Hop til indhold
  • 0

Lyset Tænder Og Slukker Af Sig Selv


Tejs Rasmussen_782
 Share

Spørgsmål

Hej,

 

Jeg har i årevis haft det samme problem med min IHC installation.

Der er tre rum hvor lyset i perioder bliver helt ustyrligt.

 

Køkken: Slukker efter noget tid.

Børneværelse + Bryggers: Tænder af sig selv efter nogle minutter.

 

Problemet kan forsvinde og være væk i måneder, for så at dukke op igen.

Det kommer nok omkring 3-4 gange om året og som regel hjælper en genstart af systemet, men det var desværre ikke nok denne gang. :-(

 

Alt er opdateret med seneste firmware osv.

En IHC ekspert har kørt hele vejen fra hovedstaden (jeg bor i Struer) for at forsøge at løse det og vi har fået en ny controller, men lige lidt har det hjulpet..

 

Andre der har oplevet dette..?

Nogen bud på hvad det kan være..?

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Lars, programmet er vedhæftet. (t.vis)

 

Ja, installationen er en kombination af nogle Wireless enheder og trådet enheder. Generelt er installationen trådet og Wireless er kun brugt i forbindelse med en elektrikerfejl, hvor en bestemt del blev glem og derfor var vi nødt til at få det lavet med wireless.

 

Der er også et par fjernbetjeninger på.

t.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu har jeg kun lige kigget kort i dit program, men det ser ud til at du har tilkoblet en 3. parts alarm. Nu ved jeg ikke hvordan den fungerer, men som jeg lige ser det, starter den også din hjemmesimulering, når du tilkobler din alarm.

En mulighed kunne derfor være, at det er din hjemmesimulering, som driller dig. Her er både køkken, værelse og bryggers repræsenteret.

Som det er lavet, ser det f.eks. ud til, at hvis du tilkobler din alarm og frakobler den igen inden for 30 sek., vil din hjemmesimulering være aktiv selvom alarmen er frakoblet.

ServiceView er glimrende til sådan fejlsøgning. Der kan du se om hjemmesimulering er aktiv, når det driller.

Der er desuden en del steder i dit program, hvor nogle tryk er koblet på flere forskellige funktionsblokke med korte og lange tryk. Som det er lavet i dit program, kan du de steder ikke lave et langt tryk, uden også at aktivere funktionen som det korte tryk udfører. Det er eksempelvis i alrum (tryk 6 tast ved køkken - tryk nederst højre) og dine "Mor og Far" funktioner fra værelser. Når man vælger at bruge et tryk til funktioner med både korte og lange tryk, er man nødt til at lave det sådan, at den ikke også udfører en kommando for kort tryk, når det nu er et langt tryk man laver.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Tejs Rasmussen_782 skrev:

Hej Torben,

Tak for dit svar - jeg fik set det da du skrev, men tredjepartsalarmen er virkelig et godt bud. Jeg vil holde øje næste gang det sker i service view!

Nu sidder jeg ikke lige med Visual, så jeg kan se programmet, men ud fra mit svar fra 3 år siden, tror jeg nu, at det er programmeringen af selve din hjemmesimulering, der er problemet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok