Hop til indhold

Ihc Wireless Over Internettet


Thomas78
 Share

Recommended Posts

Jeg har i dag 2 IHC wireless enheder til styring af lys (resten af huset har alm kontakter). Jeg ønsker at styre disse over internettet. Er det korrekt forstået at jeg skal bruge en Controller som denne for at styre IHC wireless over internettet?

 

http://www.elvvs.dk/p/ihc-controller-visual-m-viewer-wireless-version-2-21511/

 

Skal denne controller sidde i tavlen, eller kan jeg blot gemme den væk i et skab hvor der er adgang til routeren?

 

Mvh

Thomas

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Du skal bruge en controller for at kunne styre dine enheder via internettet.

Den er lavet til at sidde i en tavle med din-skinne. Men du må gerne placere denne tavle ved din router hvis du ønsker det. du skal dog huske at controlleren skal have strøm via en strømforsyning (feks denne: http://www.elvvs.dk/p/ihc-control-stroemforsyning-15w-120b1061-13809/) som også skal placeres i en tavle. Strømforsyning skal have 230v

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ville da være synd at bruge så mange penge på en controller, uden at få mere glæde af den. Du skal derfor vide at dine eksisterende stikkontakter og lampeudtag kan skiftes ud med Wireless enheder, så de også bliver styret af controlleren. Du kan så også opsætte Wireless tryk som du kan styre det hele med. Man kan også styre det via en App på en Android eller IPad/iPhone

Du kan finde mere inspiration på LK.dk under "Bliv inspireret" (kan desværre ikke indsætte link, da jeg ikke kan Copy/Paste i dette Forum SW, under Internet Explorer 11 

Link til kommentar
Del på andre sites

Du skal bruge en controller for at kunne styre dine enheder via internettet.

Den er lavet til at sidde i en tavle med din-skinne. Men du må gerne placere denne tavle ved din router hvis du ønsker det. du skal dog huske at controlleren skal have strøm via en strømforsyning (feks denne: http://www.elvvs.dk/p/ihc-control-stroemforsyning-15w-120b1061-13809/) som også skal placeres i en tavle. Strømforsyning skal have 230v

 

Tak for svar.

 

Skal jeg bruge andre komponenter end en controller og en strømforsyning?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ville da være synd at bruge så mange penge på en controller, uden at få mere glæde af den. Du skal derfor vide at dine eksisterende stikkontakter og lampeudtag kan skiftes ud med Wireless enheder, så de også bliver styret af controlleren. Du kan så også opsætte Wireless tryk som du kan styre det hele med. Man kan også styre det via en App på en Android eller IPad/iPhone

Du kan finde mere inspiration på LK.dk under "Bliv inspireret" (kan desværre ikke indsætte link, da jeg ikke kan Copy/Paste i dette Forum SW, under Internet Explorer 11 

 

Tak for input.

 

Tanken var skam også at skifte ud løbende. Jeg skulle bare starte et sted.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svar.

 

Skal jeg bruge andre komponenter end en controller og en strømforsyning?

 

Ikke andet end en passende tavle du kan sætte de 2 komponenter i. Det kan eksempelvis være LK's UG150-6 som har plads til en controller + en 15W strømforsyning, men der findes selvfølgelig også andre alternativer der kan klare opgaven.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Umiddelbart nej, men alt kan selvfølgelig lade sig gøre. Protokollen er ikke åben (eller hacket endnu og bliver de formentlig ikke)..

Der findes masser af andre Wireless standarder f.eks.  Zigbee, X10, og Z-wave, hvortil der fås masser af i/o enheder som kan styres via PC, App. eller andet data interface

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok