Hop til indhold
  • 0

2 Lampeudtog/spots Slukker/tænder Ved Tryk På Enhver Kontakt


Mike Nielsen
 Share

Spørgsmål

Hej! 

 

Jeg er ny IHC bruger, så jeg beklager hvis mit problem er trivielt, men jeg synes ikke at jeg har kunne finde en løsningen nogen steder.

 

Vi har netop overtaget et hus fra 2009 med en IHC Visual 2 controller (uden viewer). Dem som havde bygget huset, er vist ikke brugt IHC ret meget siden det blev installeret. 

 

Jeg har siden overtagelsen gjort følgende: 

- Tilkoblet IHC controlleren til netværk

- Opdateret til nyeste firmware

- Downloadet mit IHC projekt, og rettet nogle navne på værelser osv. 

- Tilkoblet min iPad med IHCTablet. 

 

Problemet jeg har fået er at jeg har to rum, som nu opfører sig underlige. 

 

"Lille badeværelse" og "Teknikrum". 

 

Når vi trykker på en hvilken som helst kontakt (eller skumring/timer aktivere), så: 

- Slukker lyset på "Lille badeværelse"

- Tænder lyset i "Teknikrum"

 

Efterfølgende er skal der så også trykkes 2 gange på de kontakter som normalt styrer lyset - som om at kontakten er kommet "out of sync" med den status som lyset rent faktisk har. 

 

Jeg håber det giver mening, og at der er nogen som har en god ide :-)

 

Venlig hilsen, 

Mike 

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg fik søgt lidt yderligere i går, og fandt faktisk et emne magen til dette. Det er formentlig en eller anden fejl i programmeringen. Det er bare sjovt at den lader til "pludselig" at være opstået, da jeg som nævnt ikke mener jeg har rettet noget på selve programmet. 

 

Jeg vedhæfter hermed programmet til info!

 

På forhånd tak :-)

 

Mike

MikeNIelsen.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

umiddelbart der ikke ud til at være fejl i programmeringen, dog har du lampeudtag i trapperum som hedder (loft teknikrum) og du har et lampeudtag oprettet i dit teknik rum, som har samme udgang, slet den ene af den i dit teknikrum, og træk den fra trapperummet ned i teknikrummet, gem dit program på computeren, og upload et helt tomt program til controlleren, uden blokke, lokationer mv. og upload så dit program bagefter, og se om det virker, det sker sommetider, at controlleren bliver "forvirret" og lige skal have en helt frisk program...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg fik i hvert fald styr på teknikrummet nu. Tak for det! :-)

 

Jeg har kigget lidt nærmere på dokumentation for systemet, og under udgange har jeg to som har samme adresse. 

 

3.01 - spot lille bad (der hvor vi har problemet)

3.01 - spot køkken (ikke påvirket)

 

Kan man ændre på denne adresse for det lille badeværelse sådan uden videre? 

 

Vh,

Mike

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Mike, jeg er gået mere i dybden med dit program, og puue ha... der er så mange fejl, at jeg er begyndt at omskrive det, og der er mange tryk og udtag der ligger forkert, men jeg kan ikke helt finde ud af hvordan du tænder og slukker dine spots i køkkenet, hvis du kunne fortælle mig hvilket tryk og hvilken tast, så kommer der er frisk program til dig.. jeg kan ligeledes se, at der har været leget med sluk alt, og hjemme simulering, men det er ikke lavet færdig, skal jeg lave en sluk alt? og i givet fald hvilket / hvilke tryk, vil du holde inde i 2 sek. for at slukke lyset i hele huset ?

 

//Brian

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som sagt, har jeg ikke den store erfaring med IHC, men har dog en baggrund i IT og programmering. De tidligere ejere af huset valgte vist primært IHC "bare fordi", og har ikke interesseret sig for det. Det er nok en del af forklaring på hvorfor programmet er rodet og ikke rigtig sat op. 

 

Umiddelbart har jeg ikke decideret spots kun i køkkenet, da køkken/alrum og stue hænger sammen i et stort rum. Jeg vedhæfter lige plantegning. 

 

Spots i dette rum kan lige pt (lidt uhensigtsmæssigt) kun tændes et sted, og jeg mener det er ved "Walk-in-Stue" delen, nederst til højre. 

 

En sluk alt vil være fantastisk også ved entreen! :-)

 

Et andet spørgsmål: Vil det være en fordel at udskifte controlleren med en controller som også har 'Viewer'? 

 

Mike

post-7119-0-75500300-1419251115_thumb.jp

post-7119-0-06407100-1419251281_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Sådan

 

Jeg har ændret lidt i det, jeg har bla. fjernet nogle lokaliteter, og flyttet tryk til de rum de i virkeligheden befinder sig i, så godt som jeg nu kunne uden at kende huset, har opdateret alle funktionsblokke til den mere simple kip blok, så det er lidt nemmere at overskue for en "nybegynder"

Jeg har rettet de fleste stavefejl, (dem var der mange af) har bevaret alle navne på funktionsblokkene, og efter navnet skrevet hvad det er, eks. Ø80 i loft, spots mv.

 

Jeg har ikke rørt ved dit udendørs lys, det så ud til at virke nogenlunde, jeg ville dog nok have lavet det på en anden måde.. 

 

Dit lys i værksted, syntes jeg hellerikke helt om.. i simulering, ser det ud til, at lyset tænder på en pir, det er jo fint nok, og så kører det i 5 min, men hvis du så trykker på trykket, så er lyset tændt, og slukker så ikke på pir, det ville jeg nok have droppet trykket, og så sat tiden op på pir, så det eks. er 20 min, længere tid står du hvis ikke stille på værkstedet... det tager vel ikke mere end 5-7 min, før du skal bevæge dig efter en ny øl.

 

Eller, have lavet så du skal trykke på knappen for at tænde lyset, men hvis der så ikke har været bevægelse i 20 min, så slukker pir for lyset, det var også en mulighed.

 

Slutteligt har jeg lavet din sluk alt, du kan se under lokaliteten "sluk" alt, hvad jeg har sat til sluk alt, bla. har jeg ikke lys i garagen og udv lys med på sluk alt. og det er nederste højre på trykket ved fordør i entre, du skal holde den inde i 2 sek. før det slukker, så kan du selv trække andre tryk ind på sluk alt blokken, jeg vil anbefale at du altid tager lange tryk til sluk alt, det er træls hvis ungerne eller en selv lige rammer forkert og så slukker alt.. 

 

Jeg har sat det hele op nu, så det skulle være overskueligt for dig, du må sige til hvis du har spørgsmål, og som du selv nævner, de tidliere ejere, hvad bare valgt IHC for at have det... det er en 99% kip installation, der kunne have været udført billigere end enten kip relæer eller almindelige afbrydere, men dem om det...

 

Prøv først at åbne programmet der hedder "tom program" og upload denne til controlleren, jeg har før oplevet at controlleren på en måde bliver forvirret hvis der er lavet ændringer, og der har det altid hjulpet med et tomt program,  

 

Dernæst åbner du "Mike Nielsen-1" og uplader denne til controlleren, så skulle alt gerne virke igen..

 

 

Mike Nielsen-1.vis

tom program.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er virkelig fornemt! Jeg tester det nye program i morgen efter jeg har uploadet det blanke først. 

 

Det hjalp umiddelbart også at slette "køkken spot" fra programmet. Nu virker både teknikrum og lille badeværelse igen efter hensigten. 

 

Det nye program ser for øvrigt rigtig fint ud, og jeg glæder mig til at prøve det. 

 

Endnu en gang, rigtig mange gange tak!

 

Glædelig jul til jer alle :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok