Hop til indhold

Spændende men svært :)


Recommended Posts

Jeg står for at skulle renovere mit gamle hus.I den forbindelse har jeg besluttet mig for en IHC installation, jeg er nået til at skulle sammensætte en alarm pakke.Det er lidt svært for mig at sammensætte en pakke , da der er en masse forskellig viden mellem linierne som jeg ikke har !Min tanke er at jeg skal have følgende i alarm installationen.1) Indbrudsalarm2) RøgalarmJeg har nogelunde styr på Grundinstallationen af IHC anlæggets komponenter.Men i forhold til Indbrudsalarmen, er det nødvendigt at jeg sikre mine døre/vinduer med magnetkontakter , eller kan jeg udelukkende satse på at overvåge mine rum med PIR sensorer ?Jeg havde tænkt mig at sammensætte min alarmpakke af følgende komponenter :1085003490 IHC Control® Alarm røgsensor optisk termisk 1085003474 IHC Control® Alarm relæsokkel til røgsensor 1088003073 IHC Control® Alarm kodetastatur IP55 1085003102 LK FUGA® indsats lydgiver 24 V d.c. m sikring hvid 1024000700 IHC Control® LK FUGA PIR 24 V hvid 1088006177 IHC Control® Alarm backup inkl. akkumulator 12 V 1086009011 IHC CONTROL ALARM EKSTERN LYDGIVER IP54Håber der er nogen med lidt meninger og råd :)God dag

Link til kommentar
Del på andre sites

Du behøver ikke at have magneter på alle vinduerne, man kan godt nøjes med pir detektorer. Fordelen ved at lave en "skalsikring" magneter på døre og vinduer er at man kan tilkoble alarmen om natten og færdes frit rundt i huset. Dit valg af pir er uheldig til alarmbrug, da en fuga pir er meget følsom og har stor mulighed for fejldetektering. Fuga pir er bedst brugt til at styre lys. Du skal benytte LK alarmpir eller tilsvarrende alarmpir i andet fabrikat "pris = kvalitet", dog kan det ikke anbefales at bruge denne type pir til lys, da den som sagt ikke er lige så følsom som den til lys.

Link til kommentar
Del på andre sites

Helt enig med mwi..Ang. dit valg af røgsensor, er den optiske/termiske mest til benyttelse i særligt forurenede miljøer (garager og værksteder), hvor udstødning og dampe forekommer. Hvis det er i alm beboelse, bruger man normalt den optiske. El Nr.: 1085003487Indv. lydgiver ville jeg vælge El Nr.: 1088001651 istedet. De 102dB er noget mere stressende at høre på end de 80dB.Man kan godt lave "natalarm" på udvalgte PIR sensorer. Kan f.eks bruges i garagen eller andre steder man ikke lige render i dem om natten. Magneter på døre og vinduer er klart at foretrække, hvis man ønsker skalsikring. Det er dog omfattende at lave på alle døre og vinduer - især i eksisterende installation. Det er "lidt" nemmere ved nybyggeri.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis pris heller ikke erd et det store issue kan man du måske også anvende de nye vindues"låse" der omtales i en anden tråd her i forummet.Fordelen ved kontakter (af den ene aller anden type) på døre og vinduer er jo netop at skalsikre. Med PIR only får du godt nok alarm hvis/når der er nogen i huset, men så er de jo kommet ind.Hvis ikke lige det er indbrud man vil sikre med skalsikringen, så undgår man også glemte åbne døre/vinduer med risiko for vand/storm skade og unødigt højt varme/energiforbrug.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok