Hop til indhold

Montering af elmåler


Vagn Jensen
 Share

Recommended Posts

Hej jeg har købt en elmåler fra schneider type 17071 der står at den kan tilsluttes til ihc der er en impuls udgang med to klemmer jeg troede at der skulle tilsluttes en minus og signal til indgang på ihc input men der kommer ikke noget signal ind. Når jeg lægger minus til indgangen kommer der signal på input modul er der nogen der ved hvordan den skal monteres

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej jeg har købt en elmåler fra schneider type 17071 der står at den kan tilsluttes til ihc der er en impuls udgang med to klemmer jeg troede at der skulle tilsluttes en minus og signal til indgang på ihc input men der kommer ikke noget signal ind. Når jeg lægger minus til indgangen kommer der signal på input modul er der nogen der ved hvordan den skal monteres
Prøv at bytte ledningerne på klemmerne i elmåleren. Det er højst sandsyligt derfor..
Link til kommentar
Del på andre sites

hvorfor siger du minus ?i IHC er der gnd og +24Vdc - der er ingen minus ..
Kært barn' date=' mange navne..Hvis du har en plus' date=' har du også en minus, stel, ground, gnd eller andet..[/quote'']arh .. jeg er ikke helt enig..Jeg mener ikke man kan kalde gnd for minus, hvad vil du så vælge at kalde gnd for, i et kredsløb hvor der både er en positiv og en negativ forsyning ? der kan du jo ikke kalde gnd for minus, for det hedder den negative forsyning !Derfor syntes jeg det er noget rod at kalde gnd for minus, også selv om der kun er en positiv forsyning i kredsløbet.JMFC
Link til kommentar
Del på andre sites

Det er vist også derfor den bliver referet til som 0V flere steder.Så kan den bruges relativt i forhold til både positive og negative spændinger.Og 0V er ikke helt det samme som gnd, stel og lign. da de formentlig er forbundet til andent end bare en forsyningen. (Men dog ofte det samme)Men det kunne være interesant at vide om den kom til at virke ved at bytte om på ledningerne :whistle:

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok