Hop til indhold

LK IHC Control temperatursensor


Recommended Posts

Det er virkelig imponerende det projekt der.. Er det meningen at den skal monteres sammen med en temperatursensor, for den er vel ikke indbygget i den dér? Kan man regulere setpunkt i controlleren, og får den tilbagemelding hvis setpunkt bliver ændret fra vieweren? Hvad kræves der af ledningsforbindelser til tavlen?Fortæl fortæl.. :cheer:

Link til kommentar
Del på andre sites

HejDer er rum temperatur føler indbygget :) (lille sort 8pins dims ved siden af den ene knap) , man indstiller rumtemperaturen og følernes offset på "dimsen" på enheden. Rum temperatur korriget med offset, Gulv temperatur korriget med offset og Ønsket Setpunkt sendes til controlleren. Den virker ligesom ELKO's termostat og man bruger dens produkt id.Hilsen Kim

Link til kommentar
Del på andre sites

HejFædigsamlet.. uha uha... Mon ikke LK vil blive sure hvis man videresælger deres plastik med andet indhold?Hilsen Kim
Der er vel en grud til at deres materiel kan købes som løsdele.De skal vel ikke bestemme hvad man monterer i en dåse/underlag.Men bortset fra det tror jeg de fleste vil være intereseret i færdigsamlede/testede eksemplarer. Jeg gider ihverttilfælde ikke bøvlet med en lodekolbe og de små so kredse mere. Jeg har prøvet at lode bootchips i PS mm, og det gik ikke altid lige godt. Men prismæssigt kan vi vel ikke komme over de færdige fra Elko, men er vi omkring de 500, 800 eller de 1.000 ? Der er formentlig ikke materiale i dem for mere end 2-300, men du skal selvfølgelig også have lidt for "bøvlet" :cheer:
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan da godt se temperaturen på min iphone.
Uden at have prøvet det, vil jeg gætte på at produkt-id'et til ELKO temperatursensorer, som skal bruges her, ikke kan ses i APP'en.Et andet problem er, at hvis man ændrer sin temperatur i vieweren eller serviceview, så passer setpunktet ikke længere på rumføleren, da der ikke er "tilbagemelding".
Link til kommentar
Del på andre sites

Hejmeningen med "ELKO" produktet er vel at man kan justere temperatur i hvert rum uden at skulle bruge vieweren osv. Men okay hvis nu der var mulighed for et andet "produkt-id" som også kunne sende "setpunkt" værdien ud til "ELKO" enheden så den og ihc'en var i "sync" så kunne man styre temperaturen fra iphone, viewer, på "ELKO" enheden osv..Men sådan et produkt-id er der vist ikke... men hvis det kan lade sig gøre at få ihc'en til at sende en eller anden form for bit kode med setpunkt værdien så kan det sikkert løses :-)Hilsen Kim

Link til kommentar
Del på andre sites

meningen med "ELKO" produktet er vel at man kan justere temperatur i hvert rum uden at skulle bruge vieweren osv. Men okay hvis nu der var mulighed for et andet "produkt-id" som også kunne sende "setpunkt" værdien ud til "ELKO" enheden så den og ihc'en var i "sync" så kunne man styre temperaturen fra iphone' date=' viewer, på "ELKO" enheden osv..Men sådan et produkt-id er der vist ikke... [/quote']Nope - man kan ikke justere setpunkt fra iPhone.Har dog ikke prøvet ELKO produktet... Men vil da gætte at man netop har valgt at man ikke skal kunne justere fra iPhone, når det ikke afspejles på temperaturmåleren...Hvordan får man egentlig ELKO produktet ind i Visual??? Skal man hente og installere en norsk Visual??
men hvis det kan lade sig gøre at få ihc'en til at sende en eller anden form for bit kode med setpunkt værdien så kan det sikkert løses :-)
Det skulle da nok kunne lade sig gøre... :)
Link til kommentar
Del på andre sites

For at lure temperatur protokollen, har jeg lige kigget lidt i din kode i IHC_v2_PIC12F675.c i IHC_v2_PIC12F675_testet_ok.zipNu har jeg aldrig lavet noget programmering til embedded, men her er hvad jeg er kommet frem til:Man sender temperaturen som et heltal, hvor temperaturen er ganget op med 10.Dvs hvis temperaturen i rummet er 21,5 grad, så sender man heltal 215.Er dette korrekt?De negative værdier er jeg ikke lige helt med på. Men det er vel også irrelevant i denne sammenhæng.Checksum: Den ved jeg ikke liiige hvordan jeg skal kode i Visual… Så jeg vil foreslå at man kører uden checksum.For ikke at læse og skifte til forkerte værdier kan man så i stedet vente med at skifte setpunkt indtil man har modtaget fx 2 ens temperatur værdier.Er det ren volapyk? Eller hvad siger du? (Eller andre… :) )

Link til kommentar
Del på andre sites

HejDet er helt korrekt. Værdi sendes som heltal (x10) i 11bit . 12bit er fortegn. Uden checksum er der jo mulighed for fejl.. men...Tallet controlleren sender til termometer bliver gemt deri og sendes retur til controller ved næste måling og værdi i display rettes.. og kan så testes i kontroller.. men så er der selvfølgelig problem når bruger ændre ønsket temperatur direkte på termometeret.Hvis man kun sender data til termometer når der er ændring kunne man måske slukke oled displayet for at spare strøm , og så bruge en 20ma 24v output som forsyning/data til termometer.. så sparer man jo også lige en ledning :o) Må lige se hvor lidt power jeg kan få den ned på, og teste om den kan køre på en elektrolyt.... Som.der også skal.være plads til :o)Kim

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg forestiller mig flg virkemåde:IHC controller sender hele tiden aktuelt setpunkt til termometer.Hvis termometer modtager et ændret setpunkt (ændret via viewer), skal den ændre setpunkt i termometer.For at minimere fejl, skal termometer først bruge modtaget setpunkt, når det har læst 2 eller 3 ens talværdier.Hvis setpunkt ændres på termometer (af brugeren), så sendes setpunkt til controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej@IHCBOB: jeg har lige smidt koden på, sender bit koden til et tryk med diode som sidder tæt ved mit arbejdsbord så det er til at måle på. Jeg kan se at timingen ikke passer (har ikke noget input på så sender vel værdi "0"), det tager 2520ms at sende de 12bit og puls/pause er ca 105ms/105ms.Mon controlleren har problemer med at arbejde med kortere tider ?EDIT: har lige ændret lidt på tiderne 200/400ms istedet for 41/81ms. Det giver 200/420-440msEDIT: var det en ide at sende de to "offset" justeringener til dimsen også, så kan man jo sidde ved sin pc og fedte rundt i tallene. Hilsen Kim

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej@IHCBOB: jeg har lige smidt koden på' date=' sender bit koden til et tryk med diode som sidder tæt ved mit arbejdsbord så det er til at måle på. Jeg kan se at timingen ikke passer (har ikke noget input på så sender vel værdi "0"), det tager 2520ms at sende de 12bit og puls/pause er ca 105ms/105ms.Mon controlleren har problemer med at arbejde med kortere tider ?EDIT: har lige ændret lidt på tiderne 200/400ms istedet for 41/81ms. Det giver 200/420-440ms[/quote']Ja – jeg var også selv bekymret ved de korte puls tider.Men det var dem jeg kunne læse mig frem til i din kode, og så måtte det jo være det som LK kører med?Så tænkte jeg ”Pyt med det – der kan vel ikke ske noget ved at prøve...”Ville nok ikke selv have valgt SÅ korte tider. Kan også se, at jeg har fået en DEL spontane genstarter på min controller...Så er det godt jeg har lavet, så den kan deaktiveres :)
EDIT: var det en ide at sende de to "offset" justeringener til dimsen også' date=' så kan man jo sidde ved sin pc og fedte rundt i tallene. [/quote']Tror ikke det er arbejdet værd.Det er vel rimelig nemt at finde et parametersæt, som virker stabilt? Du kan bare drag/drop puls/pause parametrene op i "Indstillinger" på FB. Så kan de justeres on-the-fly via Viewer...
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok