Hop til indhold
  • 0

Hjælp til viewer fra wan siden


perhansen
 Share

Spørgsmål

Jeg har et lidt underligt problem. Jeg har søgt på nettet og søgt forummet igennem.Jeg kan ikke logge på med min bruger på min sceneview fra wan siden. Jeg har fat i controlleren da java-programmet i controlleren er afviklet og startet op. Jeg får bare besked på at der ikke er tilladelse til at min bruger kan logge på. Hvis jeg gør det hjemme på mit netværk, så virker min bruger som den skal.Hvad kan der være galt?

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Ja det har jeg. Ellers ville den jo heller ikke være at finde på controllerens opstartside, hvor man vælger hvad der skal startes op... eller tager jeg fejl? Men ja det er flueben ud for sceneview til internettet. Java-programmet bliver jo også afviklet og starter fint op.Det der undre mig er at når programmet er startet op og jeg skal angive min bruger og password, så skriver programmet selv ip'en på controlleren, hvilket i dette tilfælde er den på min wan side, altså den udad til. Er det korrekt? Jeg har ellers prøvet med andrer ip-adresser, lan-ip, wan-ip, en anden port m.m. men uanset hvad får min bruger ikke lov til at logge på controlleren.Jeg har dog ændret begge porte til nye, men begge er forwarded korrekt i min router. Og når jeg har fat i selve sceneview programmet, ja så burde det jo ikke være portene der er problemet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har kun en bruger tilknyttet administratorgruppen, nemlig mig selv. Så det burde også være på plads. Ja, jeg forstår det ikke.Jeg har kun for forsøgt fra en computer i det firma jeg arbejde hos. Jeg tror da ikke deres firewall kan spærre for den sidste login til programmet. Når jeg nu kan kunne ud igennem exploreren og få fat på min router og loade programmet i controlleren.Mystisk.Måske skulle jeg prøve "from scratch" og ændre begge porte tilbage til normal og ændre mit login-navn til admin, for at se om det giver noget. Jeg er snart løbet tør for ideer.Jeg prøver lige i aften og får min bror til at logge på controlleren for at se om han kan komme ind.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så er jeg tilbage igen. Jeg har haft en del problemer lige pt. med controlleren. Jeg har ikke kunne komme på med usb'en. Med efter et par genstart af controlleren hjalp det. Jeg har nu også rettet portene tilbage til normal igen. Og nu minsandten virker det hele. Jeg har været på firmaets netværk igennem vpn og retur til mit eget netværk og nu kan min bruger få lov til at logge sig på.Jeg ved ikke helt hvad det skyldtes, andet end det har noget med portene at gøre. Har i andre prøvet noget lignende?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har bare aldrig haft problemer med at konfigurere sådan noget før. Jeg har arbejde mange år med linux i det hele taget og meget som server, så derfor kom det som et chock for mig at jeg ikke kunne få så banalt en ting til at virke.Jeg har aldrig oplevet at en enhed ikke ville acceptere en anden port end den den er "født" med. Jeg jeg tror lidt at controlleren måske kun er lavet til at kunne fungere med "standard" porte, eller at det er en bug i min firmware. Lad os håbe det ændre sig når den nye firmware kommer, så kommer der nemlig også nye ikoner til vieweren :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Jeg har haft en del problemer lige pt. med controlleren. Jeg har ikke kunne komme på med usb'en. Med efter et par genstart af controlleren hjalp det.
Jeg har haft et tilsvarende problem med min controler for nogle mdr. siden. Det startede med at jeg ikke kunne få fat i den via netværket eller' date=' og eskalerede i løbet af en uge til at den var ca. 1 min. bagefter med at reager på tryk m.m. Til sidst vil den slet ikke reager på noget. Jeg måtte tage strømmen til den, incl. batteribackuppen, og ladde den være slukket i ca. 10 sek. før jeg igen kunne komme i kontakt med den. Siden har den kørt uden fejl.
Jeg har nu også rettet portene tilbage til normal igen. Og nu minsandten virker det hele. Jeg har været på firmaets netværk igennem vpn og retur til mit eget netværk og nu kan min bruger få lov til at logge sig på.Jeg ved ikke helt hvad det skyldtes' date=' andet end det har noget med portene at gøre. Har i andre prøvet noget lignende?[/quote']Det har næppe noget med portene at gøre, hvis ellers du har konfigureret din router og FW korrekt. Problemet skyldes højst sandsynligt en fejl i din controler, som forsvandt i forbindelse med en genstart. Det er jo SW som ligger og køre i controleren, og det kan blive forviret ligesom OS'et på din PC
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok