Hop til indhold
  • 0

Tilfældige forsinkelser i controller


R T
 Share

Spørgsmål

Hejsa,Er der andre, der har oplevet, at controlleren ikke altid reagerer præcist?Jeg lægger især mærke til det i forbindelse med min ringeklokke, der kører over IHC. Jeg benytter en funktionsblok, hvor jeg ved et tryk bør få strøm til lydgiveren (ringeklokken) i 300 millisekunder. Min oplevelse er dog, at perioden kan svinge en del i forhold til de 300 millisekunder. Nogle gange ringer klokken længere end andre...Controlleren er desværre lidt mere end 2 år gammel, så jeg får sikkert ikke noget ud af at henvende mig til LK... Øv...Er der controlleren, der er for langsom eller er der tale om en decideret fejl?:-) RT

Link til kommentar
Del på andre sites

14 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det er en standard LK-blok. Er ikke lige ved computeren nu, men jeg mener, at blokken hedder noget retning af lyd/lys-indikator. Her kan man stille to værdier: En værdi for, hvor længe udgangen skal være ON og en værdi for, hvor lang en forsinkelse, der skal gå, før udgangen igen sættes til ON... Dette kører i ring, så længe inputtet er ON...:-) RT

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har nok ikke forklaret det godt nok...Blokken gør følgende, når man trykker og så længe trykket holdes inde:- Tænder for lydgiver i 300 ms - herefter sluk- Holder pause i 1000 ms - herefter forfraMed andre ord bør lyden have samme "rytme", så længe trykket holdes inde, og det er ikke altid tilfældet. Nogle gange er der lidt forskel - ikke meget men alligevel...Det er ikke kun med denne blok, jeg oplever det, så jeg mistænker lidt, at enten controller eller relæer kan have lidt småforsinkelser ind.i mellem...Andre der oplever det? Måske er det mere udtalt, hvis jeg samtidigt har Service View kørende, men jeg er ikke sikker...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der sidder vist en Pentium i controllerne - den burde kunne følge med...Skulle LK ikke se at komme op af soveposen, få fingrene ud af diverse huller og få nogle dygtige programmører til at optimere hele skidtet.Herefter kan de lægge oplysninger ud om protokoller osv. så alle de frivillige ildsjæle kan muntre sig og udvikle ny funktionalitet ganske gratis til systemet...Folk har så mange gode idéer, men LK sidder og snork sover - imens bliver de overhalet af en masse andre konkurerende løsninger.Jeg tror klart, at de ville komme længst med én samlet revision af systemet med ny firmware, software, der ikke har mange år på bagen (det var fedt, da det kom) og så åbne protokoller, så andre kan udvilke spændende løsninger til IHC.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu ved jeg ikke hvilken ringeklokke du har, men kunne forestille mig at en mekanisk kunne give en hørbar forskel, når det kun drejer sig om en puls på 300ms.Jeg mener også, at det er din computer, der afvikler programmet, når du kører programmet i serviceview istedet for controlleren, og det kan godt give forsinkelser. Sådan var det i hvert fald på en visual 1 controller, når man satte den til installationssimulering som svarede til serviceview (der var ikke noget der hed serviceview til visual 1).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kører det ikke fra Service View, men hvis jeg har Service View kørende ved siden af, virker det som der kommer tilfældige forsinkelser ind i mellem. Det kan også være, når jeg har iRemoteViewer kørende på min Android-telefon.Du kan have ret i, at det kan være noget mekanisk, der skaber lidt tilfældige forsinkelser. Jeg synes dog, at det virker som om, det er værre, når Service View og iRemoteViewer kører.Måske har controlleren travlt, når den skal kommunikere via nettet...:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Jeg kører det ikke fra Service View' date=' men hvis jeg har Service View kørende ved siden af, virker det som der kommer tilfældige forsinkelser ind i mellem. Det kan også være, når jeg har iRemoteViewer kørende på min Android-telefon.Du kan have ret i, at det kan være noget mekanisk, der skaber lidt tilfældige forsinkelser. Jeg synes dog, at det virker som om, det er værre, når Service View og iRemoteViewer kører.Måske har controlleren travlt, når den skal kommunikere via nettet...:-)[/quote']Det er hvis du har serviceview til at køre, at jeg mener det er din computer der afvikler dit program, istedet for controlleren. Jeg var engang ude hos en kunde en fredag eftermiddag, hvor en defekt visual 1 controller ikke ville afvikle et program. Her var vi nødt til at lade den bærbare computer stå og køre programmet i installationssimulering hele weekenden, da vi ikke kunne få fat i en ny controller før om mandagen. Det virkede udmærket, men tror godt det kunne give små forsinkelser på timere/pulser mv.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

OK! :-) Det havde jeg ikke forestillet mig...Så selvom man har ikke kører noget fra Service View, så tager den ligesom over på alle funktionerne i controlleren, så computeren afvikler det hele med de klumper der nu måtte være i forbindelsen mv.?Jeg har testet det i dag, og der har ikke været forsinkelser - andet end det man kan forvente, når man smider outputtet til et relæ og derefter til en gammeldags ding-dong-klokke.Tak for svarene - jeg blev klogere... :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kan egentlig godt være at det kun er visual 1 der er sådan.Nu er det godt nok flere år siden jeg har haft fat i en visual 1, men mener bestemt at man netop via installationssimulering slet ikke behøver at uploade programmet til controlleren, og derfor kører det fra pc'en.Den mulighed er der jo ikke med visual 2. Når man starter serviceview henter den jo programmet fra controlleren, så du har muligvis ret i at nettrafik er problemet på hvorfor den bliver lidt sløv. :dry:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Der sidder vist en Pentium i controllerne - den burde kunne følge med...Skulle LK ikke se at komme op af soveposen' date=' få fingrene ud af diverse huller og få nogle dygtige programmører til at optimere hele skidtet.Herefter kan de lægge oplysninger ud om protokoller osv. så alle de frivillige ildsjæle kan muntre sig og udvikle ny funktionalitet ganske gratis til systemet...Folk har så mange gode idéer, men LK sidder og snork sover - imens bliver de overhalet af en masse andre konkurerende løsninger.Jeg tror klart, at de ville komme længst med én samlet revision af systemet med ny firmware, software, der ikke har mange år på bagen (det var fedt, da det kom) og så åbne protokoller, så andre kan udvilke spændende løsninger til IHC.[/quote']Jeg kan kun give dig ret. Personlig så jeg dog også gerne nye output moduler med indbygget watt meter, i stil med det som sensehome har i deres stikkontakter.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok