Hop til indhold
  • 0

E-mail opsætning i Viewer


Kristian Poulsen
 Share

Spørgsmål

14 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Er det den gamle dedikerede ihc viewer komponent?
Ja - det er den gamle Viewer, og den seneste firmware version. Jeg kan evt. tage et skærmdump når jeg kommer hjem.Jeg tænkte at man evt kunne skrive noget i stil med mail.servernavn.dk:587, men det virker ikke.Redigeret: Skærmbillede er vedhæftet og firmware er version 1.2.599 der er nyeste version jvf LK

post-636-13549257534461_thumb.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg er netop blevet ringet op at en medarbejder fra LK der måtte fortælle mig at de desværre ikke ser sig i stand til at lave den nødvendige firmware opgradering til Vieweren (120B1400) der vil gøre det muligt at ændret SMTP porten.Jeg værdsætter naturligvis at de overhovedet tog sig tid til at kigge på sagen, og at de tilmed ringer mig op for at fortælle at det ikke kan lade sig gøre. Det er god service.På den anden side er jeg lidt skuffet, og det er der flere årsager til:At lave en opgradering af firmwaren er ikke teknisk umuligt, men eftersom det er et udgået produkt har LK besluttet at det ikke længere supporteres. Direkte adspurgt blev jeg bekræftet i at LK ikke finder det besværet værd at grave den gamle kode frem og opdatere den. LK mente heller ikke at ændring af port til SMTP var relevant da produktet blev lanceret, så derfor kan man ikke forvente at den funktionalitet er til stede i dag. Jeg mener jo at det er en facilitet jeg har mødt i alle de mailprogrammer jeg har benyttet siden midten af 90'erne. Selvom porten altid har været sat til 25, så har det været muligt at ændre den.Den sidste firmware er fra 17. maj 2005, så der er måske også en vis sandsynlighed for at de ikke længere har medarbejdere der har kendskab til koden og som kan gå ind og lave denne rettelse. Tingene går jo hurtigt i IT verdenen.Supporteren sammenlignede det med at en PC med Windows 98 jo heller ikke bliver supporteret af Microsoft mere, men det gjorde mig bare en smule mere harm. Dels har jeg på en PC muligheden for at opgradere operativsystemet (typisk med en opgraderings-rabat), dels har jeg ved køb af PC en forventning om en levetid på 3-5 år. Er det rimeligt at man skal have samme forventninger til sin bygningsinstallation? Altså at man hvert 5. år skal ofre 5.000 på en ny controller?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er selvfølgelig surt.Men hvis man vil "følge med" i "det nyeste" - så skal man nok være indstillet på også at skulle opgradere sin "intelligente" installation med jævne mellemrum. Mht dit problem med at sende mails, så skal det jo ikke nødvendigvis gå via din ISP.Min ISP har slet ikke denne mulighed.Jeg har købt et domæne på one.com. Her har jeg så mulighed for at benyttet deres smtp server. En anden mulighed (som jeg ikke lige er ekspert i...) er at købe en router som har mulighed for at remap/translate port i opsætning af portforward.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Jeg har købt et domæne på one.com. Her har jeg så mulighed for at benyttet deres smtp server.
Ifølge opsætningsvejledningen, så skal man benytte port 2525 til One's SMTP server...http://www.one.com/da/support/guide/mail/setting-up-outlook-expressEn slags Portforward er selvfølgelig en mulighed der skal undersøges, men plejer det ikke at gå den anden vej i routeren?
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Jeg har købt et domæne på one.com. Her har jeg så mulighed for at benyttet deres smtp server.
Ifølge opsætningsvejledningen' date=' så skal man benytte port 2525 til One's SMTP server...http://www.one.com/da/support/guide/mail/setting-up-outlook-express[/quote'] Hmm det kan jeg godt se. Faktisk står der både 25 og 2525 :laugh: Har lige kontrolleret min opsætning.Jeg bruger:SMTP: send.one.comPort: 25Det virker fint...
En slags Portforward er selvfølgelig en mulighed der skal undersøges' date=' men plejer det ikke at gå den anden vej i routeren?[/quote']Hmm joo - det er det... :dry: Men det er jo via port nr at NAT i det hele taget virker... Også ved udgående traffik... Så jeg tænker at en prof router sikker kan remap port 25 intern <-> 587 ekstern.Men som sagt - er ikke ekspert på dette :blush:
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Jeg har skiftet ISP og kan ikke længere sende mails via port 25. Det skal sendes via port 587 i stedet for.
Hvad er det for en ISP? Jeg har endnu ikke mødt nogen ISP'er som ikke understøtter SMTP via port 25, og jeg kender til flere stykker SW som wil have et problem, hvis det ikke var muligt at sende mail's ud via port 25.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Jeg er netop blevet ringet op at en medarbejder fra LK der måtte fortælle mig at de desværre ikke ser sig i stand til at lave den nødvendige firmware opgradering til Vieweren (120B1400) der vil gøre det muligt at ændret SMTP porten.Jeg værdsætter naturligvis at de overhovedet tog sig tid til at kigge på sagen' date=' og at de tilmed ringer mig op for at fortælle at det ikke kan lade sig gøre. Det er god service.[/quote']Deres supporter kan man ikke udsætte meget på. De plejre at være rigtig flinke til at svare, men deres udviklings afdeling har RIGTIG meget at lære. :-)
LK mente heller ikke at ændring af port til SMTP var relevant da produktet blev lanceret' date=' så derfor kan man ikke forvente at den funktionalitet er til stede i dag. Jeg mener jo at det er en facilitet jeg har mødt i alle de mailprogrammer jeg har benyttet siden midten af 90'erne. Selvom porten altid har været sat til 25, så har det været muligt at ændre den.[/quote']Jeg kender ikke meget til vieweren, men generelt er LK's netværks protokol implementering på den combinerede controler MEGET dårlig, og trænger virkelig til en opgradering. F.eks. benytter de fortsat den gamle NTP protokol, som efterhånden kun understøttes af 5 server.
Supporteren sammenlignede det med at en PC med Windows 98 jo heller ikke bliver supporteret af Microsoft mere' date=' men det gjorde mig bare en smule mere harm. Dels har jeg på en PC muligheden for at opgradere operativsystemet (typisk med en opgraderings-rabat), dels har jeg ved køb af PC en forventning om en levetid på 3-5 år. Er det rimeligt at man skal have samme forventninger til sin bygningsinstallation? Altså at man hvert 5. år skal ofre 5.000 på en ny controller?[/quote']Såvidt jeg husker var der faktisk en opgraderings rabat i et års tid efter at den kombinerede controler kom frem. Men ligesom med windos, udløber den opgraderings rabat efter noget tid, og medmindre du har registreret din IHC installation hos LK, så skal du være heldig for at opdage rabatten, ligesom med windos. :)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Mht dit problem med at sende mails' date=' så skal det jo ikke nødvendigvis gå via din ISP.Min ISP har slet ikke denne mulighed.Jeg har købt et domæne på one.com. Her har jeg så mulighed for at benyttet deres smtp server.[/quote']Nogle ISP'er som f.eks. TDC's home duo og trio løsninger tillader ikke at du sender mail's uden om deres SMTP GW's, og samtidig kræver de at du bruger et af deres domain navne som afsender. :angry: Tilgengæld understøtter de mail's på port 25 :)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
En slags Portforward er selvfølgelig en mulighed der skal undersøges' date=' men plejer det ikke at gå den anden vej i routeren?[/quote']Hmm joo - det er det... :dry: Men det er jo via port nr at NAT i det hele taget virker... Også ved udgående traffik... Så jeg tænker at en prof router sikker kan remap port 25 intern <-> 587 ekstern.Men som sagt - er ikke ekspert på dette :blush:
De billige router som ISP'er plejre at uddele til hjemme brug har normalt kun PAT på trafik fra indernettet til det interne net, men en billig DLink eller NetGear FW plejer at kunne gøre det begge veje, og så kan man samtidig åbne for admin. adgang til sin IHC controler fra indernettet, ved at skjule alt trafik til den bag FW'ens DMZ ben. :) Igen en af tåblighederne i LK's implementering af netværk på deres controler.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
De billige router som ISP'er plejre at uddele til hjemme brug har normalt kun PAT på trafik fra indernettet til det interne net' date=' men en billig DLink eller NetGear FW plejer at kunne gøre det begge veje.......[/quote'] Så man skal købe en dedikeret firewall box for at få funktionen med PAT begge veje?Det ser i hvert fald ikke ud til min "dyre" DLink router kan....
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
De billige router som ISP'er plejre at uddele til hjemme brug har normalt kun PAT på trafik fra indernettet til det interne net' date=' men en billig DLink eller NetGear FW plejer at kunne gøre det begge veje.......[/quote'] Så man skal købe en dedikeret firewall box for at få funktionen med PAT begge veje?Det ser i hvert fald ikke ud til min "dyre" DLink router kan....
En anden mulighed kunne være at sætte en mailserver op som så kunne videresende mails. Eks. En NAS.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Så man skal købe en dedikeret firewall box for at få funktionen med PAT begge veje?Det ser i hvert fald ikke ud til min "dyre" DLink router kan....
Jeg er lidt miljøskadet, så jeg er ikke ret godt inde i hvad produkterne til hjemme marked kan. Jeg har for let adgang til det professionelle Cisco udstyr. :) Hvilket min elmåler lider under :( I bund og grund er NAT og PAT FW funktionalitet, men en del router kommer efterhånden med basale FW funktioner, hvor af NAT og PAT er nogle af dem. Den anden vej rundt er der også sket en sammensmeltning, således at FW's har fået flere router funktionaliteter.Du vil sandsynligvis kunne erstatte din DLink router med en billig hjemme FW, medmindre routeren kan et eller andet specielt.Personligt har jeg plaseret en Cisco ASA5505 FW efter ISP'ens router. Den FW kan alt hvad man har brug for og meget mere. Såvidt jeg husker koster den omkring 3500 kr. + 5500 hvis man vil have den store licens, som giver adgang til mere end 1 DMZ, samt en lang række andre faciliteter.NAT, PAT samt routning er en del af basis licensen, ligesom en 8 ports switch hvor man kan definer hvilke porte der skal være på inside og outside, eller andre DMZ'er hvis man har den store licens. Den har yderlig PoE på 2 porte, og sådan kunne jeg blive ved. :P
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok