Hop til indhold
  • 0

IHC Net Basic


Allan Nissen
 Share

Spørgsmål

Jeg skal have lavet et netvaerk hos en kammerat i forbindelse med ombygning af huset og vi har derfor kigget en del paa IHC Net Basic da ideen med at sammen saette flere signaler og distribuere dem ud er ideel (mindre arbejde med rillefraeseren).Jeg har dog netop laest mig frem til at Basic fordelingsenheden ikke virker som en netvaerksswitch. Det var ellers mit indtryk. Det kraever jo saa en extern switch eller router som skal patches til Basic enheden. Sporgsmaalet er: Hvis ikke man saetter et patch kabel i fordelingsenheden saa faar man selvfolgelig ikke netvaerk ud i den anden ende, men vil man stadig faa antenne og telefon ud?Nogen som har gode/daarlige erfaringer med IHC Net Basic?Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

15 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Der er et par ting du være ops påFra lk.dk om kablet"Installationskablet anvendes i IHC Net systemet mellem fordelingstavlens patchmodul og de eksterne vægudtag. Kabellængden mellem patchmodul og vægudtag skal minimum være 8 meter og må maksimalt være 40 meter. Må ikke indmures direkte."Der på fylder tavlerne ret meget.Hvis du skal bruge netvært, telefon og tv, skal du bruge 3 udtag i et rum.Jeg har fra valgt det hos mig selv, og lavet et dobbel netværks stik og ved tv'et et netværks stik og et 75 Ohm coax kable for hvert rum.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

allannissen skrev:

Endnu et spørgsmål: Virker det lige godt med både analogt og digitalt antennesignal?Allan
det burde ikke have noget at sige, den fordeler bare signalerne. kablet er godkendt til 900 MHz, så det er helt fino.men du skal så have en setup boks under hvert tv, med mindre tv´er er med DVB-T tuner. og dit indgangs signal er digitalt..
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

allannissen skrev:

Tak for svar.Jeg er med på det med set top boksen. Indtil videre er antennesignalet analogt kabeltv.Det var bare for at være sikker på at det er lidt fremtidssikret.
Jeg har lige bygget nyt hus, og har i den forbindelse fået installeret IHC Net. Jeg er superglad for det - det er nemt at patche et stik fra at være TV til at være data.Analog kabeltv er ikke noget problem af distribuere via IHC NET. Jeg distribuerer digitalt tv via IHC NET, og har lavet et setup med at min digitale modtagerboks er gemt væk i teknikrummet, men med et lille IR-øje ved fjernsynet i stuen. IHC NET/coax kablet mellem vægstikket og fjernsynet er forberedt for dette setup. IHC net kablerne er skærmedede Cat6 kabler der er garanteret overførsel af Gigabit hastigheder, så du skulle være rimelig fremtidssikret i de næste 10 år. Vi har en fiber 25/25 mbit indlagt i huset, og det er ihvertilfælde ikke IHC Net systemet der er en flaskehals.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kenneth Schou skrev:

Fra lk.dk om kablet"Installationskablet anvendes i IHC Net systemet mellem fordelingstavlens patchmodul og de eksterne vægudtag. Kabellængden mellem patchmodul og vægudtag skal minimum være 8 meter og må maksimalt være 40 meter. Må ikke indmures direkte."
Hvad er årsagen til at kablerne skal være minimum 8 meter og hvad sker der hvis de er kortere? Jeg har et par stykker som er ca. 3-4 meter. Jeg regner med at det går fint alligevel. Er der nogen der har nogen konkrete erfaringer med dette?
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Endnu et sporgsmaal. Rillerne er fraeset og ror og daaser muret ind. Sidder og prover at bestille kontakter og udtag, men er kommet i et dilemma.Alle netvaerskudtagene kommer til at sidde i enten dobbelt eller triple vandrette stikk. rammer.Kigger man under IHC Net Basic udtagene saa findes de kun i et-moduls storrelser, og havde saa taenkt mig at bruge rammer med tekst modul, men den gaar jo ikke naar det er dbl. og trpl rammer. Hvad gor man saa?Bliver jeg nodt til at kobe et fuga data udtag 1xRJ45 LSA UTP T3 (EAN: 5703302104517)? Ser nemlig ud som om der er et udtag i toppen og et udtag blaendet af i bunden. Er vel saa ogsa nodt til at udskifte konnektoren heri da det vel skal vaere en STP konnektor?Eller findes der en anden indsats saa man kan bruge et et-moduls udtag i en halv anden moduls dobbelt ramme?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok