Hop til indhold
  • 0

Ingen Reaktion På Wireless Kontakt Efter Strømsvigt


Svanno
 Share

Spørgsmål

Hej IHC user

Jeg er temmelig ny i denne IHC verden, men vil til at lære en hel del om den. Dog er jeg stødt på et problem som er følgende:

Efter at have haft strømsvigt en nat, kan jeg ikke tænde mit lys i gang og ved hoveddør på wireless tryk. Alle de andre tryk virker som normalt. Hvor kan fejlen ligge ?

Mvh Svanno

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Hej IHC user

Jeg er temmelig ny i denne IHC verden, men vil til at lære en hel del om den. Dog er jeg stødt på et problem som er følgende:

Efter at have haft strømsvigt en nat, kan jeg ikke tænde mit lys i gang og ved hoveddør på wireless tryk. Alle de andre tryk virker som normalt. Hvor kan fejlen ligge ?

Mvh Svanno

Deskal linkes til controlleren igen efter strømsvigt og det gøres i visual softwaren. Hvis det er stand alone ska det også linkes igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Deskal linkes til controlleren igen efter strømsvigt og det gøres i visual softwaren. Hvis det er stand alone ska det også linkes igen.

Og det forstår jeg så ikke.

Jeg kan tage spændingen af, alt det jeg lyster, og alt fungerer når spændingen kommer tilbage. Det gælder alle de controllere jeg har, både herhjemme og ude. Hos min datter har vi haft spændingen taget af utallige gange, under renoveringen af hendes lejlighed, men alt fungerer, når der kommer spænding på igen, også link til Wireless tryk!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Og det forstår jeg så ikke.

Jeg kan tage spændingen af, alt det jeg lyster, og alt fungerer når spændingen kommer tilbage. Det gælder alle de controllere jeg har, både herhjemme og ude. Hos min datter har vi haft spændingen taget af utallige gange, under renoveringen af hendes lejlighed, men alt fungerer, når der kommer spænding på igen, også link til Wireless tryk!

Det er er ik controlleren der er problemet det er den wireless enhed der ik må miste strømmen.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er er ik controlleren der er problemet det er den wireless enhed der ik må miste strømmen.

Hvis det var rigtigt, så skulle wireless trykkene linkes hver gang der skiftes batteri, og det har ikke været tilfældet her. Jeg tror forøvrigt at informationerne om de linkede enheder ligger i controlleren, herunder MAC adresser osv. Derfor sker der ikke noget når enhederne mister spænding

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er er ik controlleren der er problemet det er den wireless enhed der ik må miste strømmen.

Det forstär jeg ikke, da den ene wireless har trykfunktion til andre udtag, som fungerer. Ligesä fungerer det andet wireless ogsä pä andre udtag. Sä i mit hoved skulle funktionerne til de andre udtag heller ikke fungerer, hvis det er hele wireless trykket der skal linkes, burde de andre funktioner / udtag heller ikke virke - korrekt ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Det er et møg hamrende irreterende kendt problem.

Måske ukendt for LK - de gør i hvert fald ikke noget ved det...

 

Men engang imellem mister en eller flere wireless enheder helt eller delvis evnen til at kommunikere med controlleren.

 

Engang imellem, hvis  man er heldig, kan en genstart eller sluk/tænd af controlleren løse problemet.

 

Men som regel er flg fremgangsmåde nødvendig:

Unlink wireless enhed via visual.

Slet alle link i den wireless enhed (Se manual for den givne wireless komponent...)

Send projekt til controller. (ignorer at alle enheder ikke er linket)

Link wireless enhed i visual.

Send projekt til controller.

Så virker det igen...

Indtil der er noget nyt wireless der går i baglås...

Så må man på den igen...
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Det er et møg hamrende irreterende kendt problem.
Måske ukendt for LK - de gør i hvert fald ikke noget ved det...
 
Men engang imellem mister en eller flere wireless enheder helt eller delvis evnen til at kommunikere med controlleren.
 
Engang imellem, hvis  man er heldig, kan en genstart eller sluk/tænd af controlleren løse problemet.
 
Men som regel er flg fremgangsmåde nødvendig:
Unlink wireless enhed via visual.
Slet alle link i den wireless enhed (Se manual for den givne wireless komponent...)
Send projekt til controller. (ignorer at alle enheder ikke er linket)
Link wireless enhed i visual.
Send projekt til controller.
Så virker det igen...
Indtil der er noget nyt wireless der går i baglås...
Så må man på den igen...

Det må være noget specifikt for den givne installation, for jeg har aldrig oplevet det. Har kørt med wireless siden det kom frem, men det er ikke sket en enste gang hos mig.

Har 26 linkede wireless produkter på den ene controller, som styrer det meste

Min controllers data er vedhæftet

Min Visual er ver. 2.7.110

post-407-0-91035600-1360929225_thumb.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det må være noget specifikt for den givne installation, for jeg har aldrig oplevet det. Har kørt med wireless siden det kom frem, men det er ikke sket en enste gang hos mig.

Har 26 linkede wireless produkter på den ene controller, som styrer det meste

Min controllers data er vedhæftet

Der er utallige indlæg med netop dette symptom.

Jeg har også selv prøvet det flere gange. - Så sent som sidste weekend...

Så jeg vil våge den påstand, at det er et generelt problem...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er utallige indlæg med netop dette symptom.

Jeg har også selv prøvet det flere gange. - Så sent som sidste weekend...

Så jeg vil våge den påstand, at det er et generelt problem...

Det er derfor jeg lægger min controller info op. Så kan vi jo se om der kunne være forskelle, som kunne indikere hvorfor jeg aldrig har oplevet det, mens andre har det ofte. Er det firmware? Er det HW versionen? Er det antallet af wirelessenheder? Hvilken IHC Visual version?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er derfor jeg lægger min controller info op. Så kan vi jo se om der kunne være forskelle, som kunne indikere hvorfor jeg aldrig har oplevet det, mens andre har det ofte. Er det firmware? Er det HW versionen? Er det antallet af wirelessenheder? Hvilken IHC Visual version?

 

Det kan der så være noget om....

Jeg har jo i den grad forsøgt at undgå wireless, så jeg har kun:

 

14 dimmer
1 tryk 4 (Sonos)
1 Puck input (Postkasse)
1 Fjernbetjening (sofa)
I alt 17 stk.
Men ellers samme setup som McenterFreak..
 
post-5419-0-79972700-1360962560_thumb.pn
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er er ik controlleren der er problemet det er den wireless enhed der ik må miste strømmen.

Sikke noget pladder. I sidste uge tog Dong strømmen i hele byen hvor jeg bor i mere end 1 time. Det betød at batteri backuppen heller ikke kunne holde, så alt var strømløst i mere end 20 min. Da strømmen kom igen virkede alt som det skulle, og jeg har mere end 10 wireless dimmer eller stikkontakter. Jeg skulle ikke genlinke noget som helst.

 

Jeg har dog oplevet at controleren efter en tidligere kortvarig strømafbrydelse skulle genstartes før at alle wireless enheder virkede igen. Men her var det nok at tage strømmen til controlleren for at få alt til at fungere igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok