Hop til indhold

Ihcremote


Recommended Posts

HejNu er LK så endelig kommet med en opdatering til deres iPhone app, dog har jeg problemer efter opdateringen. Før satte jeg min ip ind og valgte always wan så jeg kunne tilgå både via Lan og wan. Hvis jeg gør det Idag, og samtidig er på Lan så kan jeg ikke komme på, slukker jeg wifi og derved skifter til 3G så er der ingen problemer. Så når jeg er herhjemme skal jeg først ind og ændre til lokal ip istedetfor den rigtige ip fordi der ikke er nogen mulighed for at vælge always wan mere. Derudover kam jeg virkelig ikke se hvad der er ændret for mig intet andet end at jeg nu har problemer Jeg forstår stadigvæk ikke at så dyr en app ikke kan vise "skyder" op/ned når man har tavle monteret lysdæmpere, det er simpelthen for ringe. Så jeg kan stadigvæk kun tænde og slukke de steder jeg har lysdæmper på, ikke skrue op og ned via app'enDerfor er min opdatering kun problemer fremfor gode ting. Andre der har samme problemer eller ved hvor man kan rette sine spørgsmål?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har HELDIGVIS ;) ikke brugt så mange penge på deres "ingenting app" Men der imod valgt IRemote Viewer til 30kr mener jeg, og der er selvfølgelig altid ekstra ting, man godt kunne tænke sig at ens app også kunne. Men denne er der aldrig problemer med. Dog kunne ham der har lavet den, godt komme med lidt opdateringer og nye funktioner, ind i mellem.Ved det ikke var direkte henvendt til dit spørgsmål. Men mere ment som en anbefaling, selvom det er surt betalte penge for den anden. Kræver selvfølgelig at det er en android du er i besiddelse af.Kristoffer

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej jeg har lige opdateret og hos mig virker det fint med kun en IP adresse (WAN adressen) både på 3G og LAN. For mig lyder det mere som et router problem. Prøv at åbne for port 443 ind mod din IHC Controller. Det er normalt den port som der anvendes og det kunne tænkes at protokollen fra IHCRemote er ændret qua de har ændret på opsætningen.

Link til kommentar
Del på andre sites

...Jeg forstår stadigvæk ikke at så dyr en app ikke kan vise "skyder" op/ned når man har tavle monteret lysdæmpere' date=' det er simpelthen for ringe. Så jeg kan stadigvæk kun tænde og slukke de steder jeg har lysdæmper på, ikke skrue op og ned via app'en....[/quote'] Det kunne fx have noget at gøre med, at det rent teknisk ikke kan lade sig gøre... :ohmy:
Link til kommentar
Del på andre sites

Har snart prøvet alt. Hvad gjorde du for mine indstillinger var ikke ændret' date=' men det virker ikke. Måske hvis du skriver hvordan du gjorde jeg kan se om jeg gør noget galt.[/quote']Jeg har ikke desværre gjort noget aktvit andet end at opdatere min IHCRemote på iPhone. Mit setup i routeren er portforwarding på port 443 (jeg har ikke ændret default secure port).
Link til kommentar
Del på andre sites

Har snart prøvet alt. Hvad gjorde du for mine indstillinger var ikke ændret' date=' men det virker ikke. Måske hvis du skriver hvordan du gjorde jeg kan se om jeg gør noget galt.[/quote']Jeg har ikke desværre gjort noget aktvit andet end at opdatere min IHCRemote på iPhone. Mit setup i routeren er portforwarding på port 443 (jeg har ikke ændret default secure port).
Har lige haft kontakt til ISP som bekræfter at både 80 og 443 er åbnet Så jeg fatter ingenting
Link til kommentar
Del på andre sites

Har snart prøvet alt. Hvad gjorde du for mine indstillinger var ikke ændret' date=' men det virker ikke. Måske hvis du skriver hvordan du gjorde jeg kan se om jeg gør noget galt.[/quote']Jeg har ikke desværre gjort noget aktvit andet end at opdatere min IHCRemote på iPhone. Mit setup i routeren er portforwarding på port 443 (jeg har ikke ændret default secure port).
Har lige haft kontakt til ISP som bekræfter at både 80 og 443 er åbnet Så jeg fatter ingenting
Jeg er løbet lidt tør for ideer desværre botset fra en enkelt ting. Har du prøvet at koble på controlleren med din PC på LAN siden, men med din WAN adresse ? jeg ville forvente at du heller ikke kan det (blot for at isolere problemet til om det er router eller ej)
Link til kommentar
Del på andre sites

Har snart prøvet alt. Hvad gjorde du for mine indstillinger var ikke ændret' date=' men det virker ikke. Måske hvis du skriver hvordan du gjorde jeg kan se om jeg gør noget galt.[/quote']Jeg har ikke desværre gjort noget aktvit andet end at opdatere min IHCRemote på iPhone. Mit setup i routeren er portforwarding på port 443 (jeg har ikke ændret default secure port).
Har lige haft kontakt til ISP som bekræfter at både 80 og 443 er åbnet Så jeg fatter ingenting
Jeg er løbet lidt tør for ideer desværre botset fra en enkelt ting. Har du prøvet at koble på controlleren med din PC på LAN siden' date=' men med din WAN adresse ? jeg ville forvente at du heller ikke kan det (blot for at isolere problemet til om det er router eller ej)[/quote']Det forstod jeg så intet af Jeg kan kun komme på controlleren når jeg på netværket eller via kabel. Men det har jo virket før så forstår ikke hvorfor det ikke gør mere.
Link til kommentar
Del på andre sites

Som jeg forstår problemet har du tidligere brugt din WAN adresse via 3G og din LAN adresse når du er på hjemmenetværket. Begge dele virker.Men det betyder at du ikke tidligere har brugt din WAN adresse når du er på din hjemmenetværket - og det er det som situationen er nu for IHCRemote - den bruger kun din WAN adreese. Så det er en ny situation der er opstået i forbindelse med opdateringen.Når du tilgår controlleren via PC derhjemme skriver du sikkert sådan noget som 192.168.1.X i din browser for at få adgang til controlleren. Det som jeg foreslog var at du istedet for at skrive adressen 192.168.1.x i din browser så skriver du din WAN adresse! Spørgsmålet er som om det kan lade sig gøre ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Som jeg forstår problemet har du tidligere brugt din WAN adresse via 3G og din LAN adresse når du er på hjemmenetværket. Begge dele virker.Men det betyder at du ikke tidligere har brugt din WAN adresse når du er på din hjemmenetværket - og det er det som situationen er nu for IHCRemote - den bruger kun din WAN adreese. Så det er en ny situation der er opstået i forbindelse med opdateringen.Når du tilgår controlleren via PC derhjemme skriver du sikkert sådan noget som 192.168.1.X i din browser for at få adgang til controlleren. Det som jeg foreslog var at du istedet for at skrive adressen 192.168.1.x i din browser så skriver du din WAN adresse! Spørgsmålet er som om det kan lade sig gøre ?
Jeg har før kunnet.:Indtaste wan adresse i programmet, vælge always wan, og så uanset om jeg var på 3G eller lan, så virkede det.Det gør det ikke mere, nu skal jeg indtaste wan ip, når jeg er på 3G, og lan ip 192..x.x.x når jeg er på lan/wifi eller netværket.Alle porte står som de gjorde før, intet er ændret, hvilket også er bekræftet af ISP.Hvis jeg her på jobbet skriver min wan ip, så kommer jeg til IHC delen, men kan ikke se administrator delen, som det eneste., alt andet fungere.Så derfor jeg ikke forstår det....!
Link til kommentar
Del på andre sites

Problemet består i at LK har ændret måden som IHCRemote kommunikerer med IHC Controlleren på. Derfor virker det ikke umiddelbart hos dig længere. Det er ikke blot en opgradering men en ændring.Man kan nu kun kommunikere med IHC Controlleren via en IP adresse og så gælder de problemer som er nævnt tidligere i tråden.Det eneste jeg tror du kan gøre nu er enten at få en router der understøtter 'loopback' (eller få det åbnet hvis det er konfigurerbart - spørg evt. din ISP). Alternativt at kontakte LK med problemstillingen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Problemet består i at LK har ændret måden som IHCRemote kommunikerer med IHC Controlleren på. Derfor virker det ikke umiddelbart hos dig længere. Det er ikke blot en opgradering men en ændring.Man kan nu kun kommunikere med IHC Controlleren via en IP adresse og så gælder de problemer som er nævnt tidligere i tråden.Det eneste jeg tror du kan gøre nu er enten at få en router der understøtter 'loopback' (eller få det åbnet hvis det er konfigurerbart - spørg evt. din ISP). Alternativt at kontakte LK med problemstillingen.
Jamen når det nu har virket før, hvorfor virker det så ikke lige pludselig...Før brugte jeg jo også wan ip hele tiden.Og hvis det virker ved jer burde det vel også virke for mig, især når det har virket.Det holder vel ikke op med at virke pludselig...
Link til kommentar
Del på andre sites

Det er ikke sikkert det er loopback i routeren der er problemet. Det kan du teste når du er hjemme ved at indtaste din wan ip i en browser.WAN 62.199.x.x[attachment=2000]WAN.jpg[/attachment]LAN 192.168.1.3[attachment=1999]LAN.jpg[/attachment]
Og hvis det er som du viser, så er det loopback der giver problemer??Jeg er simpelthen nødt til at få det skåret ud i pap.....Jeg har kontaktet ISP og de bekræfter at port 443 er åbnet og har været det da det virkede.Port 80 er lukket for den bruger de til at kommunikere med routerne, hvilket de også gjorde da det virkede.Det har før virket via wan ip i app´en, både på 3G og lanLoopback er fejlmeldt hos ISP, men DET VAR DET OGSÅ FØR, da det virkedeEfter opdatering af app´en er der så pludselig sådan atNu skal der skiftes mellem wan ip og lan ip om jeg er på 3g eller lanNu snakkes der om loopback mv, som kan være problemet, men det HAR JO VIRKET, hvorfor så lige pludselig de problemer.Jeg fatter det simpelthen ikke, hvorfor de laver en opdatering, hvor der så åbenbart er nogen der har betalt for programmet, og skal igennem en masse der pludselig ikke virker, fordi de har lavet en opdatering...PS hvis jeg tilgår min wan ip her fra arbejdet, så får jeg lige nøjagtigt det billede frem du viser, dog med scenedesign også altså 4 forskellige valgmuligheder.
Link til kommentar
Del på andre sites

Og hvis det er loopback der er problemet' date=' hvorfor er det så lige pludselig kommet, når det som sagt har virket før opdateringen.[/quote']Når beg er på Lan/wifi herhjemme og taster min wan ip kommer jeg direkte til routeren ikke lk controlleren. Er det så loopback der lige pludselig driller?
Link til kommentar
Del på andre sites

Og hvis det er som du viser' date=' så er det loopback der giver problemer??Jeg er simpelthen nødt til at få det skåret ud i pap.....Jeg har kontaktet ISP og de bekræfter at port 443 er åbnet og har været det da det virkede.Port 80 er lukket for den bruger de til at kommunikere med routerne, hvilket de også gjorde da det virkede.Det har før virket via wan ip i app´en, både på 3G og lanLoopback er fejlmeldt hos ISP, men DET VAR DET OGSÅ FØR, da det virkedeEfter opdatering af app´en er der så pludselig sådan atNu skal der skiftes mellem wan ip og lan ip om jeg er på 3g eller lanNu snakkes der om loopback mv, som kan være problemet, men det HAR JO VIRKET, hvorfor så lige pludselig de problemer.Jeg fatter det simpelthen ikke, hvorfor de laver en opdatering, hvor der så åbenbart er nogen der har betalt for programmet, og skal igennem en masse der pludselig ikke virker, fordi de har lavet en opdatering...PS hvis jeg tilgår min wan ip her fra arbejdet, så får jeg lige nøjagtigt det billede frem du viser, dog med scenedesign også altså 4 forskellige valgmuligheder.[/quote']Hvis det ser ud som mit virker loopback. Hvis din iSP bruger port 80 er det det som er galt. Måske har du før haft din app sat op med et andet portnummer (88, 8080 eller lign) som du så forwarder i din router. Det har du så haft efter wan adressen f.eks 62.88.33.13: 88Både http og https skal forwardes i din router Normalt port 80 & 443.Prøv at checke om/ hvilken port du har forwarded til controller ip'n port 80. Fejlfinding jvfr. Manualen http://www.lk.dk/download/Manualer/manual-ihc-remote.pdfForbindelse via WAN Host:a. Kontroller korrekt WAN host IP adresseb. Kontroller at port forwarding i routeren er lavet korrekt til Port 80 og 443 til controllerens IP adresse.c. Under WAN Host, kan indtastes følgende test adresse:• WAN Host: ihc.cometpeople.com• Username: admin• Password: admind. Er det muligt at få forbindelse til test controlleren via denne opsætning, er routeren ikke opsat korrekt.Er det, efter at have været igennem ovenstående, stadig ikke muligt at få forbindelse til IHC Controlleren via IHCRemote®, kontakt da Schneider Electric Customer Care Center på telefon 44 20 72 00.I øvrigt er det ikkke pt muligt at finde app. på appstore, så muligvis er LK ved at rette op hvis der er tale om en fejl.
Link til kommentar
Del på andre sites

Har tjekkede lige controlleren og der stod 80 og 443 og det er også dem jeg portforwardede da det virkede. Har nu prøvet at ændre til anden port dog uden held. Jeg har ALDRIG i app'en har port nr efter wan adr. Da det virkede. Så det er heller ikke det der er galt. Men måske du har ret at det er derfor de har taget den af app store igen. Har også tjekket med loopback fra ISP og det har aldrig været aktivt derfor heller ikke da det virkede. Undrer mig bare over at det virker ved nogle og ikke ved mig selvom det har virket og jeg ikke har ændret noget bortset fra at trykke opdatere

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok