Hop til indhold
  • 0

Impulser Ud Fra Temperatur.


Ulle
 Share

Spørgsmål

Jeg har en lille udfordring. Har selv prøvet at knække koden - men nej.

Er der en der har en ide, kode der kan vedhæftes?

 

Har to controllere som er forbundet med I/O forbindelser.

På den ene har jeg en temperatur føler.

Vil gerne have temp resultat over på den anden controller, men det kan man ikke som tingene er nu.

 

Jeg skal ikke bruge andet end 3 måske 4 status på den anden comtroller, fx -10, 0, +10 og +20 grader.

Dem vil jeg så modtage i form af pulser.

 

Dvs at hvis temp er -10 kommer der en puls, 0 kommer der to pulser og +10 kommer der tre pulser osv.

 

Er der en der kan knække kode til det?

 

Hilsen Ulrich.

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det kunne jo være temp føleren allerede blev anvendt i controller 1 og man "bare" ville benytte værdierne i controller 2.

Eller man har sin varmestyring programeret i en controller og nu "tilfældigvis" nemmest kan tilslutte en sensor til den anden. Who knows ?

Annyway her er et bud på en løsning. Det tog lidt tid at programmere efter jeg havde lavet min "prof of koncept", men nu kan du overfører temperaturer mellem -15 gr. og + 35 gr.

Bemærk: Der rundes op til nærmeste hele tal så f.eks. en målt temperatur på 12,2 vil blive vist som 13,0 

 

Temperatur til puls og puls til temperatur.zip

RETTET.

Temperatur til puls og puls til temperatur.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Til Torben:

Det er rigtigt hvad Lars skriver, skal blot benytte værdier i den anden controller, så derfor hjælper det ikke bare at flytte signalet til den - så mangler det på den anden.

En løsning kunne være at have to følere ved siden af hinanden udenfor, en på hver controller, men alt koster, og kan det lavet i software er det også en smart løsning.

 

Til Lars:

Jeg downloader dit kode og tester - ind til videre skal du have 1000 tak for hurtig og prof hjælp - jeg giver lyd.

 

\Ulrich

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

..... skal blot benytte værdier i den anden controller, så derfor hjælper det ikke bare at flytte signalet til den - så mangler det på den anden.

En løsning kunne være at have to følere ved siden af hinanden udenfor, en på hver controller, men alt koster, og kan det lavet i software er det også en smart løsning.

Ja der er ingen grund til at købe ekstra hardware, hvis det kan undgåes, så det var også bare et indspark til en mulig løsning, da jeg ikke vidste at det skulle bruges på begge controllere. :)

Uden at have prøvet det, kunne jeg dog forestille mig, at den samme temperatursensor godt kan give signal til en indgang til både den ene og den anden controller. Det kræver så, hvis ikke begge controllere er forsynet af samme strømforsyning, at 0V klemmerne på strømforsyningerne forbindes med hinanden, så de har samme potentiale.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Torben:

Det er rigtigt, det er heller ikke til at vide hvad det skal bruges til :)

Ja det kan faktisk godt være at det var en mulighed, hvad mon Ziga som er vores temp mester siger til det?

Kan det lade sig gøre at en tempmåler udgang kan forsyne to comtrollere....

 

Programmet som Lars hat lavet, husk lige at tilpasse den bug jeg har omtalt.

 

\UH

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok