Hop til indhold
  • 0

Fejl i - 6.2.01.f. Tyverialarm med 10 stk PIR ??


Kent Erichsen
 Share

Spørgsmål

Hej,Jeg har netop investeret i en spritny controller som erstatning for min 10 år gamle controller.Glæder mig meget til at få "web" enabled installationen.Jeg har så været igang med at programmere hele skidtet til Visual 2.0, da jeg ikke har kunnet finde noget konvertering fra 1.0 :SJeg sidder så med Alarm modulet, og synes at der er en fejl i modulet 6.2.01.f.Senariet er følgende:[ol] [li]Sæt systemet i "Totalalarm tilkoblet" via kodetastaturet.[/li] [li]Gå nu i alarmen f.eks. via PIR1[/li] [li]"Blink af 230 V lys" er nu gået igang, og blinker med 1,5s interval[/li] [li]Slå alarmen fra mens "Blink af 230 V lys" er ON[/li][/ol]Bemærk nu, at "Blink af 230 V lys" ikke sættes til OFF, men efterlades fejlagtigt til ON, hvilket så betyder at lyset aldrig slukkes :pinch: Det sker korrekt ved fjernafkobling (modem), men ikke via kodetastaturet.Det er ret uheldigt, og som jeg ser det en fejl i modulet.Iøvrigt, så synes jeg personligt, at det er underligt at "Blink af 230 V lys" er sat til at blinke hver 1,5s, og at dette er en intern variable og ikke som brugeren kan ændre uden at lave sin egen kopi af modulet, og låse det op. I min egen version har jeg rettet det, så den kan tilrettes af brugeren selv.Tilrettet modul vedhæftet.98721_02.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Lars,Jeg er ikke helt med på hvad du har ændret??Min FB har 2 ændringer, som jeg mener LK skal fikse som minimum.Slukker "Blink af 230 V lys", ved afstilling af alarm via kodetastatur.Ændre blink intervallet, så det er muligt at ændre den fra 1.5sec uden oplåsning af FB. Ændringen er blot at flytte variablen fra internal til indstillinger.1.5sec er ikke meget, når man benytter sparepære :woohoo: Gider du nævne dine ændringer?? Måske kan jeg få gavn af dem ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja det kunne jeg selvfølgelig godt have skrevet :blush: Nå men det er din i forvejen modificerede version hvor jeg har rettet den sidste "bug" med at slukke 230V blink når "Totalalarm tilkoblet" går Off. Timeren "Blink timer for 230V lys" har du jo så fint fået flyttet fra Intern variabel til indstilling.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har lige bemærket at der faktisk er en nyere FB 6.2.01G:http://www.lk.dk/download/software/fb-opdatering-210611.zipmen ikke haft mulighed for at teste den.Har heller ikke kunne finde en beskrivelse omhandlende ændringen fra f til g. Kan bare se at den er rettet d. 29-01-2011 og falder dermed mindt imellem opdateringerne 01-01-2011 (udgivet 18-01-2011) og så den seneste fra 21-06-2011

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu bruger jeg ikke selv denne blok og kommer sikkert heller aldrig til det.Men mon ikke intentionen med at lade lyset være tændt er god nok.Hvis det var mit hus, hvor en alarm var blevet aktiveret mens det er mørkt, og jeg kommer hjem og slår alarmen fra på kodetastaturet, så ville det da irritere mig hvis alt lyset slukkede.Kan ikke se at det skulle være så stor en bommert, som du mener LK har lavet her.Men du har selvfølgelig skrevet til dem så "fejlen" kan blive rettet og regner da også med at du poster deres svar her.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Selvfølgelig kan du slukke lyset, fra dine tænd/sluk blokke eller sluk alt.Og hvis du med tastetryk mener Styresignal fra enhed for til- og frakobling af Totalalarm, så virker det på samme måde. Kun modem-afstilling fungerer anderledes, som du også skrev tidligere. Hvilket også giver mening: hvorfor skulle lyset stå tændt efter alarm er kvitteret hvis der ikke er nogen hjemme.Fair nok, hvis ikke det passer til dit behov, så ændrer du da bare det.Men som sagt, så tror jeg intentionen er god nok og vil passe de fleste.kundeservice@lk.dk er hvad jeg plejer at bruge når jeg har spørgsmål til funktionsblokke.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja korrekt. Det var modem-afstilling, hvor det virker ;) "Blink af 230 V lys" er ON, og ændres ikke ved afstilling.Så hvis man har links til senariet, er der 2 muligheder.Benytter du sluk alt, og går i byen dagen efter, så ændres "Blink af 230 V lys" IKKE ved alarm, og lyset tændes slet ikke.... smart :dry: Scenariet styres nemlig af "Blink af 230 V lys".Linker du derimod direkte til "Blink af 230 V lys" og ikke scenariet, så er lyset jo ON konstant, indtil du manuelt ændre den :blink:

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok