Hop til indhold
  • 0

Alarm Går I Gang Når Min Kone Rør Tasteturet


Gonzo1
 Share

Spørgsmål

Jeg har det problem at min kone inden for den sidste måned har aktiveret alarmen et par gange. Jeg har haft hende mistænkt for på en eller anden måde at voldtage kodetasteturet, som derved har aktiveret alarmen. I dag skete det så igen, og da jeg har 2 stk. udvendige sirener og 2 stk. indvendige, er der pænt gang i hyldetonerne med det resultat at naboerne også reagere.

Om det er en periodisk fejl, eller om det er fordi min kone afgiver stat elektricitet, hvilket hun gør, ja det ved jeg ikke lige. Vi lavede lige en test hvor hun kørte en tur i bilen, og efterfølgende skulle hun låse døren op (har elektriske dørlåse), og da finger var en 0,5cm. fra tasteturet så gik det grønne lys ud i displayet.

Er der nogen som har haft det samme problem eller har oplevet noget lignende?

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

det lyder til at det godt kunne være statisk elektricitet, og meget af det..

 

Havde på et tidspunkt et problem ved en kunde, at flere medarbejdere var begyndt at få stød når de rørte ved metal genstande, og en enkelt person, når hun rørt computeren døde den, her viste det sig, at deres gulvtæppe på kontoret var skyld i det, og her kunne vi også tydeligt se en forskel i forhold til hvilket fodtøj folk anvendte, hvor godt de blev ladet, og at nogle tog bedre mod det end andre, (gulvet blev sprayet med afspændingsmiddel i en have pumpe sprøjte efter anbefaling fra en gulvmand), hvilket løste problemet..

 

Her er det så jeg tænker, at din kone måske oplader sig noget statisk elektriciet et sted, (prøv andre sko) ((og det var ikke en opfordring til at købe nye sko)).. du kunne jo prøve at bede hende om hver gang hun kommer hjem og inde hun skal slå alarmen fra, at plante et par fingre i forhavens muld, så vil hun "aflade" og få samme potentiale som jorden og så burde kun ikke kunne skræmme elektronikken

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det kunne også være problemet går over igen af sig selv. Statisk elektricitet opstår som regel kun ved meget tør luft. Det har vi tit om vinteren i frostvejr. Når det bliver lidt varmere indeholder luften ofte mere fugt og problemet opstår ikke så nemt.

Opladningen kan også skyldes påklædningen. En uldfrakke gnedet mod bilens kunstofsæder er en hel generator. (i kender det gamle trick med at gnide en ballon på en uldtrøje og dermed lade den op så den kan hænge på loftet).

Har selv oplevet det denne vinter efter jeg fik ny uldfrakke. Så er det en fordel at holde på bildøren når man stiger ud så man aflader gennem fødderne, istedet for man får rap over fingeren når man lukker døren efter sig.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Lyder utroligt at statisk elektricitet skulle kunne sætte alarmen i gang, men skal da ikke kunne udelukke det. Har du prøvet at kigge i serviceview under alarmlog, hvad der satte den i gang - altså om det er sabotagekredsen der eksempelvis aktiveres. Sidder tastaturet ordenligt fast på bagpladen?

Hvis det er statisk elektricitet der gør det, og det er efter en tur i bilen, findes der noget antistatisk spray fra eksempelvis Basta, som kan sprayes på sæderne i bilen til afhjælpning af det problem. (jeg må hellere for god ordens skyld sige, at jeg ikke selv har prøvet det produkt, men blot stødt på det en gang). :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok