Hop til indhold
  • 0

fb til med pir, til lys og musik


Szafranski
 Share

Spørgsmål

Jeg har en forespørgsel på en fb som kan følgende. Fra 6-8 morgen skal lys og musik starte på pir, begge ting skal kunne afbrydes på tryk, hver for sig. Fra kl 8 er det kun musik der skal tænde, og lys skal efter behov tændes på tryk. Igen fra kl 17, skal både lys og musik tænde på pir. Fra kl 22 er det kun lys der skal tænde på pir. Synes ikke jeg kan få den alm fb til pir og touch til dette, er jeg helt gal på den?

Link til kommentar
Del på andre sites

25 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Med mindre du skriver din egen FB skal du nok anvende 2 stk. FB 1.4.01.f. En der styrer lyd og en der styrer lys. De kan derved begge trigges af samme tryk og PIR. Og de kan begge styres/slukkes individuelt eller ved hjælp af hvert sit ur. F.eks. FB 2.1.02.a. som giver mulighed for flere tænd/sluk tidspunkter samme dag.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Takker. Prøver det når jeg kommer fra arbejde. SKal lige høre mht til pir, har oplevet den ikke register bevægelse hver gang, tænder jeg så lys på tryk, så kan pir finde på at slukke på bevægelse, er det normalt? Jeg har ingen timer på sluk, så efter tænd på pir, sku det gerne forblive tændt, indtil manuelt sluk

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Jeg har en forespørgsel på en fb som kan følgende. Fra 6-8 morgen skal lys og musik starte på pir' date=' begge ting skal kunne afbrydes på tryk, hver for sig. Fra kl 8 er det kun musik der skal tænde, og lys skal efter behov tændes på tryk. Igen fra kl 17, skal både lys og musik tænde på pir. Fra kl 22 er det kun lys der skal tænde på pir. Synes ikke jeg kan få den alm fb til pir og touch til dette, er jeg helt gal på den?[/quote']Prøv om denne fb. virker efter hensigten.[attachment=1665]Szafranski.vis[/attachment]
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Den fb du har postet "V8Camaro" ser helt perfekt ud' date=' men timeren du har smidt ind, den kan, hvad jeg kan se, kun tænde/afbryde pir til (musik/lys) samtidig, altså ville jo gerne ha at musik kun tændte mellem 06-22 og lys 06-08 og igen 17-06.[/quote']Ja, har lavet det sådan at timeren slukker for de 2 udgange. Gik ud fra at de skulle slukke, hvis ikke der er bevægelse i rummet? Udgang for lys og musik, tænder som du har beskrevet i de forskellige tidsrum.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har lige lavet lidt rettelser. Hvis du ikke vil have PIR Timer til at slukke for udgangene igen, men kun vil gøre det manuelt på trykkene, kan du sætte PIR Timer til 00:00:00. Jeg har sat en timer ind under interne variable, der spærrer for at PIR genaktiverer udgang/udgange med det samme, hvis du slukker dem manuelt.. Er sat default til 30 sek.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Grundet en større ombygning fik jeg ikke afprøvet den igår, men vil give den et forsøg i aften. Havde ikke selv tænkt på sluk. Men det gør ikke noget der er sluk på, med forsinkelse på 10min, det er helt fint. Hvordan vil føleren opføre sig, hvis jeg kl 12 middag, ikke gider høre musik, og Jeg så manuelt afbryder på touch, vil den så ikke bare tænde igen, pga bevægelse?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Grundet en større ombygning fik jeg ikke afprøvet den igår' date=' men vil give den et forsøg i aften. Havde ikke selv tænkt på sluk. Men det gør ikke noget der er sluk på, med forsinkelse på 10min, det er helt fint. Hvordan vil føleren opføre sig, hvis jeg kl 12 middag, ikke gider høre musik, og Jeg så manuelt afbryder på touch, vil den så ikke bare tænde igen, pga bevægelse?[/quote']Så længe der stadig er bevægelse i rummet, skulle det ikke tænde igen. Der er lavet en spærring, som bliver ophævet, når PIR timer udløber, og det gør den ikke så længe der er bevægelse. Du må lige vende tilbage, hvis der er nogle bugs der skal kigges på. Kan jo have overset et eller andet. :)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så er den blevet testet, og der er lidt problemer med den.Lys kan ikke slukkes, ved 1. tryk sker intet, ved 2. tryk kører lyset ned på laveste niveau, er den på laveste niveau, så kører den i stedet op på højeste. Musik starter ikke på pir, men kan godt tændes manuelt.Bruger jeg fb 1.2.05f, så virker pir fint.Forrsten tak for jeres tid indtil nu

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Så er den blevet testet' date=' og der er lidt problemer med den.Lys kan ikke slukkes, ved 1. tryk sker intet, ved 2. tryk kører lyset ned på laveste niveau, er den på laveste niveau, så kører den i stedet op på højeste. Musik starter ikke på pir, men kan godt tændes manuelt.Bruger jeg fb 1.2.05f, så virker pir fint.Forrsten tak for jeres tid indtil nu[/quote']Jeg havde ikke lige fanget at du har lysdæmper på, så kan godt forstå at den ikke virker efter hensigten, da den er lavet til tænd/sluk af udgange og IKKE dæmp. ;)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hejsa Torben.Har desværre lidt problemer med den.Musik tænder fint på pir.Lys og musik kan tændes/afbrydes på trykMen lys tænder ikke på pir.Er det noget der kan fixes?
Nu er det vel en UNI dimmer du har? Hvis ja, er mem 2 så monteret fysisk med en udgang fra et output24 modul i tavlen?
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er Dimmer 400UNI, mem 2 er ikke trådet, kun mem 1.Skal siges at jeg ikke er elektriker, men at min elektriker, som har lavet hele mit hus ikke har overholdt alle aftaler. Der var så ikke nok ledige udgange på mine Output24 moduler, samt at han ikke har folk der kan kode IHC.Har hele tiden ville sætte mig ind i kodning af ihc, men havde ikke forventet at sku lave det hele selv, til den pris.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Ville faktisk ha det lavet sådan' date=' at mem 1, sku bruges om natten (kl. 22-06) til at tænde på ca. 30% og regnede med at den i dagstimerne tændte på sidst kendte niveau.[/quote']Det er vist nærmest umuligt at få en UNI dimmer til at tænde på sidste kendte niveau via en PIR. Den giver jo en puls hver gang den detekterer bevægelse, og den puls er man nødt til at bruge på en af de 2 memory. De wireless dimmere er lidt nemmere at have med at gøre, og de har også den fordel at de melder tilbage, om de er tændt eller slukket.. Generelt er det lidt besværligt at lave en fornuftig løsning på en dimmer, hvor der både skal tændes via PIR samtidigt med at man kan regulere lysniveauet via tryk.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Skal siges at jeg ikke er elektriker' date=' men at min elektriker, som har lavet hele mit hus ikke har overholdt alle aftaler. Der var så ikke nok ledige udgange på mine Output24 moduler, samt at han ikke har folk der kan kode IHC.[/quote']Der bliver desværre lavet alt for mange mangelfulde ihc installationer. Det er nok typisk fordi dem der laver dem, ikke ved nok om det. Derfor er der også mange, der mener at ihc er en enormt dyr kip installation med mulighed for sluk alt. Lidt ærgeligt, for man kan jo programmere alverdens ting via ihc, men det kræver jo at installationen er lavet efter det, og ikke bare består af et tryk med 2 knapper og et lampeudtag i hvert rum.
Har hele tiden ville sætte mig ind i kodning af ihc' date=' men havde ikke forventet at sku lave det hele selv, til den pris.[/quote']Fornuftigt. ;)
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok