, et eller andet med en masse ENUM også videre som controlleren ikke er god til at håndtere, så jeg har skiftet til eller rettere er ved at skifte til IHC Standard program som indtil videre har kørt beklageligt :-)

 

Håber jeg har forklaret mig korrekt :-) tror Lars og Torben ved MEGET mere om det :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for hurtigt svar, jeg er fint med ;-). Mit byg er dog med IHC standard program, så jeg jeg vil fortsætte min søgen. Er der nogle der har tips må de gerne byde ind. Jeg kan se at jeg langt fra er den eneste som har problemer med wireless enheder som går delvist i baglås, og kun kan styres vha. app´s indtil en reset og relink er fortaget.

 

Controllern kører med beta firmware og har prøvet stort set alt jeg kunne læse mig til i dette forum. Dog ikke upload af et tomt byg, med efterfølgende reload af nuværende - så det skal måske være det næste.

 

Mvh

Carsten

Link til kommentar
Del på andre sites

Lars jeg har været det hele igennem og der er ikke noget der tyder på der er nogen udgange der bliver brugt dobbelt :-) skal både indgang og udgang stå ON hele tiden ? det eneste jeg kan have min tvivl om er de 2 OV'er, der er OV på nummer 2 på relæ sokkelen den er forbundet med OV på backup modulet og den der hedder C kører på OV på indgangs modul, er det ikke korrekt ??

Link til kommentar
Del på andre sites

Har lige været din dokumentation igennem og nej alarm udgangene er ikke anvendt 2 gange.

Det er så tilgengæld udgang:

1.04 Lampeudtag Stue Spisebord + Soveværelse

1.06 Lampeudtag Carport + Teresse stue

15.06 Telestat Badeværelse + bryggers

 

mht til røgalarmen så ja indgang og udgang skal stå ON i normal stilling.

 

Som det er kutyme for alarmer er indgang "omvendt", så den kan give alarm hvis/når den bliver brudt. Så den skal være ON i hvilestilling og OFF ved alarm.

Udgangen er 24V forsyningen til røgalarmen, og den skal derfor også være ON. Når man trykker reset går den normalt OFF i et par sekunder og tilbage til ON. Ved langt tryk på reset går den OFF i 15 min.

 

mht kabling så burde det være OK med dine 0V. Det burde være underordnet hvor du trækker dem fra da de gerne skulle hænge sammen. 

http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/98490_01.pdf

 

Og bare lige for en god ordensskyld så er både dit Inputmodul 5 og Outputmodul 4 forsynet fra din backupmodul ?

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok