Hop til indhold
  • 0

Ringetryk forbundet til Wireless sender


oskar
 Share

Spørgsmål

Hej !Er der nogen der kan hjælpe med hvordan jeg får sat en wireless sender (indbygning) til min ringeklokke.Jeg har sat et ringetryk ved min hoveddør og for forbundet det (kabel med 8 ledere) til en Friedland klokke (D844 seattle).Kan det mon lade sig gøre at sætte en wireless sender til også så der både ringes på klokken og lyset tændes ? Ved ikke rigtig hvordan og hvor jeg skal forbinde det.Håber nogen kan hjælpe

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Tak for svaret.Jeg har forbundet mit ringetryk således...2 ledninger til den wireless sender og 2 ledninger til min klokke. Så længe der ikke er batteri i klokken virker senderen ok. Så snart jeg sætter batteri i klokken virker den ;) men så virker senderen ikke når der ringes på !Hvorfor mon ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

De har begge deres egen strømforsyning, så du skal have et relæ mellem trykket og senderen, eller mellem klokken og senderen. Relæet skal monteres parallelt, så hvis du gør det over trykket, vil det stå trukket sålænge du ikke trykker på trykket. Monter du relæet over klokken vil det kun trække når klokken ringer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Et standard 24V svagstørms relæ. Det kan fåes i en hver velassorteret elektronik forretning. Hvis du bor i københavns området er Brink inde ved Nørreport et godt sted at handle. De er ikke de billigste, men de har ALT, og svare gerne på spørgsmål.Derudover kan du søge her i foraet. Dørklokker har været oppe og vende flere gange.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ang. ringetrykJeg har gjort det at jeg har sat et ringetryk direkte på en indgang (med lidt kabel imellem :whistle: ) og sat min batteriringeklokke på et en udgang via et 24V overdragelses relæ, hvis det ringer på mellem kl. 07.00 og kl. 19.00 ringer klokken bare almindeligt, hvis klokken er mellem 19 og 06 , blinker lyset i stue, køkken og gang (har 3 unger jeg ikke gider at ha' vækket) og hvis min alarm er tilkoblet ringer klokken slet ikke (så en potentiel tyv ikke ved om den virker og der måske er nogen hjemme) - samtidig når min alarm er koblet på sender ihc'en et signal til mit IQeye kamera, der ta'r et billede som den både gemmer på min FTP server og sender til min mobil på mail. Er klar over det er halv-autistisk, men det kunne lade sig gøre for 50 kr. og en times arbejde at lave :) Hilsen Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Søren

 

Jeg forsøger lidt at genoplive denne ældre tråd.

 

Har du mulighed for at beskrive lidt mere i detaljer, hvordan du har lavet denne funktion?

 

"samtidig når min alarm er koblet på sender ihc'en et signal til mit IQeye kamera, der ta'r et billede som den både gemmer på min FTP server og sender til min mobil på mail."

 

Hvilken FB har du brugt? Hvordan har du koblet kameraet på IHC'en?

 

Tak.

 

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok