Hop til indhold

Trådløs Postkasse Føler


 Share

Recommended Posts

Hej alle

 

der er en tråd her i forummet omkring en trådløs postkasse føler, men der er desværre nogen døde link i tråden og det er som om det er en forsættelse på en anden tråd, Så ville lige hører mere præcist om der findes en trådløs postkasse føler eller om man kan lave en ?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Undskyld, det er mig der ikke lige fik læst tråden ordentlig.

Så kan den induktive aftaster nok ikke lige benyttes idet det kræver spænding. Så er vi mere over en microswitch:

http://www.google.dk/search?q=microswitch&hl=da&client=safari&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=UTlTUfmCCM2KhQflooH4AQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1024&bih=672

Koblet på et wireless tryk eller en Puck

http://www1.lk.dk/servlet/katalog?LKnummer=525b0001

Det har jeg selv lavet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

 

Mht. brug af puck som wireless postkasse melder. På LK.dk står at den kan klare en temp. ned til -5 grader C. Har i oplevet fejl pga. for lav temp.?

 

Tak.

 

Mvh Søren

(Som skal flytte ind i nybygget hus til August med IHC installation)

 

Hej Søren

 

Jeg har ikke oplevet at den har fejlet ved lav temperatur.

Men jeg har forholdsvis kort batteri levetid. Det holder i 13-14 mdr.

Om det så er pga den lave temperatur, eller pga signal styrke, det ved jeg ikke.

Jeg er nede i det røde felt, hvad angår signal styrke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har 13 m afstand i direkte linie.

Antennen sidder i kælderen!!! - Ved godt at det ikke er optimalt, men det gør den altså...

Den skal igennem 1 mursten skillevæg og 1 ydermur, som forneden er 30 cm beton og foroven 2xmusten.

 

Jeg har trukket antennen på wireless puck input ud af postkassen, for at opnå så god modtagelse som muligt.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 11 months later...

Hej

 

Jeg vil til at lave mig en wireless post melder med en ihc puck input, men jeg aner intet om elektronikkomponenter, så er meget i tvivl om, hvilket komponenter jeg skal sætte på puck'en.

 

Efter lige læsning i dette forum, kunne jeg forstille mig at en reed sensor med magnet vil være lettest, men der er jo mange forskellige. Jeg har kigget på disse, som skulle være NO

 

 
eller
 
 
Kan nogen fortælle mig meget specifikt hvilken komponenter der vil virker med puck'en?
 
På forhånd tak.
 
Mvh Søren
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 10 months later...
  • 3 weeks later...

Hej alle,

 

Jeg er lidt i et dilemma mht. post-melderen. Jeg har to muligheder:

 

1) Jeg har trukket en 5-leder ud til min postkasse, 3 af lederne anvendes til lys som jo kører på 230V. De 2 øvrige ledere vil jeg så anvende til ét 24V magnetkontaktsæt, hhv + og -. Dette ene kontaktsæt vil jeg så montere på postkasse klappen, til registrering af om der er kommet post. Når der er kommet post vil jeg vha. IHC Captain (thumbs UP til Mikkel :D) få afsendt en push notifikation til mobilen om at der er kommet post. Samtidig vil jeg få et diodetryk til at blinke. Nulstillingen af postmelderen vil jeg så blot gøre vha. et tryk på diodetrykket. 

 

2) Den anden mulighed er som Søren fint har beskrevet ovenfor.

 

Fordelene ved 1. løsning er:

 - Billigere, da jeg ikke skal købe en puck.

 - Fortrådet løsning så jeg ikke skal skifte batterier i puckén, som tilsyneladende vil blive svært tilgængelig da den jo skal indbygges.

 

Ulempen ved 1. løsning er:

 - 24V signal blandes i samme kabel som i forvejen anvendes til 230V. Dette er vidst ikke helt lovligt! Og kan give forstyrrelser.

 

Fordelene ved 2. løsning er:

 - Nulstilling af postmelder kan ske vha. en naturlig tømning af postkassen.

 

Ulempen ved 2. løsning er:

 - Jeg er i tvivl om det kommer til at fungere, da der er 17m fra postkassen til IHC Controlleren. Der er desuden 3 murstensvægge til at forstyrre signalet.

 

 

Hvilken løsning ville I vælge?

Hvad vil der ske ved et el-tjek af huset ved valg af "den ulovlige" løsning 1?

Tror i pucken vil kunne virke i mit setup?

 

Det skal lige siges at jeg IKKE er elektriker, det er kun min hobby :) .

På forhånd tak

Link til kommentar
Del på andre sites

Løsning 1

Der er vist ikke noget ulovligt i at have 24V og 230V i samme kabel, sålænge kablet er godkendt til det. Og det er almindelig 5 ledet.

Har dog ikke trevlet SB6 igennem for at finde en pasus der be/afkræfter det.

Løsning 2.

Skulle nok kunne virke på den afstand. Det værste er nok selve metal postkassen.

Batteritiden overlever du nok. Det er jo ikke flere aktiveringer en et almindeligt indendøre.

Link til kommentar
Del på andre sites

hvorfor ikke holde sig til den trådløse version, lyder til at du alligevel ikke har nok leder i den 5g1,5, så slipper du for at være på kant af loven

mvh Michael

som iøvrigt også skal lave den trådløseversion

 

Primært fordi jeg ville spare de 5-600 kr for en puck, og samtidig fordi jeg var i tvivl om rækkeviden.. Og tilmed fordi den ville være bøvlet at komme til ifbm. batteriskift.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok