Hop til indhold

Gsm Modem Med Controller


Recommended Posts

Ja et SMS modem kan medele ON/OFF status, men ikke med de aktuelle tæller værdier i controlleren såsom temperaturen i grader, antal udløste alarmer og lign.

Du kan selvfølgelig lave en limit så du får besked hvis f.eks. temperaturen bevæger sig ud over denne. Men du får ikke oplyst den aktuelle temperatur.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja et SMS modem kan medele ON/OFF status, men ikke med de aktuelle tæller værdier i controlleren såsom temperaturen i grader, antal udløste alarmer og lign.

Du kan selvfølgelig lave en limit så du får besked hvis f.eks. temperaturen bevæger sig ud over denne. Men du får ikke oplyst den aktuelle temperatur.

Kunne man så ikke lave en fb med mange limits?

Feks. limit på 20g, 21g, 22g osv?

Når 20g limit er overskredet sendes en sms med: 20 grader. Opnås der 21 grader ignoreres forrige limit-overskridelse og der sendes en status sms for den nuværende limit?

Link til kommentar
Del på andre sites

Kunne man så ikke lave en fb med mange limits?

Feks. limit på 20g, 21g, 22g osv?

Når 20g limit er overskredet sendes en sms med: 20 grader. Opnås der 21 grader ignoreres forrige limit-overskridelse og der sendes en status sms for den nuværende limit?

Tak for buddet.

 

Men inden vi gør det for besværligt, må jeg hellere forklare hvad det er jeg vil.

 

Jeg har tidligere haft sms modem som stand alone.

 

Det var sådan set perfekt. Simpel alarm, mulighed for tænd og sluk af varme, temperaturaflæsning samt frostsikring.

 

Nu vil jeg gerne have mulighed for at tænde et par wireless stikkontakter og afbrydere. Det skal bla. bruges til el radiator i annex, pumpebrønd, varmt vand og udelys.

 

I min naivitet troede jeg at controlleren var løsningen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du vil styre wirelss (stikkontakter, dimmer eller relæer) sammen med eller via SMS ja så er det korrekt du skal have en Controller.

Hvis du kan nøjes med en fortrådet/kablet relæudgang, kan du muligvis klare det med det du har - SMS modem i stand alone med 230V Output.

Er det kun nogle få steder kan du lave en work arround med et wireless tryk for indbygning

http://www1.lk.dk/katalog.jhtml?EANnummer=5703302146364

koblet på en 230V udgang (via et relæ).

På den måde kan du lave lidt standalone wireless og styre et par wireless stikkontakter uden controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du vil styre wirelss (stikkontakter, dimmer eller relæer) sammen med eller via SMS ja så er det korrekt du skal have en Controller.

Hvis du kan nøjes med en fortrådet/kablet relæudgang, kan du muligvis klare det med det du har - SMS modem i stand alone med 230V Output.

Er det kun nogle få steder kan du lave en work arround med et wireless tryk for indbygning

http://www1.lk.dk/katalog.jhtml?EANnummer=5703302146364

koblet på en 230V udgang (via et relæ).

På den måde kan du lave lidt standalone wireless og styre et par wireless stikkontakter uden controller.

Takker for svar.

 

Nu har jeg controlleren.

 

Hvis den bliver sat op til wirelees.

 

Kan man så styre max 3 stikkontakter via SMS modem i stand alone tilsluttet et output og input relæ?(tror du har svaret, men vil gerne være helt sikker)

Link til kommentar
Del på andre sites

På side 12 i manualen/vejledningen

http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/019D901222.pdf

står at der kan styres 6 udgange (3-8) da 1 og 2 er reserveret til temperatur styringen.

Så er det pumper, varmestyring eller lign. der kører på temperaturen, ja så kan du styre 2 ting. Er der bare lamper eller lign. du generelt vil styre remote er det yderligere 6.

Link til kommentar
Del på andre sites

På side 12 i manualen/vejledningen

http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/019D901222.pdf

står at der kan styres 6 udgange (3-8) da 1 og 2 er reserveret til temperatur styringen.

Så er det pumper, varmestyring eller lign. der kører på temperaturen, ja så kan du styre 2 ting. Er der bare lamper eller lign. du generelt vil styre remote er det yderligere 6.

Tak for din tålmodighed.

 

Når modem kører i stand alone kan man tænde slukke 3-8 på output modem.

 

Det vil sige at jeg har mulighed for at tænde og slukke 5 trådede enheder.

 

Kan disse 5 tænd og sluk på output relæ styre wireless tænd og sluk på controller via et input relæ som er tilsluttet controller?

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja jeg er en tålmodig gammel herre :rolleyes:

 

Hvis du benytter SMS modemmet sammen med controlleren er der nærmest ubegrænsede muligheder for styring. Så laver man bare en software  hændelser/events/triggers i Sceneview programmet som er en del af konceptet. Her behøver du ikke fysisk forbundne i/o enheder til at styre. Så én SMS kan snildt laves til at både at tænde fortrådede lamper, indstille en temperatur og regulere et lys scenarie. Alt sammen på samme tid. Det kan også gøres individuelt med flere SMS´r.

Der er selvfølgelig også mulighed for at modtage alle de SMS´r man ønsker ved forskellige hændelser.

Prøv at installere IHC programmet - og læs manualen.

 

Ved ikke om du har set man også kan få en SMS App til Stand-alone styring:

http://www.lk.dk/download/Manualer/manual-sms-remote.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja jeg er en tålmodig gammel herre :rolleyes:

 

Hvis du benytter SMS modemmet sammen med controlleren er der nærmest ubegrænsede muligheder for styring. Så laver man bare en software  hændelser/events/triggers i Sceneview programmet som er en del af konceptet. Her behøver du ikke fysisk forbundne i/o enheder til at styre. Så én SMS kan snildt laves til at både at tænde fortrådede lamper, indstille en temperatur og regulere et lys scenarie. Alt sammen på samme tid. Det kan også gøres individuelt med flere SMS´r.

Der er selvfølgelig også mulighed for at modtage alle de SMS´r man ønsker ved forskellige hændelser.

Prøv at installere IHC programmet - og læs manualen.

 

Ved ikke om du har set man også kan få en SMS App til Stand-alone styring:

http://www.lk.dk/download/Manualer/manual-sms-remote.pdf

Takker.

 

Jeg har allerede SMS remote.

 

Den kan kun styre i stand alone. Sms er kodet på forhånd og kan ikke ændres. Til gengæld kan man sende flere kommandoer i samme SMS.

 

Efter moden overvejelse tror jeg at installationen bliver som den er.

 

Så må jeg leve med ikke at kunne se den aktuelle temperatur i huset.

 

Mange mange tak for hjælpen.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok