Hop til indhold
  • 0

Problemer med konfigurering af voice modem


FRBI
 Share

Spørgsmål

Hej.Jeg har langt om længe fået mig taget sammen til at montere et voice moden som jeg har købt for længe siden.Problemet er at når det ringer op ved alarm aktivering, afspiller det ikke min indtalte besked men kun at det er IHC modem og at jeg skal taste firkant, og så sker der ikke mere. Jeg har også prøvet af forbinde "alarm afstilling" men ved ikke om dette er gjort rigtigt.Jeg vil også gerne have det til at virke således at man kan afstille den aktiverede alarm ved at slå alarmen fra på kodetastaturet !Endvidere har jeg sat udendørs lyset til at blinke ved alarm, det virker fint men når jeg så slår alarmen fra forbliver lysene tændt, der ville det være rart hvis de slukkede.Håber der er en der vil hjælpe migPå forhånd takFrank Birch

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Hej Torben.Tak for dit hurtige svar.De 3 ændringer du har lavet har jeg også prøvet tidligere, og når jeg aktiverer alarmen så bliver jeg ringet op af modemet,med beskeden "IHC alarm opkald, tast firkant for at fortsætte" så taster jeg firkant og der sker ikke mere.Jeg kan så lægge på og ringe op til modemet og nu får jeg så den besked som jeg har indtalt, taster min kode, og kan så afstille alarmen. Er det den måde som det skal virke på ? troede at når modemet ringede op så fik man den indtalte besked !! Kan man ikke få kodetastaturet til at afstille alarmen, således at når man slår alarmen fra på kodetastaturet så afstiller man alarmen samtidigt ?En anden ting er de udendørs lys som jeg har sat til at blinke ved alarm, de forbliver i tændt tilstand når alarmen afstilles, er det muligt at få dem til at slukke når alarmen afstilles ?MvhFrank Birch

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hej Torben.Gider du at sende den FB' date=' du har tilpasset igen, hvori du har rettet lyset så det er slukket når alarmen er afstilletPå forhånd takFrank[/quote']Hej Frank..Det var nu den FB jeg havde vedhæftet i min første post jeg mente. Der var det rettet, så Blink af 230 V lys, var slukket, når alarmen blev afstillet efter alarmen var gået. Jeg har dog lige tilrettet det i dit seneste vedhæftede program i stedet, da jeg kan se at du har lavet en tilføjelse ang. forsyning af dit tastatur. Jeg opdagede så også lige, at den udgang Indikering af alarm, som du havde trukket over på Alarm 1 på dit modem, er den forkerte til brug af modem. Den er beregnet til indikering på dioder på et statustryk, så man kan se om alarmen er startet via PIR (blinker) eller via magnetkontakt (konstant). Det er i stedet IHC-modem PIR og IHC-modem Skalsikring, som skal bruges til at aktivere dit modem. Nu ser det ud til at du kun benytter magnetkontakter, så jeg har kun brugt IHC-modem Skalsikring.Angående egne indtalte beskeder, skal det i hvert fald jvf. manualen kunne afspille dem, når du bliver ringet op. Jeg har godt nok selv et ubrugt voicemodem til at ligge, men har desværre ikke mulighed for at prøve at rode med opsætning af det, da jeg ikke har nogen analog telefonlinje. Hvis ikke du kan få det til at makke ret med dine egne indtalte beskeder, synes jeg du skal prøve at ringe til LK kundeservice og spørge dem til råds. [attachment=2161]NordreDybblvej11_2.zip[/attachment]
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Torben.Ja jeg kan godt se nu at du havde rettet det med de blinkende lygter der skulle ende i slukket status og jeg har testet det og det virker fint.Alarmen fra modemet bliver også afstillet når jeg låser op med den biometriske dørlås, så det er perfekt.Som du også bemærkede havde jeg lavet nogle ændringer ved mit tastatur med hjælp fra IHCBOB, da jeg gerne ville have den røde diode i tastaturet til at slukke når alarmen er sat til og det spiller også bare nu.Mit moden ringer også op men ikke med min indtalte besked så jeg er nok nødt til at ringe til LK og høre om de kan hjælpe mig.Jeg har bare et par små justeringer som jeg ville blive glad for at få lidt hjælp til.1: jeg har 2 fbèr i mit udendørs lys " ur styrer aftenlys i lampe i Carport og på forside af hus"og "ur styrer aftenlys i lamper på læmur". Jeg har lagt en power up ind i dem men hvis jeg feks. oploader min visual til controlleren om aftenen når de er tændt, så slukker de og går ikke tilbage til status on, og så skal jeg ind i Service view og manuelt tænde dem igen ( hvis jeg ikke tænder dem, så virker de alm. næste aften)2: du har tidligere hjulpet mig med "sluk alt hele huset når alarmen bliver tilkoblet" det er også fint men har fundet ud af at hvis vi forlader huset om aftenen og sætter alarmen til så slukkes de lamper indenfor som allerede er tændt via uret, så det ville være rart hvis de lamper jeg har som bliver tændt på ur, ville fortsætte med at lyse forudsat at de er tændt af ur, for ellers kører vi jo fra et mørkt hus, især nu her hvor det bliver mørkt så tidligt.Hvis du feks. bare ville vise det på Bryggers blokken "ur styrer lamper over bord" så kan jeg selv lave det i de andre blokke.Håber ikke du bliver træt af alle mine spørgsmål, men det er sku rart at kunne få hjælp af nogle experter.Hilsen Frank

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Prøv med vedhæftede.Har lavet en ekstra indgang til sluk alt ved alarmtilkobling i bryggerset. Det er vist det nemmeste at lave det sådan.Ang. det udv. lys, har jeg slettet en powerup ved skumring off + sat flueben ved udgangen, at den skal huske status ved strømsvigt. Prøv lige om det ikke virker. Ellers prøver vi bare igen. ;)

 

[attachment=2163]NordreDybblvej11_3.zip[/attachment]

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Torben.Så har jeg slettet den power up på mit udendørs lys og sat flyeben i husk status ved strømsvigt, så må jeg lige prøve i aften om det virker.Med hensyn til de lamper der er tændt på ur og som ikke må slukkes ved alarm tilslutning, hvor du har lavet den ekstra sluk funktion, den er jo også ok men hvis nu lamperne er blevet tændt af en eller anden grund uden for ur tændingstiden så vil de jo ikke blive slukket på den nye sluk alt funktion.Jeg havde forestillet mig at man lagde en betingelse ind så lyset kun blev slukket hvis tidspunktet hvor man tilslutter alarmenem er udenfor urets indstillinger. Ja jeg ved godt at det er lidt mere langhåret programmering end den ekstra sluk funktion, men tror du ikke det kunne lade sig gøre :) Jeg ringede til LK ang. det Voice modem, og det virker som det skal, der bliver sagt "ihc alarmopkald, tast firkant for at fortsætte" og så får man først den indtalte besked når man ringer op til modemet.Hilsen Frank

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jo det kan sagtens lade sig gøre. Du kan sætte et flag ind under interne variable, og lade uret styre det.Så kan du bruge flaget som betingelse, at det skal være OFF, for at den indgang for sluk alt ved alarmtilkobling må slukke det lys, som er styret af ur. Jeg er ikke lige i nærheden af en computer før i aften, så kan ikke lige vedhæfte et eksempel.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Torben.Nu begynder jeg nok at være lidt krævende :) men kom til at tænke på at som det er nu så tænder mine lamper der er på ur kun når vi ikke er hjemme og alarmen er sluttet til. Det jeg skrev før var så i det senarie at vi kommer hjem i ur tændings tiden, så vil lamperne slukke når alarmen kobles fra og det er også fint for så er vi fri for at rende rundt og slukke dem manuelt. Men lad os nu sige at vi skulle hjem for en kort bemærkning og hente et eller andet så slukker lamperne jo og bliver ikke tændt igen og det var så det vi skulle bruge de flag til.Men hvis vi nu ER hjemme og lamperne ikke er tændt og vi forlader huset i ur tændings tiden er det så muligt at programmere dette ind så de også tænder når alarmen bliver sat til selvom de ikke var tændt i forvejen ?Håber dette kan lade sig gøre uden at du skal bruge for meget tid på det, og selvfølgelig kun på en lampe så kopierer jeg selv til de andre lamper.Al den sidste snak vi har haft burde vel have lagt i en anden tråd, og ikke under denne som har overskriften "problemer med konfigurering af voice modem" bare så andre måske også kunne søge inspiration, eller det er måske lige meget !Hilsen Frank

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Frank.Jeg havde ikke lige fået kigget så meget i dit program, at jeg havde opdaget den FB 4.1.08.a. betinget blok du havde sat ind til at styre, så lyset kun tænder når alarmen er tilkoblet. Det er bl.a. den, som driller dig, og er svaret på nogle af de problemer du nævner ved tilkobling af alarm. Jeg har derfor slettet den, og ændret i din lys FB, så det hele er samlet i én. Prøv om ikke det fungerer efter hensigten, eller om jeg måske har overset et eller andet. :) (Har kun lavet det i bryggers) [attachment=2170]NordreDybblvej11_4.zip[/attachment]

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Torben.Tak for dit svar.Jeg har nu prøvet at programmere efter de ændringer du lavede på bryggerset og det virker fint.Køkkenet og "spot i loft i lille gang mellem 2 værelser" kom også til at virke fint men så gik jeg i gang med stuen og børneværelse, og der kniber det for der er 2 tændinger på ur i begge rum. Det virker på simulering men ikke i den virkelige verden.I stuen har jeg endda prøvet at bruge et ekstra flag og jeg har prøvet at lave 2 Alarm til-/frakobling så der en en til hver lampe men ligemeget hjælper det :( Jeg kan ikke se hvad jeg har programmeret galt !!Jeg prøvede også at fjerne power up på "lamper på læmur i carport" og "lamper på endevæg i carport og på forside af hus" og satte så de flueben i som du foreslog, men ved upload af project om aftenen slukker lamperne og jeg må tænde dem igen i service view.Håber du kan give mig lidt hjælp.Hilsen Frank

NordreDybblvej11nyetiltagmedalarmtilslutning.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Frank.Har lige tilrettet dit program en smule. Jeg tror, at det er måden du lavede din sluk alt i de forskellige rum, som driller.Prøv om vedhæftede fungerer. Jeg har rettet det i alle rummene, hvor dit lys styres af ur når alarmen er tilkoblet.[attachment=2180]NordreDybblvej11nyetiltagmedalarmtilslutning_1.zip[/attachment]

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Torben.Så har jeg fået det programmeret ind, det var en hård kamp men det lykkedes :P Jeg var nødt til at programmere dine ændringer ind i mit program for jeg havde siden upload lavet nogle tilføjelser og kunne ikke huske hvor og hvor mange.Men det spiller max. nu og jeg takker dig mange gange for din hjælp og for at have taget din tid.Et lille udestående har jeg dog stadig og det er ved upload af program så slukker mine "lamper på læmur i carport" og "lampe i carport og på forside af hus". Det er kun et lille problem for det er jo kun ved upload om aftenen, hvor jeg så skal tænde dem igen i service view, men det er mere ved strømudfald jeg tænker på.Gider du se om du kan fikse dette også ;) Jeg har lige medsendt den helt "friske" filHilsen Frankhouse_20100211_2.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej FrankHar lige rettet lidt i programmet.Først og fremmest var der lige en lille ændring i sidste vedhæftede program, i dit bryggers som du ikke havde fået med. (betingelser + flag i UR styrer lamper over bord). Så var der også lige en permit fb., der skulle slettes under soveværelse.Angående problemet med at det udv. lys, der slukker ved upload, havde jeg i tidligere vedhæftede program også sat "hak" i gem ved strømsvigt på udgangen i den forsinkelsesblok der tænder de 2 udgange, men den havde du selvfølgelig ikke lige opdaget. :PJeg er dog lidt i tvivl ang., om det er indgangen fra skumring, som ikke retter sig til i funktionsblokkene, hvis skumringsrelæet er trukket ved powerup. Jeg har derfor sat initialværdien ON på samtlige indgange i de forskellige funktionsblokke, hvor skumringsrelæt bruges. Det er nemlig også lavet sådan i eksempelvis IHC Standard. Om problemet så bliver omvendt, så det udv. lys tænder når du uploader dit program mens der er lyst, må du lige prøve dig frem med. Sidst men ikke mindst, kan det måske også være den forsinkelsesblok der driller. Den starter vist den timer på 1:30 min. ved powerup. Hvad er meningen med den forsinkelsesblok egentlig? Det eneste den gør, er vel bare at de udv. lamper tænder 1:30 min. efter skumringsrelæet går ON??[attachment=2186]NordreDybblvej11_1a.zip[/attachment]

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Torben.Endnu engang tak for den fine hjælp.Ja og der kan jo godt smutte et flag og lign. i farten når man sidder og programmerer, man stirrrer jeg blind på det synes jeg.Jeg har ikke lige prøvet at uploade endnu for jeg er ikke hjemme pt. men vil prøve når jeg kommer hjem for at se om det har hjulpet eller om lyset nu tænder om dagen.Den forsinkelses blok bruger jeg om vinteren, når jeg synes at der bliver for mørkt inde i huset og det stadig er lyst nok udenfor, så kan jeg fintrimme lidt på det med den blok.har du mod på at se hvorfor jeg ikke kan få hjemme simulering til at virke, har prøvet lidt meeeen det spiller ikke helt, og kan heller ikke forstå hvorfor der står på udgangene er det er til dim.Hilsen Frankhouse_20100215_ny.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det ser da ud til at fungere med den hjemmesimulering du har lavet. Fandt dog lige lidt fejl i dit program.Måden der laves sluk alt i stuen (havde jeg rettet i tidligere program, men har du sikkert overset), og også måden du har lavet sluk alt i Sannes værelse. (Har rettet disse 2 steder i vedhæftede)Så faldt jeg lige over styrede stikkontakter i kontor. Er det meningen, at du kun kan tænde den med dit tryk NV, og at den så ikke kan slukkes igen på nogen måde? (Jeg har ikke rettet noget i den fb.)1.pdfNordreDybblvej11medhjemmesimulering_3a.zip[/attachment]

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det ser da ud til at fungere med den hjemmesimulering du har lavet. Fandt dog lige lidt fejl i dit program.Måden der laves sluk alt i stuen (havde jeg rettet i tidligere program, men har du sikkert overset), og også måden du har lavet sluk alt i Sannes værelse. (Har rettet disse 2 steder i vedhæftede)Så faldt jeg lige over styrede stikkontakter i kontor. Er det meningen, at du kun kan tænde den med dit tryk NV, og at den så ikke kan slukkes igen på nogen måde? (Jeg har ikke rettet noget i den fb.)1.pdfNordreDybblvej11medhjemmesimulering_3a.zip[/attachment]

Hej Torben.

Ved du hvorfor jeg ikke kan downloade de FBèr du har lavet til mig efter der er kommet nyt forum ?

Hilsen Frank

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kan godt downloade filer fra denne tråd, men jeg har jo også skrevet et indlæg.

Prøver lige at finde nogle vedhæftede filer i tråde jeg ikke har været omkring, det er svært ;-)

Opdatering følger.

Update:

Søreme om ikke jeg også kan downloade vedhæftede filer fra denne tråd uden problemer:

http://www.ihc-user.dk/forum/index.php/topic/3198-alarm-frakobling-med-lkkodetastatur/

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Torben.

Har været i udlandet på job men er nu tilbage og har omprogrammeret min hjemmesimulering.

Du skriver at du har sat flag på for at de forskellige lys ikke skal tænde for tit, men jeg er ikke klar over om du mener jeg skal bruge den hjemmesimulering du havde i vis2 eller i vis 3, men jeg brugte den i vis 3, håber det er den rigtige !

Dit skarpe øje ser åbenbart alt, men den stikkontakt i kontoret havde jeg med vilje taget fra sluk alt for at min pc ikke skulle slukke når jeg rendte rundt og prøvede funktionerne af "i det virkelige liv".

Jeg ville have vedhæftet programmet efter jeg har programmeret det men når jeg førsøger får jeg at vide at jeg har brugt alt min plads ??

Nyt issue: Min biometriske dørlås bruger jeg jo til at slå alarmen fra ved at køre spændingen til den indvendige motor gennem en diode så der kun kommer puls ved oplåsning som så frakobler alarmen. Nu har jeg jo en grøn diode ledig i min indvendige status afbryder, kunne man ikke også bruge motorens spænding til at få den grønne lysdiode til at lyse når døren er låst. Den puls der kommer skal så trække en udgang der er on indtil døren bliver låst op igen ?

Hilsen Frank

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok