Hop til indhold
  • 0

Ihc Net Basic og YouSee


Mikael1354922304
 Share

Spørgsmål

HejJeg kører med Ihc NetBasic (INB)Jeg har koblet YouSee (fuldpakke) derpå men har lidt knas.Som udgangspunkt er der hul igennem - men signalet er lidt svagt så det giver lidt hakken i billedet.Jeg har læst mig til at der kan stilles på Ihc NetBasic-boksen - men hvordan?Der er nogle skrue-dimser men ingen forklaring overhovedet - og manualen er ikke til meget hjælp.Nogen der har en oversigt over hvad der skal/kan stilles på for at afhjælpe problemet?Eller evt. andre gode bud på problemetAlt input er velkommen :o)Mvh Mikael

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Tag evt. et kik på:http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/9871422_01.pdfNoter dig hvordan dine "skrue-dimser" står INDEN du går igang, så du altid komme tilbage til udgangspunktet.Du kan så forsøge at trimme og regulere de enkelte strenge selvom du ikke har den fine tester. Hjælper det ikke må du have fat i en (antenne/IHC net) installatør der kan måle din installation igennem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
HejJeg kører med Ihc NetBasic (INB)Jeg har koblet YouSee (fuldpakke) derpå men har lidt knas.Som udgangspunkt er der hul igennem - men signalet er lidt svagt så det giver lidt hakken i billedet.Jeg har læst mig til at der kan stilles på Ihc NetBasic-boksen - men hvordan?Der er nogle skrue-dimser men ingen forklaring overhovedet - og manualen er ikke til meget hjælp.Nogen der har en oversigt over hvad der skal/kan stilles på for at afhjælpe problemet?Eller evt. andre gode bud på problemetAlt input er velkommen :o)Mvh Mikael
Start med at checke at det signal du hælder ind i IHC Net basis boksen er i orden, samt at midter lederen som stikker ud af f-connectoren er lang nok, og du bruger de rigtige kabler fra net stikket i væggen, og til dit fjernsyn.Jeg har gennem ca. 1 år slåsset med et dårligt antenne signal på min sattelit modtager. Jeg har skiftet kabler o.s.v. men intet hjalp, lige indtil jeg en dag lånte en anden sattelit modtager. Den virkede perfekt, og min virkede perfekt hos min kammerat. Ved nærmere eftersyn opdager vi at midter lederen på mit antenne kabel var klippet af så den flugter med kanten på F-connectoren, mens den på min kammerat's f-connecter stikker ca. 5 mm. ud. Efter at have ændret mit antenne kabel, så min midter leder nu også stikker 5-10 mm. ud af f-connectoren har jeg nu perfekt sattelit signal. Faktisk så godt at jeg på en 60 cm. parabol, kan tage en del af de engelske kanaler, som man eller ikke skulle kunne fange på sjælland. :)
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok