Hop til indhold
  • 0

Lysdæmper CR 350 Dimmer


Ole 2740
 Share

Spørgsmål

HejJeg vil hører om der er nogen, som kan hjælpe mig.Jeg har købt en Lysdæmper CR 350 Dimmer, som jeg skulle virke over spisebordet.Vores IHC er IHC visual 2, og det kører IHC standart.Vores køkken alrum kører med scenarie, hvor lyset over spisebordet og lyse under køkkenskabene kører sammen.Jeg har prøvet at tage ledningen der går fra 230 output over på dimmeren, samt skiftet udgang fra 230 output til 24 output mondulet.Men det virker ikke. ?MVHOle

Ellekildevej2705-02-2012medmodem.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

19 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Start med at sikre dig den fysisk er installeret/monteret som beskrevet i vejledningen:http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/98069_02.pdfI dit program skal du også have tilføjet dimmeren som produkt i venstre (Installations) siden.Og så anvender du f.eks. "Dimmer touch over spisebord" - husk at ændre indstilingen fra On/Off til Dimmer.Skal den erstatte og fungere på ledningerne til dit lampeudtag (I loft over spisebord 3.06) eller er der tale om et nyt/andet/ekstra sted ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som Lars er inde på, skal du først og fremmest være sikker på at dimmeren er monteret korrekt, og så skal den tilføjes i programmet.Du er desværre også nødt til at ændre lidt i programmet, når du nu har valgt en CR 350 dimmer, da den ikke virker til scenarier. IHC Standard er i FB 9.06, som bruges i køkken/alrum, "sat op" til at styre en UNI dimmer via scenarier, og det foregår ved at "fremkalde" de 2 memory funktioner der er på en UNI dimmer og ikke findes på en CR 350. (Madlavningsscenarie = mem 1, Spisescenarie = mem 2, og Rengøringsscenarie = mem 2).Du er nok nødt til at droppe de 3 scenarier, og lave seperate tændinger, så f.eks Madlavningsscenarie tænder lys loft, Spisescenarie tænder (touch) lys over spisebord, og Rengøringsscenarie tænder lys under overskabe.Håber det giver mening. :)Du havde haft langt bedre styringsmuligheder med en wireless dimmer, men det er jo desværre for sent med det råd nu. ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som Torben er inde på er Dimmer 350 ikke den mest ideelle til dette brug, da den ikke har mem indgange.Jeg har prøvet at ændre lidt i dit program så du istedet for at styre 3 Scenarier med dine tryk, styre du nu de 3 tændinger enkeltvis ØV = LoftlysØH = SpisebordNV = KøkkenbordNH = Sluk altDimmeren har jeg sat ind istedet for dit lampeudtag. Du skal så montere den som "230v styring via IHC" i manualen. Altså ~ reguler udgangen til lampestedet, Indgang 6 til 230V output modul 3.06 og L til en fast fase. Så kan du styre den med knappen ØH. Kort tryk hhv tænder/slukker, langt tryk regulerer.Hvis du også vil have sluk alt til at virke på dimmeren er du nødt til også at have en 24v Output forbudet til dimmerens ben 3 (og nul til ben 2). De skal lige trækkes/monteres og konfigureres i Visual.Du kan selvfølgelig også godt styre tænd/sluk og reguler op/ned vha 24V istedet for 230V output 3.06. Så monterer og konfigurere du bare det istedet for.Ude_lys.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej IgenJeg har sat madlavningsscenarie på VØ knap, så lyset i loft og under køkken skabe tænder samtidigt, men jeg kan ikke slukke det på samme knap, men skal bruge sluk alt knappen.Og hvis jeg bruger HN så kan jeg heller ikke slå madlavningsscenarie fra, så jeg kun har lyset under køkkenskabene.HilsenOle

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har sat madlavningsscenarie på VØ knap, så lyset i loft og under køkken skabe tænder samtidigt, men jeg kan ikke slukke det på samme knap, men skal bruge sluk alt knappen.Og hvis jeg bruger VN så kan jeg heller ikke slå madlavningsscenarie fra, så jeg kun har lyset under køkkenskabene.

Ellekildevej_20-02-2012incllysdmperinclscenarie.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Scenarie indgangene kan kun bruges til at aktivere/vælge en tilstand. De kip´r ikke. Dvs hvis du aktivere ØV vil du blot fremkalde madlavnings scenariet hver gang. Du vil ikke skifte mellem tænd og sluk. For at slukke skal du fremkalde et scenarie hvor udgangene er Off. Men da du ikke bruger andre scenarier skal du aktiver sluk rum/alt. (NH). Den skulle gerne virke.Hvis du bruger de "normale" indgange istedet for scenarierne kan du stadig styre de 3 områder individuelt og lave kombinationer ligesom scenarierne. Men det kræver selvfølgelig at man trykker på flere knapper, det sker ikke automatisk. Du kan også godt samle flere udgange og lade dem styre samme lampeudtag, eller f.eks. få loftlyset til at følge spisebord dimmeren ved at bruge dimmerstatus udgangen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja du forbinder f.eks. bare udgang loftlys fra FB´n i højre side til både loftlys lampeudtaget og under køkkenskabe lampeudtaget i venste side..Det er noget af det der er smart ved IHC, man kan nemt programere om og lade én udgang styre flere andre - uden man skal til at rode med ledninger mm.Du skal blot bestemme dig for hvilke tryk der skal aktiver hvilke udtag.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Ja du forbinder f.eks. bare udgang loftlys fra FB´n i højre side til både loftlys lampeudtaget og under køkkenskabe lampeudtaget i venste side..Det er noget af det der er smart ved IHC' date=' man kan nemt programere om og lade én udgang styre flere andre - uden man skal til at rode med ledninger mm.Du skal blot bestemme dig for hvilke tryk der skal aktiver hvilke udtag.[/quote']På dog på med at lade flere FB's styre det samme lampe udtag. Jeg havde på et tidpunkt lavet 2 FB's som hver især skulle styre en lampe i stueetagen og en på 1 sal. og samme en i trappe opgangen. Resultatet blev at jeg i visse tilfælde tændte lampen i trappe opgangen, når jeg slukkede lystet i stueetage eller på 1 salen og omvendt. Det tog mig et par timer at gennemskue hvad jeg havde lavet forkert :)LK's anbefaling er at man kun skal styre lampeudtag, stikkontakter eller andre udgange fra 1 FB, men samme FB kan sagtens styre flere lampeudtag, stikkontakter eller andre udgange.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok