Hop til indhold
  • 0

IHC + PowerMax Alarm - Hvad skal man bruge?


Kristian Wilsky
 Share

Spørgsmål

Hej alleHåber der er et kvikt hoved eller to herinde som kan hjælpe mig.Jeg har en PowerMax Pro alarm installeret. Samtidig har jeg IHC Visual Controller med Viewer V2.Hvad skal der til af hardware for at disse to kan arbejde sammen og hvilken funktionalitet får man ud af det? Her tænker jeg f.eks. på funktioner som:- Tænd af lys hvis alarm aktiveres.- Tænd/sluk af alarm fra et tryk eller ihc nøglering.- Aflæse i viewer om alarmen er koblet til/fra.- Bruge alarmens Pir til tænd/sluk af lys.På forhånd tak.MvhKristian

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
Hej alleHåber der er et kvikt hoved eller to herinde som kan hjælpe mig.Jeg har en PowerMax Pro alarm installeret. Samtidig har jeg IHC Visual Controller med Viewer V2.Hvad skal der til af hardware for at disse to kan arbejde sammen og hvilken funktionalitet får man ud af det? Her tænker jeg f.eks. på funktioner som:- Tænd af lys hvis alarm aktiveres.- Tænd/sluk af alarm fra et tryk eller ihc nøglering.- Aflæse i viewer om alarmen er koblet til/fra.- Bruge alarmens Pir til tænd/sluk af lys.På forhånd tak.MvhKristian
Hej Kristian.Du skal søge lidt her i forummet' date=' der har været en del oppe om PowerMax Pro alarm. Jeg har en selv, lækker alarm med app til at styre den med også.Hvad skal der til af hardware for at disse to kan arbejde sammen: [b']1 stk 12Vcd relæ med sokkel, se www.elvvs.dk og hvilken funktionalitet får man ud af det? Indsæt PoverMax Pro funktionsblok i dit visual2 projekt, marker blokken og tryk F1, her er en rigtig god beskrivelse af den, men kort fortalt overføres de forskellige tilstande til IHC via pulser, tilkobl, frakobl. alarm mv. Så har du log i IHC også.Her tænker jeg f.eks. på funktioner som:- Tænd af lys hvis alarm aktiveres. JA- Tænd/sluk af alarm fra et tryk eller ihc nøglering. JA, via de 2 ekstra zoner, monter et 24 Vdc relæ.- Aflæse i viewer om alarmen er koblet til/fra. JA- Bruge alarmens Pir til tænd/sluk af lys. NEJJeg har ikke nået at sætte min IHC og Powermax Pro sammen endnu, men det kommer... :whistle: Mvh Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hej igenVil dette relæ kunne klare opgaven? RelæEller alternativt disse: 12 og 24v dc relæJeg vil få en elektriker til at montere det' date=' men vil gerne selv sætte mig ind i det inden.MvhKristian[/quote']Vil dette relæ kunne klare opgaven? Relæ Ja præcis dette. , det andet er et kiprelæ, og duer ikke til det.Mvh Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Nogen der ved om sikkerthjem.dk's alarm også har relæ udgange ? Det er jo en anden pris' date=' samt man har flere muligheder bla. Med kamera-pir mm?Den kan forsyne deres 110db sirene vha. 12 stik, men det må jo så være en konstant spænding, som nok bliver svær at bruge til noget ? Undskyld for hijacking.[/quote']Det kan den ikke. Mulighed for tilslutning af trådførte enheder: Nej, kun medfølgende 110 dB sireneDet bare er en lille billig alarm. Men det du kan med den er at du kan koble dens sirene udgang til ihc, så får du overført alarmen til ihc og kan derved blinke med lyset, lave log over alarmhændelserne (det burde den have i forvejen). Mvh Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Bjarne. Så vil jeg jo i en eller anden udstrækning kunne koble sammen med ihc. Hvad er det jeg så kan mere med powermax pro alarmen ? Den koster jo det dobbelte, og alt ekstra tilbehør 3 gange så meget. De 12 volt fra sikkerhjem alarmen, må være konstant så længe alarmen køre. Vil en funktionsblok kunne finde ud af det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hej Bjarne. Så vil jeg jo i en eller anden udstrækning kunne koble sammen med ihc. Hvad er det jeg så kan mere med powermax pro alarmen ? Den koster jo det dobbelte' date=' og alt ekstra tilbehør 3 gange så meget. De 12 volt fra sikkerhjem alarmen, må være konstant så længe alarmen køre. Vil en funktionsblok kunne finde ud af det.[/quote']Dette kan du (taget fra hjælpefilen: Denne funktionsblok anvendes tilalarmstatus og tyverialarm fra enPowerMax og PowerMax+ tyverialarmcentral,til IHC Control systemet.Det er muligt, i tilfælde af en alarm, at IHCControl systemet, vil blinke med lyset, samtstarte evt. lydgivere. Ligeledes er det muligt atkontrollere via f.eks. IHCRemote eller iVieweren at kontrollere alarmens status samtaflæsning af sidste alarm samt sidste tilfrakobling.Bemærk: Det er nødvendigt at opsættePowerMax centralen efter denne vejleding forat få korrekt funktionalitet.Schneider Electric yder ingen support påopsætning, samt installation af dennealarm.Se vedhæftede fil. 6-20100215.zip
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Men som du skriver vil man også kunne starte lyset med en sikkerhjem alarm' date=' så egentlig ikke meget mere integration man får ved at give så meget mere for en powermax alarm. Når jeg skal ikke blande mig mere i denne tråd :-)[/quote']Ja begge er bare en alarm, men ligesom man kan købe IHC med og uden viewer, er PowerMax pro, den model med bræde dæk og alufælge, læs: lidt mere lir til os nørder ;) Med Powermax overføres forskellige status fra alarmen via relæet, når du kommer hjem og frakobler alarmen, f.eks. via fjernbetj. bliver frakobl. overført til ihc så der kommer velkomstlys, og det samme når du tager hjemmefra laves der slukalt. Til min PowerMax Pro har jeg downloadet er app til mobilen til at til og frakoble, og sætte i nattilk. og spørge på status, det ved jeg heller ikke og den anden kan. B) Men ja det koster kassen, jeg har brugt ca 12.000 kr på min, men det var primært fordi jeg ikke gad trækka flere kabler rundt i huset til ihc- pir og magnetkontakter da de ikke er trådløse.Mvh Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Egentlig synd at LK ikke får fingeren ud og får lavet noget trådløst' date=' men det var nok sket hvis de havde planer om det. Jeg tror jeg bliver nød til at hoppe på bilen med de brede fælge :-)[/quote']Ja det er mega synd at LK ikke har lavet trådløse pir og magnetkontakter, og en universal inputenhed til NC signaler (det kan man med Powermax magnetkontakter). :S Jeg tror desværre ikke at de selv er helt sikre på at deres trådløse protokol, og i særdeleshed at rækkevidden er iorden til at fungere som alarn. Det går jo heller ikke at en tyv åbner en dør lynhurtigt og lukker den med det samme, og at ihc controlleren ikke når at opdage det. :unsure: Ihc bliver aldrig Skafor godkendt, også fint nok med mig, men det er jo dumt at udvikle et alarmsystem som alligevel bliver meget bekosteligt for slutbrugeren, og så ikke har nogen godkendelser, som forsikringsselskaberne kræver, eller den vagtcentral der skal lave opkoblingen. :( Men en ting mere på den model "med brede fælge": Min alarm taler til mig på dansk, siger f.eks. "Garage Åben", "Kælder åben", "Entre åben", så kan man altid høre hvis der kommer nogen og vader ind i mit hus eller garage, når jeg er i den modsatte bygning, og er vi i haven står døren til garagen åben og man kan høre i betjeningspanelet hvis nogen går ind i huset. Børn og kone kan SELV betjene alarmen, i modsætning til mit Opus 4 tryk i stuen med tryk for Dimmer, Mem 1. Lys gang og Kip stikk :pinch: Nå nok om det, jeg er ikke sælger ved PowerMax, men bare teknikglad hehe :woohoo: Mvh Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Kan det passe at "pro" er udgået ? Og erstattet af "complete"?
Det tror jeg ikke at den er. Jeg har lige bestilt en til en ven' date=' den sidder jeg med her. De sidste 2 stk har jeg købt via www.stoptyveri.dk Ellers har jeg også købt et par ved www.comtool.dk Priserne er næsten de samme.Link til købMen det ser ud til at der er kommet en ny PowerMaster 10, den har også farvekamera i Pir detektorerne, og længere rækkevidde, og nogle andre fede features. Den har også PGM udgang, men om det kører med de samme pulser i signaloverføring som PowerMax pro ved jeg ikke, så det er ikke til at sige om den kan integreres på samme måde med IHC.Mvh Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Kan det passe at "pro" er udgået ? Og erstattet af "complete"?
Det tror jeg ikke at den er. Jeg har lige bestilt en til en ven' date=' den sidder jeg med her. De sidste 2 stk har jeg købt via www.stoptyveri.dk Ellers har jeg også købt et par ved www.comtool.dk Priserne er næsten de samme.Link til købMen det ser ud til at der er kommet en ny PowerMaster 10' date=' den har også farvekamera i Pir detektorerne, og længere rækkevidde, og nogle andre fede features. Den har også PGM udgang, men om det kører med de samme pulser i signaloverføring som PowerMax pro ved jeg ikke, så det er ikke til at sige om den kan integreres på samme måde med IHC.Mvh Bjarne[/quote']Du kender ikke noget til powermax complete alarmen så? Ved powermax pro alarmen, er det så nok med alarmen, eller skal der købes et udvidelsesmodul, for at få den integreret med IHC ?
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Kan det passe at "pro" er udgået ? Og erstattet af "complete"?
Det tror jeg ikke at den er. Jeg har lige bestilt en til en ven' date=' den sidder jeg med her. De sidste 2 stk har jeg købt via www.stoptyveri.dk Ellers har jeg også købt et par ved www.comtool.dk Priserne er næsten de samme.Link til købMen det ser ud til at der er kommet en ny PowerMaster 10' date=' den har også farvekamera i Pir detektorerne' date=' og længere rækkevidde, og nogle andre fede features. Den har også PGM udgang, men om det kører med de samme pulser i signaloverføring som PowerMax pro ved jeg ikke, så det er ikke til at sige om den kan integreres på samme måde med IHC.Mvh Bjarne[/quote'']Du kender ikke noget til powermax complete alarmen så? Ved powermax pro alarmen, er det så nok med alarmen, eller skal der købes et udvidelsesmodul, for at få den integreret med IHC ?
Nej jeg kender ikke complete alarmen. Du skal kun bruge et relæ og et input 24 (3), se længere oppe i tråden.Mvh Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Subschribed, da jeg selv er insteresset i Alarrm mulighederne for mit IHC anlæg.

Ved powermax pro alarmen, er det så nok med alarmen, eller skal der købes et udvidelsesmodul, for at få den integreret med IHC ?
Som nævnt af Bjarne S i indlæg to:Prøv at indsætte blokken 6.5.01(vinduet funktioner i Viual 2, højre klik på eks. Stue, vælg FunktionsBlokke->06. Alarm->6.5 Specielle-> 6.5.01 Visonic PowerMax og PowerMax+ Tyverialarm), og tryk derefter F1 når du "står" på blokken, Som fremkommer der en PDF file, som beskriver lidt om hvorledes Powermax'en skal kommunikere med IHC'en.Du kan også finde PDF'en via Stifinder: C:\Program Files\LK IHC Control\IHC Visual\FunctionBlocks\06. Alarm\6.5 Specielle.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Min alarm taler til mig på dansk, siger f.eks. "Garage Åben", "Kælder åben", "Entre åben", så kan man altid høre hvis der kommer nogen og vader ind i mit hus eller garage, når jeg er i den modsatte bygning, og er vi i haven står døren til garagen åben og man kan høre i betjeningspanelet hvis nogen går ind i huset. 

Er det via nedenstående funktion, som er beskrevet ipowermax Pro manuallen side 25?4.9.2 TalebokstilstandMed denne funktion kan du bestemme, om tovejstalekommunikation skal høres via en ekstern højtaler, viaPowerMax Pro eller via begge dele.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Min alarm taler til mig på dansk, siger f.eks. "Garage Åben", "Kælder åben", "Entre åben", så kan man altid høre hvis der kommer nogen og vader ind i mit hus eller garage, når jeg er i den modsatte bygning, og er vi i haven står døren til garagen åben og man kan høre i betjeningspanelet hvis nogen går ind i huset.
Er det via nedenstående funktion, som er beskrevet ipowermax Pro manuallen side 25?4.9.2 TalebokstilstandMed denne funktion kan du bestemme, om tovejstalekommunikation skal høres via en ekstern højtaler, viaPowerMax Pro eller via begge dele.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Min alarm taler til mig på dansk' date=' siger f.eks. "Garage Åben", "Kælder åben", "Entre åben", så kan man altid høre hvis der kommer nogen og vader ind i mit hus eller garage, når jeg er i den modsatte bygning, og er vi i haven står døren til garagen åben og man kan høre i betjeningspanelet hvis nogen går ind i huset. [/quote']Er det via nedenstående funktion, som er beskrevet ipowermax Pro manuallen side 25?4.9.2 TalebokstilstandMed denne funktion kan du bestemme, om tovejstalekommunikation skal høres via en ekstern højtaler, viaPowerMax Pro eller via begge dele.
Hej Knud.Nej det er dørklokkefunktionen. Det sættes op under den enkelte zone om man ønsker dørklokke. Om det skal være dingdong melodi eller sig zonenavn. Det gøres under opsætning af zoner i installatørmenuen. Det kan sættes op for hver enkelt zone, melodi eller navn.Mvh Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen

 

Nogen der ved hvorfor dørklokke funktionen ikke virker ?

 

Min hoveddør er zone 1. Når jeg prøver at aktivere dørklokkefunktion til zone 1, sker der ikke noget. Alarmen registerer fint, at døren er lukket/åben. Men ingen lyd kommer ?

Har du slået klokken til? (Tast 8 på panelet)

 

Jeg fandt forøvrigt en fejl i den originale PowerMax 6.5.0.1 omkring PowerUp og fik tilsendt en rettet version af LK. Jeg har vedhæftet den her.

6.5.01a.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok