Hop til indhold
  • 0

Simpel Tænding Via Skumringsrelæ


Jacob Petersen1354922221
 Share

Spørgsmål

Hej jeg har rodet en del med mit udendørslys men kan ikke lige få det til at virke.

Har to problemer.

Det første er at jeg ønsker mit udendørslys foran huset skal tænde på ur overstyret af skumringsrelæ.

F.eks må lyset være tændt kl 18-23 hvis det er mørkt nok.

Jeg skal ku tænde manuelt udenfor det angivet tidsrum hvis jeg har lyst via mit tryk.

Problemstilling to er jeg har en pirføler i min carport som jeg gerne vil have tænder lyset når den blir aktiveret og slukker efter f.eks 2 min.

Jeg skal ku sætte lyset i konstant via tryk ved min bryggersdør uanset tidspunkt.

Jeg ku godt tænke mig at kører mit skumringsrelæ ind over så i al den tid det siger det er mørkt må pirsensoren tænde lyset.

Lige et tillægs spørgsmål. Jeg har sat en almindelig 230v sensor op hvor "tænd"ledningen er kørt ind på et input 230v. Så regner jeg med at tid og skumringsrelæ blir lavet i programmet. Men hvad med den aktuelle tid på sensorer og luxknappen.? Skal de så skrues helt ned så den bare hele tiden registrere bevægelse uanset lysniveau. Så skumringsrelæet bestemmer. Og tiden skal vel os i bund så "tændsignalet" blir kort til input 230v.

Undskyld hvis det er lidt forvirrende

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Claus tak for dit svar. Det er os de to fber jeg har i tankerne mit problem er jeg ikke lige kan finde ud af at kombinere dem rigtigt. Når jeg trykker f1 på funktionsblokken så får jeg desværre ikke den der popup hvor man får en masse afvide om fberen men istedet for Windows hjælp. Ved ik hvordan jeg deaktivere det så jeg igen kan få den rigtige op når jeg trykker f1

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Jacob

 

Jeg har lavet et eksempel til dig her for de to ønskede funktioner for hhv. udendørs lys og carport.

https://drive.google.com/file/d/0B_fg8tbnGCOvSVJjcUFyVkhKWWM/view?usp=sharing

 

Årsagen til at du ikke kan få den rigtige hjælp frem, er at du har oplåst funktionsblokken (kassen ud for navnet er ikke længere rød)

Du sætter bare en ny fb ind, så kan du vælge den og få hjælpen frem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Godmorgen Claus tak for hjælpen det er jo skide nemt når man bruger de rigtige fber. Der hvor det er gået galt for mig er fordi jeg har fb 1.4.01g og ikke 1.4.01f der er en del forskel på de to fber hvad jeg lige kan se. Ved du hvordan jeg får den der hedder f.

Med hensyn til at trykke F1 så hjælper det desværre ikke noget. Blokken er rød når jeg trykker.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu er f versionene ældre end g, så af en eller anden årsag har LK udskiftet den med nyeste opdatering af FB.

Det kan godt lade sig gøre at gemme fb, og bruge i et andet projekt, så du kan reelt bare højreklikke på fb fra min fil og vælge gem.

Men LK har vel lavet en ny version af en årsag, og det også sagtens lade sig gøre med de nye fb'er.

 

Jeg har lavet et nyt eksempel efter jeg selv har opdateret FB:

https://drive.google.com/file/d/0B_fg8tbnGCOveUtOZU5WNXVEYkE/view?usp=sharing

 

For at få pdf-beskrivelserne på plads igen vil jeg foreslå at prøve at hente fb'erne fra Bjarnes link (nummer 2) og installere dem igen.

Eller afinstallere visual og installere det igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Når du slukker for konstantfunktionen i 1.4.01.f, er den lavet sådan at den starter PIR tiden, og først slukker når den er udløbet. Hvis du ikke har ændret på standardtiden, vil der så gå 10 minutter fra du trykker til lyset slukker.

 

Hvis du i stedet bruger de nye funktionsblokke (1.4.01.g / 1.4.06.d), slukker den med det samme. (1.4.06.d skal indstilles til "Sluk" ved indstillingen "Konstant funktion").

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok