Hop til indhold

LK IHC Bolig


Recommended Posts

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Spændende, spændende. :woohoo: Det bliver meget interesant at se om LK fortsætter med sin egen lukkede propritære løsning eller om de er hoppet med på en af de åbne Z-wave/zigbee platforme.btw: er der nogen der har fået nyheden som mail /nyhdsbrev ? jeg syntes nemlig ikke jeg modtager nogle trods tilmelding.

Link til kommentar
Del på andre sites

Håber fandeme ikke at det er en gentagelse af skandalen hvor man sad med håret i postkassen med controllere som ikke kunne opgraderes. Det er sket ad flere gange, først fra DOS/RS232 versionen, og nu frem til Wireless versionen. Det kan ikke være rigtigt at jeg IGEN skal bruge 15-20.000 til udskiftning af controllere. Og UTALLIGE timer til reprogrammering af contollerene, fordi LK aldrig udgiver en utility der kan opgradere et projekt fra en version til den næste. Hvis de røvrender mig igen denne gang, så overvejer jeg at jeg piller hele lortet ned, og begynder forfra med noget andetEfter min mening burde LK have en Upgrade Path, der gav eksisterende kunder en billig løsning, hvor man kunne udskifte sine controllere, og benytte et, af LK leveret, værktøj til at opgradere sine projektfiler til de nye controllere

Link til kommentar
Del på andre sites

btw: er der nogen der har fået nyheden som mail /nyhdsbrev ? jeg syntes nemlig ikke jeg modtager nogle trods tilmelding.
Har tilmeldt med flere mail adresser, hører aldrig noget som helst.Jeg tror at deres marketing afdeling er underlagt en eller anden form for fortrolighedsaftale, så intet nyt må komme ud til offentligheden.Må være svært for en marketingafdeling
Link til kommentar
Del på andre sites

Det sidste er jeg enig i. Det ville give rigtig god mening og kundeservice, at stille den slags upgrade services/faciliteter til rådighed. Det burde ikke være nødvendigt at lave det som manuelt slavearbejde. (men dog godt at det i det mindste er muligt).Er mere nervøs over den første del. Ændring af harwdare platform/teknologi vil nemlig ofte medføre større ændringer der ikke er helt kompatible og derfor vil kræve en udskiftning/opgradering :-(Og her kunne jeg frygte at alle de nye smarte features og devices ikke bliver understøttet af de "gamle" wireless controllere. Men vi bliver nok nødt til at må vente og se. Håber der er nogen der deltager på kick-off møderne som vil kaste mere lys over nyheden og bringe informationer videre her til forummet.

Håber fandeme ikke at det er en gentagelse af skandalen hvor man sad med håret i postkassen med controllere som ikke kunne opgraderes. Det er sket ad flere gange' date=' først fra DOS/RS232 versionen, og nu frem til Wireless versionen. Det kan ikke være rigtigt at jeg IGEN skal bruge 15-20.000 til udskiftning af controllere. Og UTALLIGE timer til reprogrammering af contollerene, fordi LK aldrig udgiver en utility der kan opgradere et projekt fra en version til den næste. Hvis de røvrender mig igen denne gang, så overvejer jeg at jeg piller hele lortet ned, og begynder forfra med noget andetEfter min mening burde LK have en Upgrade Path, der gav eksisterende kunder en billig løsning, hvor man kunne udskifte sine controllere, og benytte et, af LK leveret, værktøj til at opgradere sine projektfiler til de nye controllere[/quote']
Link til kommentar
Del på andre sites

Er mere nervøs over den første del. Ændring af harwdare platform/teknologi vil nemlig ofte medføre større ændringer der ikke er helt kompatible og derfor vil kræve en udskiftning/opgradering :-(Og her kunne jeg frygte at alle de nye smarte features og devices ikke bliver understøttet af de "gamle" wireless controllere.
Det jeg mener vedr. udskiftning af HW er at det burde være muligt for eksisterende kunder at få udskiftet contollerne til en favorabel pris. Det kunne være en indleveringsordning, hvor man kan indleverer sine gamle controllere og få de nye til produktionsprisen+håndteringsomkostninger. Derved undgik LK også at de gamle controllere ender i Den Blå Avis. Men jeg håber ikke ikke det bliver nødvendigt at udskifte dem, IGEN
Link til kommentar
Del på andre sites

Det kunne da være rigtig fedt.Men kan jo fx heller ikke aflevere sin Samsung fladskærm og få en ny moderne bytter med hjem...Det koster at være med på det nyeste nye. Og vil man være med på alle fronter - ja så bliver det RIGTIG dyrt...
Nu er det jo ikke helt sammenligneligt. Du er strengt taget ikke tvunget til udskifte din fladskærm bare fordi der kommer nye faciliteter. Selv de ældste modeller kan stadig benyttes via diverse eksterne boxe. Jeg ved godt at man ikke kan se 3D på et gammelt TV, men de fleste andre nye ting kan løses med eksterne boxe.Problemet med IHC er at det godt nok er modulært opbygget, men den centrale del af systemet, controlleren, er ekstremt dyr. Har man en bare mellemstor installation kan det godt løbe op i 15-20.000 kr. for udskiftning af controllere. Dertil kommer udgiften til elektrikkeren der skal udskifte modulerne, samt udgiften til reprogrammering. Til det skal man også tænke på at LK kunden måske har investeret yderligere x antal 100.000, til alt det andet LK udstyr i IHC installationen Jeg ved godt at man bare kan beholde det man har, men det er altså ufedt at sidde med en oldnordisk IHC installation
Link til kommentar
Del på andre sites

Tænk engang om man kunne køre til sin folkevognsforhandler med sin gamle Golf fra 1977 og få den nye 2011 model med alt det udstyr den har og så få den til produktionspris!!! Og så ville den game bil ikke ende i Den Blå Avis og komme ud og køre igen for forurene miljøet.... Helt ærligt, hvis det skulle foregå sådan var der ikke noget der hed folkevogn eller LK.

Er mere nervøs over den første del. Ændring af harwdare platform/teknologi vil nemlig ofte medføre større ændringer der ikke er helt kompatible og derfor vil kræve en udskiftning/opgradering :-(Og her kunne jeg frygte at alle de nye smarte features og devices ikke bliver understøttet af de "gamle" wireless controllere.
Det jeg mener vedr. udskiftning af HW er at det burde være muligt for eksisterende kunder at få udskiftet contollerne til en favorabel pris. Det kunne være en indleveringsordning' date=' hvor man kan indleverer sine gamle controllere og få de nye til produktionsprisen+håndteringsomkostninger. Derved undgik LK også at de gamle controllere ender i Den Blå Avis. Men jeg håber ikke ikke det bliver nødvendigt at udskifte dem' date=' IGEN[/quote'']
Link til kommentar
Del på andre sites

Kan godt være det er mig der er gammeldags, men jeg kommer jo også fra PC verdenen. Her skifter vi jo bare det der er "gammelt".Er programmet slidt, så nyt program. Er Grafikkortet udtjent, så nyt grafikkort. Det havde været fedt om man kunne det samme med IHC. Noget andet jeg ikke fatter i IHC er at man skal have så mange controllere (til hver 4.500 kr). Og det mest ufede er at de ikke kan snakke (fornuftigt) sammen. Hvis du er den "heldige" bruger af SceneView, så ved du at der er ingen integration mellem controllerne. Alt skal foregå på den enkelte controller. Det er godt nok upraktisk!!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Noget andet jeg ikke fatter i IHC er at man skal have så mange controllere (til hver 4.500 kr). Og det mest ufede er at de ikke kan snakke (fornuftigt) sammen. Hvis du er den "heldige" bruger af SceneView' date=' så ved du at der er ingen integration mellem controllerne. Alt skal foregå på den enkelte controller. Det er godt nok upraktisk!!!![/quote']Hvis man kaster et blik på denne gamle tråd, så kan man jo håbe, at LK IHC Bolig*1...[ul] [li]bliver baseret på eksisterende hardware[/li] [li]indeholder sammenkobling af controllere via ethernetporten[/li][/ul]Det ville være dejligt!-- Jakob*1: Hvor er det dog irriterende, at de vælger navnet "LK IHC Bolig" for den nye model, når "LK IHC Bolig" hidtil har været navnet på de hersens opgraderingspakker...
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg syntes McenterFreak´s tanke med opgradering via indleveringsservice eller en tilbagekøbspris når man kan vise man har opgraderet til en ny hardwareversion er en super kundeservice/marketing idé.Det vil helt sikkert være noget der "fastholder" brugerne på LK´s IHC platform, i stedet for at afskrække dem. For når først man er blevet "narret" et par gange falder tilliden/tiltroen til IHC systemet og man vil være mere modtagelig for at finde alternativer (Zigbee/Z-wave eller lign.)Det er jo faktisk også dette lille fif bilforhandlerne gør brug af for at lokke os til at købe en ny Polo Bluemotion istedet for den gamle Golf.

Link til kommentar
Del på andre sites

Som der også står i linket til LK's hjemmeside, er det en ny udgave af den eksisterende IHC Standard. Dvs. det færdigkonfigurerede program bestående af fb. 9.01-9.17. IHC Standard har efterhånden en del år på bagen, og trænger nok til fornyelse, og især nemmere integration med de wireless produkter, som ikke eksisterede da IHC Standard blev lavet. Det kommer til at køre på eksisterende hardware, så ingen grund til panik. I bund og grund er det jo "bare" nogle nye funktionsblokke. Det jeg har snuset mig frem til, er at der kommer en del nye funktioner, og den nye IHC Bolig skulle kun bestå af 2 funktionsblokke, hvor den "gamle" består af 17. Vi skal ikke regne med at konceptet er salgsklar før i starten 2012.

Link til kommentar
Del på andre sites

Lol... tror ikke de har fortalt dig sandheden.. der står på siden bla.Men de gode nyheder stopper ikke her. Vi kan også præsentere en kablet udgave af LK IHC Bolig® til nybyggede huse.Så kun en SW upgrade... ahh... tror det ikke..Jeg skal bygge nut hus, så håber på at de har lavet et bussystem, så man kan sløjfe rundt.. istedet for at skal have alle udtag direkte ud i tavlen.. men vi må se :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

HejEfter af have talt med LK' date=' der kommer ingen ny hardware, men programeringen skulle blive mere simpelMVHJens[/quote']Det er også hvad rygterne siger hos os. Min mester har en kammerat hos lk, som havde sagt at det nye er nye funktionsblokke.Hvis lk skulle gøre noget, skulle de komme med en bro til f.eks. zwave, så man kunne interagere med danfoss' nye thermostater..
Link til kommentar
Del på andre sites

Lol... tror ikke de har fortalt dig sandheden.. der står på siden bla.Men de gode nyheder stopper ikke her. Vi kan også præsentere en kablet udgave af LK IHC Bolig® til nybyggede huse.Så kun en SW upgrade... ahh... tror det ikke..Jeg skal bygge nut hus' date=' så håber på at de har lavet et bussystem, så man kan sløjfe rundt.. istedet for at skal have alle udtag direkte ud i tavlen.. men vi må se :-)[/quote']Det ER en ny og revideret version af den nuværende IHC Standard, som jo kun findes i kablet udgave.Jeg fik det at vide i mandags, af netop ham der sidder og laver det nye IHC Bolig program, så jo - det er "bare" nogle nye funktionsblokke.
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg talte med LK support i fredags omkring et andet emne og fik i den forbindelse fortalt lidt hvad dette nye IHC Bolig var. Det er en revideret udgave af Standard´en, for at kunne håndtere wireless produkter i førnævnte funktionsblokke. Der BLIVER arbejdet på link mellem controlere på ethernet og kørt tests siden i sommers mellem DK og Norge, men der ligger ikke noget færdigt endnu. Z-Wave bliver der også arbejdet med, men der ligger intet klar fra LK side. Dette var udtalelser fra en LK IHC ansat som laver funktionsblokkene til varmestyringen. //Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

Havde lidt svært ved at finde beta´n så her er lige link:http://www.lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/ihc/ihc-bolig/ihc-bolig-programmet.page?Må sige det er en ganske omfattende (og tiltrængt) opdatering der er sket. Virker umiddelbart ganske fornuftig og gennemtænkt. Bla. med teknisk alarm der forhindre tænd/sluk at 230V ved gas alarm.Og endelig har de fundet ud af at lave en standard PIR blok der kan sættes til både at tænde og slukke lyset:Her er det muligt og vælge hvilken funktion fb skal have.Vælg mellem Tænd på tryk - Sluk på pir,Tænder og slukker på tryk, dæmper lys på pir,Tænder og slukker på Pir - Uanset skumring,Tænder og slukker på Pir - Når skumring er ON,Udelys - styret af ur og skumring,Så mangler vi bare at få bygget huset om så det passer med alle de nye funktioner/FB :laugh: :silly: :pinch: Dammm jeg er blevet klogere de sidste 2 år. Der er godt nok nogle ting jeg vil gøre anderledes idag.... Men vi skal jo lære så længe vi lever.

Link til kommentar
Del på andre sites

Var der forøvrigt nogen der lagde mærke til disse fine billeder fra dokumentationen/installatørmappen:[attachment=1647]Bolig1.JPG[/attachment]IHC Controllerens velkomstside. Denne side vises' date=' når du taster husets IP-adresse i browseren og i Sceneview.[/i'][attachment=1648]Bolig2.JPG[/attachment]Oversigtsside. Her ser du en plantegning over boligen med ikoner, som viser, hvad der er installeret. Du kan klikke på ikonerne og styre den tilhørende installation. Du skal selv indsætte en plantegning over kundens hus.[attachment=1649]Bolig3.JPG[/attachment]Få et overblik over tyverialarmen. F.eks. hvornår den er slået til og fra. Du kan også se, om døre er lukkede via status på magnetkontakt .
Det ser jo virkelig spændende ud. Hørte godt fra en tekniker fra LK i foråret, at der blev arbejdet på nogle nye skabeloner til sceneview, så det var nemmere at lave en fin brugerflade. Kunne måske bruges til en tablet, hvis den kan køre sceneview. :)
Link til kommentar
Del på andre sites

Yeps. Det var noget i den stil jeg håbede/ventede på.Ved godt der i andre tråde arbejdes på at lave alternative brugerflader, men en lille 7-10" android tablet kan idag fåes på ebay fra ca. kr. 1.000,-Så kan det snart betale sig at montere sådan en skærm i hvert rum istedet for kontakter/status/wireless tryk som jo nemt koster kr. 4-500,-/stk.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share


×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok