Hop til indhold
  • 0

Hjælp


Jesper Thomsen
 Share

Spørgsmål

Vi har renoveret et ældre parcelhus og har lavet en fuld IHC installation.Vi har følgende moduler i tavlen.7 stk IHC Output Output 2304 stk IHC Input 24/241 stk IHC input 24/32 stk IHC Output 242 dimmere , 400 uni1 IHC alarm Backup1 IHC visual Controller1 Strømforsyning 72 WattVi programerede i går og det gik faktisk ret godt , lige indtil vi skulle lave den sidste del:(.Den sidste del omfattede alle vores gulvstikkontakter, der er ca 20 stikkontakter i hele huset.Det var vores tanke at stikkontakterne altid skal være tændte.Vi havde lidt problemer med at finde den syntaks der skulle anvendes for at en kontakt var tændt altid, så min elmand brugte en udgang en af mine input moduler til at tænde kontakterne.Hvad er den korrekte måde at definere en kontakt som værende tændt altid ? Effekten af at alle stikkontakter blev sat til tændte var at hele IHC anlægget bragede ned,Fra alle kontakterne blev aktiveret gik der ca 30 sekunder og så stod alle output relæerne og klaprede.Selvfølgelig uden lys i noget som helst :)Vi tænkte først at det var en kortslutning, det underlige var bare at der gik de der 30 sekunder før IHC'en bragede ned !Herefter prøvede vi af flere omgange at "afmontere" 2 vilkårlige output moduler , så virkede det fint nok igen!Er der noget galt med min strømforsyning ?Har jeg for mange Input og output moduler i forhold til min strømforsyninger ?På forhånd tak.jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Du har ikke umiddelbart for meget på din strømforsyning. Den burde nok kunne køre med dine moduler. Jeg har selv 13 stk. 230V output, 2 stk. 24V output, 6 stk. 24V input, 2 stk 24V3 input på min 72W PSU.Se evt: http://www.ihc-user.dk/forum/generelt/teknik/strømforsyning-dimensionering#19738Hvis du har ført hver stikkontakt til sin egen 230V udgang og bare vil have dem ON hele tiden uden de er styret af tryk, sætter du bare status ON i Serviceview. Det kræver dog lige at du opretter stikkontakterne som datalinie produkter i installationssiden. De behøver ikke være forbundet med en FB.Det mærkelige er som du selv er indepå at det først sker efter 30 sek. Jeg kunne forstå hvis det skete med det samme du ville trække 20 udgange/relæer på een gang. Så kunne du muligvis godt belaste PSU så meget at spændingen dykkede og controlleren gik ned.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvor mange af de input og output moduler er forsynet fra backup modulet? Hvis backup modulet er overbelastet kan det der nemlig forekomme. Meningen med backup modulet er kun at holde strøm på det nødvendige for at alarm/røgalarm stadig virker ved strømsvigt. Dvs. controller, modem, og KUN de input og 24V output moduler med alarmkomponenter monteret. Det er derfor praktisk at samle alarmkomponenterne på så få input/output moduler som muligt. Der er ingen grund til at forsyne input moduler der kun er monteret op med tryk og andet der ikke har noget med alarm at gøre, og slet ikke 230V output moduler, for hvis strømmen er gået, kan du alligevel ikke tænde lyset. De skal derfor forsynes direkte fra strømforsyningen. Backupmodulet kan max trække 500 mA.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok