Hop til indhold
  • 0

Ihc Varmestyring Med Termostater


Thomas Korsgaard Laursen
 Share

Spørgsmål

Først vil jeg lige sige at jeg mener at have læst alle indlæg med varmestyring. Derudover at jeg ikke har. IHC endnu, og at jeg ikke har gulvvarme endnu. Skal have det hele sat op her i sommeren.

Jeg kan ikke finde nogen der beskriver hvorvidt jeg kan få en styring, der ligner de andre gulvvarme konkurrenter til IHC. Jeg er sikker på jeg kan blive glad for at styre alt varme via tabletten, jeg vil bare gerne have nogle styringer med knapper i hvert rum. Her har jeg ledt og ledt og kun fundet LK's knapper med frostsikkert og nattetemp knapperne. Men jeg vil altså gerne have en enhed hvor man kan se temperatur i rummet, og skrue op og ned i fx halve grader. Findes dette ikke i en udgave, man kan bruge sammen med IHC ? Fx Roth Nordics termostater har både rumsensor og en IR sensor der rammer gulvet. Ville jeg kunne købe dette system og få det til at virke med IHC via Roth Touchline controlleren?

Hilsen

Thomas Korsgaard

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Findes ikke til IHC, og de andre kan ikek bruges.

 

Men tænk også lige over hvor tit du har behov for at ændre temperaturen.

 

På vandbårne systemer tager det noget tid inden din ændring er slået igennem.

 

Jeg skiftede fra et system med tempkontrol og temperatur aflæsning i hvert rum, til ihc styret via. ipads der hænger på vægene. Og jeg ændrer næsten aldrig på temperaturen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Man behøver ikke en Ipad i hvert rum.

Som Clemen skriver så ændre du ikke på setpunkt temperaturene ret mange gange i løbet af et år.

IHC har selvfølgelig den ulempe at man ikke har display på temp.sensorene så man kan se den aktuelle temperatur. Det skal gøres vha. PC/Tablet/smartphone. Og dog for der er en bruger herinde der har lavet et fedt lille display, men det er ikke kommercielt tilgængelig - endnu.

Men man kan da overveje en iPad (mini) i hvert rum, da den jo også kan fungere som tryk. Så sparer man da lidt her. 

 

Man kan muligvis lave noget fiks faks med MikkelS´s IHC Captain eller OpenHAB, hvis Roth´s sensorer kan aflæses/tilgås via html eller på anden vis gennem Touchline Controlleren. Men det er ikke noget du skal satse på, kun håbe :unsure:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der findes LK's til kr. 199,-

https://play.google.com/store/apps/details?id=dk.lk.ihcremote&hl=da

Og så Morten Stribolts til 29,-

https://play.google.com/store/apps/developer?id=Morten%20Striboldt&hl=da

Den findes også i en gratis version der dog ikke bliver supporteret/vedligeholdt mere. Nå ja betalings udgaven er heller ikke blevet opdateret længe, men der er da håb hvis han får lidt feedback og ønsker.

Der findes ikke grafiske udgaver ala LK's iPad app.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok