Hop til indhold

Wireless Og Alukraft / Alu Dampspærre


Reinhold
 Share

Recommended Posts

Hej - Jeg har min wireless antenne siddende på loftet da jeg har placeret mine modtagere for lampeudtag rundt omkring på mine spær.

 

Men huset er af ældre dato og har derfor alufolie som dampspærre. 

 

Jeg har spurgt flere og de siger at deres antenne sagtens kan give signal under alukraft - hvad oplever i?

 

Kan jeg gøre noget for at gøre signalet bedre? - Eller er eneste løsning at købe en antenne splitter og en antenne mere?

 

Og er der ingen der har fundet ud af at udbygge antennen med almindeligt antennekabel? :)

 

Sikke mange spørgsmål - hvis nogen har noget som helst klogt at dele så skriv endelig.

 

Tak

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej - Jeg har min wireless antenne siddende på loftet da jeg har placeret mine modtagere for lampeudtag rundt omkring på mine spær.

 

Men huset er af ældre dato og har derfor alufolie som dampspærre. 

 

Jeg har spurgt flere og de siger at deres antenne sagtens kan give signal under alukraft - hvad oplever i?

 

Kan jeg gøre noget for at gøre signalet bedre? - Eller er eneste løsning at købe en antenne splitter og en antenne mere?

 

Og er der ingen der har fundet ud af at udbygge antennen med almindeligt antennekabel? :)

 

Sikke mange spørgsmål - hvis nogen har noget som helst klogt at dele så skriv endelig.

 

Tak

Hej,

Jeg har også haft lidt opgaver med dårligt trådløst signal.

En opgradering til den sidste nye beta firmware har hjulpet lidt - hvis din kontrollers radiomodul kan opgraderes.

( det er der en masse om her på forum).

 

Så har jeg sat det 10 meter lange kabel på kontrolleren, monteret antennen på loftet så den peger nedad mod "forbrugerne".

Det har medført, at signalet er blevet bedre og i Visual er der "grøn " signalstyrke indikation, men der er meget forskel på

hvor i huset jeg prøver.

Det, jeg så overvejer NU, er at købe en splitter og sætte to antenner på, men det vil medføre en halvering af signalstyrken efter selve splitteren ( i følge IHC Wireless how to do ), så det er lidt dyrt legetøj - som måske slet ikke hjælper - tvært imod.

Jeg havde håbet LK var kommet med en repeater, som kunne " forlænge " det gode signal til der hvor man har brug for det,

men det sker nok ikke.

Skal siges at jeg ikke har alukraft som dampspærre, så det er ikke sikkert du kan bruge det her til noget som helst... :) .

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ikke prøvet at have den på hovedet, den sidder faktisk mere vandret. Men jeg har jo også alle mine wireless udtag siddende på loftet og ville så nødig miste signalet på det der sidder deroppe, Der er nok ikke andet at gøre end at prøve sig frem :)

 

Burde jeg kunne se signalstatus på mine wireless nøgleringe? - synes kun jeg kan se batteristatus?!

 

:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ikke prøvet at have den på hovedet, den sidder faktisk mere vandret. Men jeg har jo også alle mine wireless udtag siddende på loftet og ville så nødig miste signalet på det der sidder deroppe, Der er nok ikke andet at gøre end at prøve sig frem :)

 

Burde jeg kunne se signalstatus på mine wireless nøgleringe? - synes kun jeg kan se batteristatus?!

 

:)

 

Jeg kan se signal status på mine nøgle ringe mener jeg - men ja det mærkelige er netop at det virker omvendt - min IHC sidder under mine tryk - i en forskudt længere nede garage men signalet blev bedre - det er da et forsøg værd

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok