Hop til indhold
  • 0

Ups forkert kabel?


Morten G. Christensen
 Share

Spørgsmål

Hej,Da min indkørsel blev gravet op, skyndte jeg mig at grave et tomrør ned, og trække et kabel som så senere skulle bruges til en "Post kasse alarm", samt evt. et kaldeanlæg ved porten.Jeg har nu opdaget at jeg har trukket et 4x2 IHC net kabel i stedet for et Linc10 kabel. Jeg har trukket det i rør, så potentiels burde det kunne skiftes, men der er også en vis risiko for at røret er blevet beskadiget under byggearbejdet. Så spørgsmålet er - er der behov for at skifte det, eller kan jeg bruge et 4x2 IHC net kabel til de funktioner?

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Der er sådan set ingen problemer i det overhovedet, så længe det ikke er lyslederkabel :P Man skal jo bare tænke på strømværdien på kablet, da det har et mindte tværsvit end LK IHC link-bablerne.Hvis du har den store 72W PSU skal du bare sætte en finsikring ind imellem din 0V klemme på inputmodulet og dette kabel. Så begrænser du kortslutningsstrømmen.Du monterer bare en din skinne sikringsholder (sak-klemme) og f.eks. en 2A flink sikring.F.eks. denne: http://www.wattoo.dk/shop/sikringsklemme-saks-1-40263p.htmlMvh Bjarne

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis det kun er til indgange mener jeg ikke at en sikring strømmen er begrenset til 24mA eller 3mA efter hvad indput modul du brugerHvis du skal have et output der ud til Led eller lignene så skal der sikring til.Jeg ved ikke om man evt må ligge 2 par sammen så du komme i paralel (hvis du kan klare dig med 2x2 lederer)Det må en der er mere inde i reglerne nkunne svare på(det vil virke i den virkelige verde, men om det er lovligt ved jeg ikke).

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok