Hop til indhold
  • 0

IHC controller "ikke" hurtig nok


PerJun
 Share

Spørgsmål

Jeg har et input 24/3 som har tilsluttet mine del elmåler.Der kommer fra disse elmåler en puls for hver watt der bliver brugt. Og dette fungere generelt fornuftigt,ved normalt elforbrug, der smutter en puls en gang imellem. To elmåler sidder i serie, forstået på den måde at den en register totalforbruget, og den anden register forbruget på vores vandvarmer. Nu efter vandvarmen har ikke kørt heles sommeren, men nu har jeg det sjove problem at når den kører så kommer der for mange pulser til at IHC kontrolleren ikke register dem alle sammen, den mister både pulser fra vandvarmer og på totalmåleren.Nogen ideer til hvordan dette kan løse, overveje at finde en "dims" der kan tælle pulser fra elmåleren og hvergang der så er kommet f.eks. 100 pulser sender den en til IHC'en (Nogen der har en tegning på et sådan kredsløb?)Har talt med leverandøren af elmålerne, og de kan ikke stilles til et andet antal pulser, uden at der købes ny elektronik, som er forholdsvis dyr.Har dog den mistanke - at problemet skyldes at pulserne gå til samme input 24/3. For det er kun data fra denne 24/3 der ikke passe - alle øverige passer./Per

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvilken firmware kører din controller med?Du vil kunne finde flere tråde som omhandler opsamling af pulser. Før seneste version skulle pulserne helst være omkring 80mSek for at den talte rigtigt. med seneste version kan den nu registrere pulser helt ned til 10mSek og hvis du læser specs på din elmåler vil der ofte stå pulstid på 30mSek.Der er også en mulighed at du skal bruge et 24/24 inputmodul.. Men det er der nok andre der har flere erfaringer med dette..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kik en ekstra gang på din elmåler. På de fleste står der 1.000 pulser pr kw. men der findes også nogle som giver 10.000 pulser pr kw. Er din af den sidste type er det formentlig derfor. Så kommer der for mange pulser når forbruget overstiger et vist kw forbrug.Hvis den kun giver 1.000 pulser pr. kw så burde det jo virke, men der kan måske være noget om at hvis samme modul skal registre begge impulser får den for travlt og mister nogle impulser. Prøv at koble signalerne på 2 forskellige input moduler.Der kan selvfølgelig også være forskel på om det er 24/24 eller 24/3 moduler.Min egen elmåler er koblet på en 24/3 og det fungerer fint.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for inputtet.Der er er 1000 pulser pr. kwh, og de er 30 ms lange - og software er den nyeste.Mine pulser bliver talt helt korrekt - så længe der ikke er for travlt på begge af de to elmåler. hvis jeg kobler den ene fra - er der ingen tab - eller så lille tab, så det ikke registeres i det store billede.At koble den anden el måler på et andet 24/3 modul - er desværre en større opgave - da den tavlen ikke har flere ledig pladser og alle input modulerne/indgang er i brug - så det kræve en udbygning af tavlen. Jeg har i alt 10 el måler på IHC,en og de øvrige register korrekt, og der er endda 7 andre med 2000 pulser på kwh. Så anlægget har travlt - det er derfor jeg overvejer at have en, puls tæller på hovedmåleren så den kun giver 10 pulser på kwh til IHC. Lidt simple aflastning.Der udover er der fem vandmåler som giver puls pr litervand.Alle data målerstande bliver læst hvert 5 min og lagt i en database./Per

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Tak for inputtet.Der er er 1000 pulser pr. kwh' date=' og de er 30 ms lange - og software er den nyeste.Mine pulser bliver talt helt korrekt - så længe der ikke er for travlt på begge af de to elmåler. hvis jeg kobler den ene fra - er der ingen tab - eller så lille tab, så det ikke registeres i det store billede.At koble den anden el måler på et andet 24/3 modul - er desværre en større opgave - da den tavlen ikke har flere ledig pladser og alle input modulerne/indgang er i brug - så det kræve en udbygning af tavlen. Jeg har i alt 10 el måler på IHC,en og de øvrige register korrekt, og der er endda 7 andre med 2000 pulser på kwh. Så anlægget har travlt - det er derfor jeg overvejer at have en, puls tæller på hovedmåleren så den kun giver 10 pulser på kwh til IHC. Lidt simple aflastning.Der udover er der fem vandmåler som giver puls pr litervand.Alle data målerstande bliver læst hvert 5 min og lagt i en database./Per[/quote']Du skriver at du bruger den nyeste software....der er forskel på software og firmware. Er du sikker på at din controller er med den nyeste firmware?
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok