Hop til indhold
  • 0

IHC Trådløs Lysdæmper


Familien Thingholm
 Share

Spørgsmål

HejJeg har lidt problemer med min IHC Trådløse Lysdæmper. Jeg har sat 2 udendørs lamper på den, med hver sin sparepære på 11 watt. Ved at lysdæmperen er fra 20 - 60 watt, så det er jo absolut i den lave ende jeg har af forbrug.Når jeg tænder lamperne blinker de helt vildt inden de kører op på 100 %. Når de skal slukke står de ofte og gør det samme, og jeg må slukke dem manuelt. Det skal siges jeg dæmper dem til 20 %, når der ikke har været aktivitet i 5 minutter. Så bruger jeg jo nok ikke ret mange watt !!!!Nogen gode ideer til hvad det er og hvad jeg kan gøre for at det forsvinder.

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Såvidt jeg husker kan lysdæmperne dæmpe på 2 forskellige måder. Det sættes via IHC visual. Check at dæmperen er sat til at dæmpe på den korrekte måde.Personligt vil jeg dog aldrig spilde penge på sparepærer når jeg har lysdæmper på. Mit udendørs lys er også med lysdæmper på 20% når PIR ikke er påvirket og 100% indtil 5 min. efter sidste påvirkning. Jeg bruger 230V halogen lamper på 25W. De koster 1/4 del af dine pære, og bruger kun 2W mere i de 90% af tiden hvor de køre på 20%. Økonomisk kan sparepærene derfor ikke hænge samme. Dertil komme er de giver et langt bedre lys, og uden flimmer. :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Desværre er det en opretstående lampe hvor lyskilden er synlig' date=' så det skl også være en nogenlunde pæn lampe.[/quote']Nu kender jeg ikke lige lampen, men jeg mangler fortsat at se den sparepære, som er kønner end en 230V halogen pære, eller en god gammeldags pære med synlig glødetråd. Dem kan man da heldigvis fortsat få nogle stedder.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu kender jeg ikke den nævnte sparepære, men som InsIns er inde på, kan du tvinge belastningskarakteristikken på dæmperen i enten RC eller RL mode. Default står den til AUTO, men den kan blive "snydt" at pærer med elektronik i. Jeg har oplevet med nogle LED pærer, at man skal ind og sætte den til RL mode, før de virkede helt efter hensigten. De blinkede også. Om det virker med dine sparepærer ved jeg ikke. LK skriver jo i manualen : CFL-sparepære, lysstofrør og LED må ikke tilsluttes dimmeren., men nogle LED virker alligevel fint. ;)[attachment=2068]wireless_dimmer.jpg[/attachment]

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hmm, den stod faktisk til Auto, så nu har jeg sat den i RL mode, så vil jeg se hvad der sker i aften. Det kunne jo godt have noget indflydelse.......Har lige snakket med en levenrandør, og forespurgt dem hvad jeg kunne sætte i af LED pære med en LK trådløs dæmper. De var ikke just positive over for LKs dæmper, og sagde de ikke havde nogen LED pære, de mente kunne komme til at kører ordenligt med den dæmper.Hvilken lyskilde (alm. pæreform, LED, E27 fatning, gerne matteret glas) har i jeres lamper, som virker med en LK lysdæmper.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu er det sådan at det "kære" EU har forbudt matte pærer også selvom det er de nye halogenglødepærer?? Der er kun et råd med hensyn til LED og spare pærer monteret til dæmper, Prøv dig frem. I de tilfælde en LED står og flimrer er det som regel minimums belastningen der ikke er opfyldt. Mange fabrikanter af dæmpere anbefaler også et man kun belaster dæmperen med den effekt som pæren afgiver, for sparepærer ganger man W med 5 og for LED er det ca. 6 Det vil sige at en 15w sparepærer faktisk udsætter dæmperen med belastning på 75W. Der er ikke nogen der har kunnet give mig en logisk forklaring på dette, men jeg har er faringer fra det virkelige liv, at den er god nok. En anden vigtig ting er start strømmen i en sparepære eller HF spoler til lysrør, den er ret høj.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kan da prøve med en forklaring. Det er der med sparepære Led osv er at belastningen i er ren ohmsk. Det gør at det største strømtræk ikke er når spændingen er højest. det vil sige at når f.eks af spædningen er 10V trækkes der 1 A men når den er 312V trækkes der 1 mA (0.001A).En anden belastning en er at f.eks lyskæder med trafo kun trækker strøm i en kort periode ved max spænding. Det skylle at dioden skal have en give spænding før den trækker strøm (små 5mm led lægger med en spænding på 1.8- 3.5 V efter farve og effekt).

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok