Hop til indhold

Virtuelt Skumrings Relæ, Tænder For Sent


SilverLine
 Share

Recommended Posts

Hej forum

Har for et års tid siden, tilføjet det virtuelle skumrings relæ her inde fra. Nu har jeg lige fået noget udvendigt lys til at køre ind over, men er jeg den eneste der synes at den tænder for sent. F.eks nu her kl. 20.11 er den først aktiv, selvom det har været mørkt et stykke tid nu. Kigger man på dmi. Står solnedgang, dags dato til 19.22, hvilket lyder meget fornuftigt. Er der mulighed for at ændre så det tænder tidligere ?

Lige et ekstra spørgsmål. Jeg har koblet en servodan 41-272 på, og benytter fB 1.4.0.1.g men det er som om at det får føleren til ikke at virke. Tilføjer jeg den bare som en simpel pir, er der ingen problemer

Link til kommentar
Del på andre sites

Kents blok justere tiderne hver 14. dag (2 gange pr. Md.) så der kan være lidt "forsinkelse". Men det er muligt at lave offset og justere så den tænder før/senere hvis der er behov for det. (hvis man f.eks. bor i Blåvand/Rønne). Prøv at kikke på parametrene og forklaringerne.

Hej Lars

Bor nu i det sydfynske ligesom dig ;-)

Dvs. Det punk der hedder offset kan ændre noget ? Kunne du præcisere det lidt mere for mig :-)?

Link til kommentar
Del på andre sites

Sidder lige med en ipad og kan ikke teste, men hvis nu din controller (eller kents fb) ikke korrigerer for sommer/vintertid, så er den formentlig 1 time galt. Hvis det drejer sig om mindre, mener jeg der er en parameter du kan ændre så det formentlig passer nogenlunde. Igen lokale forhold som skygge fra nabohuse/træer eller tordenskyer kan den ikke korrigere for, ligesom et rigtigt skumringsrelæ.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej. Men skyer eller ej. Så er det godt mørkt nu kl. 20.11 hvor skumringsrelæet gik on. Og der er jo noget om snakken når sol ned i dag er 19.22 jvf. DMI. Min controller passer med dato/tid.

Hvis offset er sat til 00:00:00 er Kenths virtuelle skumringsfb. sat til, at der bliver mørkt kl. 19.14 fra d. 15/9 - 30/9, så med mindre at du har ændret offset, må din controllertid være indstillet forkert.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis offset er sat til 00:00:00 er Kents virtuelle skumringsfb. sat til, at der bliver mørkt kl. 19.14 fra d. 15/9 - 30/9, så med mindre at du har ændret offset, må din controllertid være indstillet forkert.

Se det tidspunkt ville også have passet perfekt. Jeg har ikke ændret noget offset, og dato / tid passer. Hmm.. Jeg må prøve at fjerne den og tilføje igen.

Af ren interesse. Hvis nu vi tager idag hvor den gik on 20.11, og jeg gerne ville have det en time før, hvad skal offset så sættes til ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Så skal Tidspunkt_Offset_Solnedgang = 23:00:00

Det er godt nok den fb., der hedder Sol op og nedgang v5 du bruger?

Hej Torben. Jow det er den jeg bruger. Jeg vil først prøve at slette funktions blokken og ligge den ind igen. Hvis det ikke virker, må jeg ændre offset.

Btw. Når i indstiller tid på controlleren, vælger i så manuel eller automatisk ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Min er sat til automatisk og jeg anvender tidsserver (som stadig fungerer).

Så passer skumrings tiden. Den stod sgu til manuel tid, men når man kiggede klokken via administrator, passede tid/dato. Nu har jeg ændret til den ip adresse du har postet billede af, og nu passer det :-) Tak for det....

Har haft problemer med nogen timer ur, jeg heller ikke kunne forstå ikke passede med den indtastede tid. Men nu køre det

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok