Hop til indhold
  • 0

Hjælp til IHC Wireless


Claus Sikora
 Share

Spørgsmål

Hej IHC-Users ;)Jeg har fået et lille problem med min installation.Den er bygget op omkring IHC Wireless.Jeg har haft en elektriker ude for at lave udvendigt lys i mit udhæng på begge sider af huset. Dette kan tændes og slukkes samt dæmpes på et enkelt tryk.Der er for belastningens skyld sat dæmpere op til hver side af huset.De første 2 dage virkede det fint men nu vil den kun tænde og slukke på den ene side af huset.Jeg kan hvis jeg logger mig ind via netværk på min controller/viewer sagtens aktivere hver side seperat og der lyser det fint men på det fysiske tryk kan jeg kun styre den ene side.Er der nogle der har en god forklaring på dette og hvad jeg evt. kan gøre for at få det til at virke igen ?Jeg er relativt ny indenfor dette så bær over med mig ;)/Clausneder_jerstal.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det virkede ;)Jeg unlinkede den dimmer der ikke ville virke og linkede den op igen og nu virker det som det skal så jeg bukker og takker mange gange :DDet medfører dog et andet lille "problem"...På min telefon hvor jeg kan tænde og slukke det forskellige lys har jeg kun mulighed for at tænde/slukke og dæmpe den enkelte dimmer. Er der noget man kan gøre i visual således at jeg får en knap der tænder begge dimmere på samme tid ligesom på det fysiske tryk jeg har i huset ?/Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Det virkede ;)Jeg unlinkede den dimmer der ikke ville virke og linkede den op igen og nu virker det som det skal så jeg bukker og takker mange gange :DDet medfører dog et andet lille "problem"...På min telefon hvor jeg kan tænde og slukke det forskellige lys har jeg kun mulighed for at tænde/slukke og dæmpe den enkelte dimmer. Er der noget man kan gøre i visual således at jeg får en knap der tænder begge dimmere på samme tid ligesom på det fysiske tryk jeg har i huset ?/Claus
Nu skrev du at det kun var et par dage efter installation at problemet kom, så vent nu og se. Men håber da for dig at det er løst.Kender ikke noget til IHC app'en, så det kan jeg ikke hjælpe med.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Er telefonen en iPhone?Du kan indsætte en dataline brugerdefineret output. Og linke dette videre til input på FB'er.Udgangen skal ikke konfigureres til en fysik output.Det er dermed bare en virtuel udgang.Du har dog brug for en puls. Og dette kan App'en ikke.Så der skal ninja tricks til.Jeg har selv lavet det ved at programmere en blok der automatisk slukker for den virtuelle udgang til iPhone. Som dermed kommer til at virke som en puls.Jeg har vedhæftet et eksempel program.

Sikora_iPhoneUdelys.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
LK har også denne FB:8.1.02. Sikker touchAnvendelse til brug i "Viewer" eller "iPhone/Android"' date=' til at sikre at tryktiden har en min. længde.[/i']
Hej LarsDe kalder den "sikker touch". Og det er det da også.Jeg synes dog ikke at den er særlig velegnet til LK iPhone app "IHCRemote" (som touch knap).Fordi den får ikke den virtuelle input/output til at gå off automatisk.Dette medfører at for at lave en touch der kan toggle lys on/off, så skal man på iPhone trykke tænd og derefter sluk. - Ikke særlig elegant.Men "min" ( B) ) løsning kan man tilpasse app og fjerne sluk symbolet, og nøjes med at trykke på tænd, som herefter vil gå off af sig selv, og bare toggle lys on/off....
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

I skal have mange tak for hjælpen ;)Jeg tænkte ikke helt logisk da jeg spurgte om det med app'en fordi jeg har et 6 tasters tryk i min entre hvor en af knapperne er til at "tænde" de 2 dimmere til udendørslyset og det tryk kan jeg få frem i app'en (Den hedder vist iRemote til android) så den bruger jeg bare./Claus ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok