Hop til indhold

IHC Net Basic udendørs bevægelsessensor


Recommended Posts

Hej,I et nybygget hus med IHC Net Basic, hvad er den bedste mulighed så for at tilslutte udendørs bevægelsessensor?Jeg tænker f.eks. på om man kan koble den til trådløs kontakt, så man ikke behøver at trække kabel, og man så også samtidig kan anvende flere bevægelsessensorer samtidig.Jeg er rimelig ny, så bær over med mig :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

IHC Net Basic bruges til distribution af netværk, antenne signal for TV og radio. Der kan ikke tilsluttes bevægelsessenor til IHC Net Basic.IHC control benyttes til lys styring, og her kan du tilslutte bl.a. bevægelses sensor. Med en Visual 2 IHC controler har du mulighed for både at benytte wireless enheder (i det omfang de findes) samt fortråede enheder, og det er op til dig, hvordan du kombiner dem i dit IHC program.Jeg har f.eks. 4 udedørs PIR, som styre 3 wireless lysdæmper (en for hver side af huset). PIR'en mod nord vest styre lysdæmperen mod vest, PIR'en mod sydvest styre lysdæmperne mod vest og syd, PIR'en mod syd øst styre lysdæmperne mod syd og øst, og PIR'en mod nord øst styre lysdæmperen mod øst.Mit udedørs lys tænder på 25% når det bliver mørkt, og hvis nogen (eller naboes katte) går forbi min PIR, så stiger lysstyrken i det område som PIR'en dækker til 100% indtil 5 min. efter at sidste bevægelse er registreret af min PIR.Som du kan se er det kun din fantasi som sætter grænsen for hvad du kan men en IHC controler, sålænge vi taler lys styring.Håber ovenstående er forståeligt, ellers vender du bare tilbage.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej' date='I et nybygget hus med IHC Net Basic, hvad er den bedste mulighed så for at tilslutte udendørs bevægelsessensor?Jeg tænker f.eks. på om man kan koble den til trådløs kontakt, så man ikke behøver at trække kabel, og man så også samtidig kan anvende flere bevægelsessensorer samtidig.Jeg er rimelig ny, så bær over med mig :-)[/quote']Du skal være opmærksom på at bevægelsesmeldere skal være kablet. Dvs. At der skal kabel fra tavlen til føleren. Det er kun tryk uden folder der kan være trådløse indgange.Et godt råd. Få en uvildig elektriker til at gå dit tilbud igennem, så en fagmand kan fortælle dig hvad projektet indeholder. Så får du også en indføring i de forskellige begreber og deres anvendelse.Abildg
Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok