Hop til indhold

Recommended Posts

Hjælp! Sonos modulet er forsvundet.

 

Min controller følges at den var blevet langsom. Der kunne godt gå ca. 1 sek. fra tryk på et tryk til at der kom lys. Jeg prøvede at uploade et tomt program til controlleren og efterfølgende mit normale program, med det resultat at alle mine el-forbrugs tal forsvandt i ServiceView :angry:  - Ja, så kan man lære det. Heldigvis kom IHC Captain til min undsætning. :D Jeg havde sat 'gem til disk' på alle outputs i el-måler FB'n. Så var det en smal sag at taste tallene ind igen :)

 

Men, så ville jeg lige kontroller opsætningen i IHC Captain og nu kan jeg ikke finde Sonos modulet  :huh:

 

Jeg har lavet komplet shutdown mv. men det er ikke kommet frem. I går flyttede jeg min Sonos enhed til at nyt Access Point, men jeg mener da at det har virket efterfølgende.

 

#debug, fortæller at alle 6 moduler bliver loaded.

 

Nogen gode forslag?

 

Mikkel, jeg har åbnet op for SSH til min RPi, hvis du skulle føle for at gå ind og kigge  ;)

 

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

Hjælp! Sonos modulet er forsvundet.

 

Min controller følges at den var blevet langsom. Der kunne godt gå ca. 1 sek. fra tryk på et tryk til at der kom lys. Jeg prøvede at uploade et tomt program til controlleren og efterfølgende mit normale program, med det resultat at alle mine el-forbrugs tal forsvandt i ServiceView :angry:  - Ja, så kan man lære det. Heldigvis kom IHC Captain til min undsætning. :D Jeg havde sat 'gem til disk' på alle outputs i el-måler FB'n. Så var det en smal sag at taste tallene ind igen :)

 

Men, så ville jeg lige kontroller opsætningen i IHC Captain og nu kan jeg ikke finde Sonos modulet  :huh:

 

Jeg har lavet komplet shutdown mv. men det er ikke kommet frem. I går flyttede jeg min Sonos enhed til at nyt Access Point, men jeg mener da at det har virket efterfølgende.

 

#debug, fortæller at alle 6 moduler bliver loaded.

 

Nogen gode forslag?

 

Mikkel, jeg har åbnet op for SSH til min RPi, hvis du skulle føle for at gå ind og kigge  ;)

 

Mvh Søren

 

Lige umiddelbart er det nok fordi din raspberry pi ikke længere kan se din sonos - så enten er de røget på hvert sit subnet etc. - så prøv at flytte sonos enheden tilbage eller flyt raspberry på samme ap som sonos

Link til kommentar
Del på andre sites

Godt bud, men tror desværre ikke det er det. Fra SSH session fra RPi'n kan jeg fint lave ping til Sonos. Sonos er koblet på det nyt AP > Switch < RPi er kablet til samme switch.

 

EDIT: Det var Sonos enheden der var synderen. Den skulle lige bootes.

 

Tak for hjælpen :)

Redigeret af Søren Birkholm Eriksen
Link til kommentar
Del på andre sites

Så er den færdige nye version ude!

 

Jeg har ikke haft rigtig meget tid til at teste den men håber i vil prøve den af.

 

I kan læse hvad der af nyheder her: http://jemi.dk/ihc/#changelog

 

Eksisterende brugere...

Hvis i allerede har en installation oppe at køre skal i logge ind via SSH og køre:

sudo wget -q -O /var/www/captain/tools/installihc jemi.dk/ihc/installihc; sudo bash /var/www/captain/tools/installihc update

Så burde i have den nyeste - og fremadrettet kan i bare køre:

sudo /var/www/captain/tools/installihc update

for at opdatere. I næste version laver jeg det sådan det kan gøres direkte fra brugerfladen!

 

OG MED RISIKO FOR AT OVERBEBYRDE MIG SELV...

Lov mig at skriv hvis det driller/ikke virker - jeg vil hellere hjælpe med at løse problemerne (da det tit så også kan løse problemerne generelt) end jeg vil have nogen sidder og er trætte af de ikke kan få det til at virke etc. Så skriv endelig herinde eller på mailen som står på hjemmesiden.

 

Fremtiden...

Jeg syntes selv at IHC captain kan rigtig meget og jeg har lagt utrolig mange timer i det, men jeg er også kommet dertil hvor jeg hellere vil bruge min energi på at lave en ny forbedret løsning. Så jeg kommer ikke til at bruge ret meget mere tid på IHC Captain fremadrettet - jeg vil istedet fokusere på at lave min nye løsning som kommer til at være en blanding af IHC captain og en web baseret IHC styring med mere. Mere om det senere...

Link til kommentar
Del på andre sites

OG MED RISIKO FOR AT OVERBEBYRDE MIG SELV...

Lov mig at skriv hvis det driller/ikke virker - jeg vil hellere hjælpe med at løse problemerne (da det tit så også kan løse problemerne generelt) end jeg vil have nogen sidder og er trætte af de ikke kan få det til at virke etc. Så skriv endelig herinde eller på mailen som står på hjemmesiden.

 

 

 

Hej Mikkel

 

Hos mig, driller det med at afspille favoritter og playlister.

 

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan du give lidt flere detaljer? Dukker de op eller?

Sorry, der var jeg lidt for hurtig.

Ja, jeg kan fint vælge dem. I den tidl. version kunne jeg kun vælge favoritter, nu kan jeg også vælge playlister. Men jeg kan ikke afspille dem (gælder både favoritter og playlister) ved tryk på tryk.

Er andet tryk jeg bruger til play/pause virker fint.

Link til kommentar
Del på andre sites

Sorry, der var jeg lidt for hurtig.

Ja, jeg kan fint vælge dem. I den tidl. version kunne jeg kun vælge favoritter, nu kan jeg også vælge playlister. Men jeg kan ikke afspille dem (gælder både favoritter og playlister) ved tryk på tryk.

Er andet tryk jeg bruger til play/pause virker fint.

Send mig en privat besked med login oplysninger til din SSH så kan jeg undersøge det - men prøv evt. at køre /var/www/captain/tools/showmonitor.sh og se om du kan se en event når der bliver trykket på input - men send mig en privat besked - så kan vi holde fejlsøgning ude herfra :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Send mig en privat besked med login oplysninger til din SSH så kan jeg undersøge det - men prøv evt. at køre /var/www/captain/tools/showmonitor.sh og se om du kan se en event når der bliver trykket på input - men send mig en privat besked - så kan vi holde fejlsøgning ude herfra :)

Teknik er noget sjovt noget engang i mellem. Her til aften virkede det igen. Tak for info omkring showmonitor.sh, godt værktøj :)

Ps. Er spændt på at høre mere om dit nye projekt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det her er mystisk. Her til morgen var IHC Captain stopper og Sonos moduler er væk igen. Det hjalp igen at tage strømmen fra Sonos. Er der en log hvor jeg kan se hvornår IHC Captain stopper/starter/genstarter?

 

IHC Captain stopper normalt kun hvis din controller genstarter etc. - den har ikke nogen log som standard nej. Umiddelbart kan det lyde som dit netværk ikke 100% spiller godt sammen - sonos tingene bruger upnp og kræver at netværket er det samme for at kunne broadcast.

Link til kommentar
Del på andre sites

POSTER LIGE DEN HER IGEN...

 

Så er den færdige nye version ude!

 

Jeg har ikke haft rigtig meget tid til at teste den men håber i vil prøve den af.

 

I kan læse hvad der af nyheder her: http://jemi.dk/ihc/#changelog

 

Eksisterende brugere...

Hvis i allerede har en installation oppe at køre skal i logge ind via SSH og køre:

sudo wget -q -O /var/www/captain/tools/installihc jemi.dk/ihc/installihc; sudo bash /var/www/captain/tools/installihc update

Så burde i have den nyeste - og fremadrettet kan i bare køre:

sudo /var/www/captain/tools/installihc update

for at opdatere. I næste version laver jeg det sådan det kan gøres direkte fra brugerfladen!

 

OG MED RISIKO FOR AT OVERBEBYRDE MIG SELV...

Lov mig at skriv hvis det driller/ikke virker - jeg vil hellere hjælpe med at løse problemerne (da det tit så også kan løse problemerne generelt) end jeg vil have nogen sidder og er trætte af de ikke kan få det til at virke etc. Så skriv venligst en privat besked eller en e-mail på ihccaptain@jemi.dk

 

Fremtiden...

Jeg syntes selv at IHC captain kan rigtig meget og jeg har lagt utrolig mange timer i det, men jeg er også kommet dertil hvor jeg hellere vil bruge min energi på at lave en ny forbedret løsning. Så jeg kommer ikke til at bruge ret meget mere tid på IHC Captain fremadrettet - jeg vil istedet fokusere på at lave min nye løsning som kommer til at være en blanding af IHC captain og en web baseret IHC styring med mere. Mere om det senere...

Link til kommentar
Del på andre sites

IHC Captain stopper normalt kun hvis din controller genstarter etc. - den har ikke nogen log som standard nej. Umiddelbart kan det lyde som dit netværk ikke 100% spiller godt sammen - sonos tingene bruger upnp og kræver at netværket er det samme for at kunne broadcast.

 

Her til morgen måtte jeg genstarte min RPi for at IHC Captain ville starte Sonos fra et IHC tryk. 

 

Som du er inde på, må det skyldes noget netværks mæssigt. Mit nye AP er også enterprise grade access point, så det må være vejen frem at rode lidt med det. Alternativt kunne en Sonos bridge nok også løse problemet - hvis jeg ikke formår at konfig. AP'et.

 

Mvh Søren

 

Ps. Hvis nogen er interesseret i et gratis AP inkl. 3 års license, samt arbejder for et Tech. firma, så kig her: https://meraki.cisco.com/webinars

Link til kommentar
Del på andre sites

Havde lovet mig selv at holde lidt fri - men hva...

 

Der er en ny version nu - det eneste nye er faktisk klargøring til automatisk opdatering og en nemmere måde at finde ens Raspberry PI på :)

 

Opdateringen foretages med:

wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc | sudo bash -s update

Som altid læs mere på: http://jemi.dk/ihc/

 

Og hvis du har svært ved at finde din Raspberry PIs ip adresse med mere så besøg http://jemi.dk/findmypi/ efter opdateringen :) Det er forsøg på at gøre det nemmere at når man har installeret med et rent image :)

 

PLEASE, PLEASE!!!

Vil så mange som muligt ikke opgradere - det burde ikke ødelægge jeres eksisterende men det gør MEGET nemmere for mig at support/udvikle fremadrettet hvis jeg ikke skal vedligeholde en masse gammel kode :)

 

Så please køre ovenstående kommando...

 

HVIS DET DRILLER!!!

Så send mig lige en PM - på den måde så drunker det her indlæg ikke i enkelt personers problemer :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok