Hop til indhold
  • 0

Fb Hverdag/weekend Ur Spørgsmål


Rikke
 Share

Spørgsmål

Hej

 

Jeg har en funktionsblok der hedderhverdag/weekend ur. Jeg har ikke selv installeret den. Jeg vil gerne have deaktiveret lys tænd og sluk i denne sommertid og har sat UR start til 00:00:00 for at den skal deaktiveres. Men det er den bare ikke!:-( Jeg kan ikke sætte UT stop til 00:00:00 . den laver sig selv om til 00:30:00. 

Hvordan deaktiverer jeg tænd/sluk her om sommeren og måske hvis der er en der kan svare: hvordan får jeg så programmeret et tryk til at lave manuel tænd/sluk

Link til kommentar
Del på andre sites

18 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

det ville være lækkert hvis du i stedet vedhæftede din .vis fil, i stedet for et billede, så har vi større mulighed for at hjælpe dig.

Min fremsendelse af skærmdumpet beror nok på min manglende viden om hvad I kan se noget ud af :( jeg kigger efter en sådan

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har lige ændret alle tiderne til 00:00:00

Der allerede sat tryk ind i jeres program til at styre lyset manuelt. Ved lys udv. forside, er det tryk ved fordør (tryk øverst højre) + tryk køkkendør ud (tryk højre).

Ved udv. lys bagside, er det tryk i stue ved altandør (tryk venstre) + tryk i bryggers ved bagdør (tryk øverst højre).

rikke_1.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har lige ændret alle tiderne til 00:00:00

Der allerede sat tryk ind i jeres program til at styre lyset manuelt. Ved lys udv. forside, er det tryk ved fordør (tryk øverst højre) + tryk køkkendør ud (tryk højre).

Ved udv. lys bagside, er det tryk i stue ved altandør (tryk venstre) + tryk i bryggers ved bagdør (tryk øverst højre).

Tak. Jeg kunne ikke selv rette tidspunkt for slut, meget underligt. Mht de manuelle tryk så virker de ikke, så derfor er jeg lidt i tvivl om der er noget der overrider dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kan ikke slukke udendørslys medmindre jeg gør det igennem en remote app. Trykknapperne virker ikke. Fe virker kun hvis jeg vil tænde lysene, de kan ikke slukke dem igen.....er der en der kan se hvad der mangler på udendørslys trykkene?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu har jeg lige været på ferie, så har ikke kunne følge op på din forespørgsel, men jeg kan se i programmet, at du har flere tryk der konstant tænder dit udvendige lys:

 

Udv lys forside:

Gang (fordør) øverste højre tryk

Køkkendør ud højre tryk

 

Udv lys bagside:

Stue ved altandør venstre tryk

Bryggers bagdør øverst venstre

 

Disse tryk vil lave en manuel overstyring af dit udvendige lys

Så hvis du uploader programmet fra Torben S til din controller, så er ur funktionen ude af drift, (til vinter kan du rette tiderne igen) hvis dit udvendige lys så stadig lyser skal du give et tryk på en af de tryk, og så vil det slukke..

 

Som et alternativ, kunne man indbygge et atomur (som program) det er en advanceret funktionsblok der ved hvornår det er solopgang og sonnedgang, og kombinere den med et ur, så du f.eks. bestemmer at det udvendige lys skal være tændt fra solnedgang til kl 23 og fra kl 6 til solopgang så dit lys ikke lyse her i sommerperioden, men gå i gang igen til vinter. og kombinere dette med et overstyringstryk, så du kan tænde lyset konstant (hele natten) hvis du forventer at komme sent hjem, eller har gæster osv.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

nu har jeg uploadet og jeg kan godt tænde lysene udenfor, men jeg kan ikke slukke dem igen. jeg kan desværre ikke finde ud af at sætte en sluk på mine tryk, det er ikke så særligt intuitivt det her system.

Jeg håber derfor der er en der kan se hvad der er galt:-9

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

jeg kan tænde på mine tryk,men ikke slukke,udendørslysene har ikke automatisk tænd og sluk da det var det jeg fik lukket for ovenfor. Det har dog bevirket at jeg nu ikke kan slukke lysene, kun tænde dem. Dog kan jeg slukke via en ios app. JEg vil gerne have tænd/sluk  automatisk efter ur her i vinter, men jeg vil også gerne kunne tænde OG slukke lysene på mine  kontakter

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kan ligge et astro ud ind i dit program, og så tænder og slukker det automatisk når det bliver mørkt, og slukker når det bliver lyst, og den retter selv tiderne til, så det også tænder og slukker rigtigt til sommer...

 

Jeg kan ikke se at der er noget galt i dit program, alt virker tilsyneladende som det skal andet end så skal man koples på controlleren via service view for at se hvad der sker...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Prøv vedhæftede. Sørg for at uret i controlleren er indstillet korrekt.

Jeg har indsat det virtuelle skumringsrelæ, så lyset automatisk tænder når der bliver mørkt, og slukker i dagtimerne. Ur funktionsblokken sørger for, at lyset slukker om natten. Tiderne kan i selv rette i fb. 2.1.02.b. Uge ur. 

Jeg har rettet, så I både burde kunne tænde og slukke fra tryk.

rikke_2.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok