Hop til indhold

Indbyg af computer i væg


Recommended Posts

Jeg har kigget lidt på det såkaldte "Visility Dashboard" som tilbydes til IHC, men synes ærligt talt prisen er lidt pebret (9.000 kr. for selve enheden, knap 13.000 kr. med installation, som man tilsyneladende ikke kan/må foretage selv).Derfor har jeg leget med tanken om at selv at bygge en pc-løsning ala. dette, eller at bruge en anden tilsvarende enhed, ganske vidst beregnet til det såkaldte "VELBUS-system" (link til enheden: http://www.velbus.eu/products/view/?id=384886 ). Som nævnt er enheden beregnet til et andet system, men det er baseret på en Intel Atom platform og kører Windows 2009 (vistnok specielt beregnet til sådanne special-løsninger), hvorfor at denne burde kunne "hackes" og ændres, evt. med andet OS (eks. en "strippet" Windows 7 eller en *nix-isntallation). Denne er også en del billigere, rundt koster den 10.500 kr. (skal dog importeres fra Holland) + lige over 1.100 kr. for en vægramme.Men hvad er reglerne for montering af sådanne enheder?Jeg tænker derudover på, om man på baggrund af en de her på siden viste API'er, kunne lave sit eget program (eller website, hosted på maskinen) til styring af IHC-installationen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja okay, det var da noget billigere end den jeg linkede til, omend at det så kræver at man enten har sin "eee pc" stående skjult i f.eks. et skab, eller bygger noget tilsvarende som placeres bag på skærmen.Og hvis man evt. vælger denne løsning og en pc i f.eks. et skab, skal man blot sørge for at holde sig inden for ca. 5 meter fra skærmen, da dette er den maksimale kabel-længde for USB og så-vidt jeg husker også VGA (skærm-kabel).Men tilbage til det egentlige tema; hvordan er regler og lovgivning for montering af f.eks. en computer eller skærm i sin væg, samt tilhørende kabler? Skal man "bare" sørge for ordentlig fastgørelse og evt. ventilation, således at skidtet ikke risikerer at blive overophedet og forårsage brand?

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja okay' date=' det var da noget billigere end den jeg linkede til, omend at det så kræver at man enten har sin "eee pc" stående skjult i f.eks. et skab, eller bygger noget tilsvarende som placeres bag på skærmen.Og hvis man evt. vælger denne løsning og en pc i f.eks. et skab, skal man blot sørge for at holde sig inden for ca. 5 meter fra skærmen, da dette er den maksimale kabel-længde for USB og så-vidt jeg husker også VGA (skærm-kabel).Men tilbage til det egentlige tema; hvordan er regler og lovgivning for montering af f.eks. en computer eller skærm i sin væg, samt tilhørende kabler? Skal man "bare" sørge for ordentlig fastgørelse og evt. ventilation, således at skidtet ikke risikerer at blive overophedet og forårsage brand?[/quote']Du skal altid montere dine elektriske ting efter fabrikantens anvisning.Du skal selvfølgelig også overholde stærkstrømsbekendtgørelsen om at samlinger skal være let tilgængelige.Har du brug for at placere pc'en længere væk fra skærmen kan dette klares med en KVM switch som kan findes til rimelige priser på nettet.
Link til kommentar
Del på andre sites

Hvorfor ikke bare købe en af de billige PCer i Aldi med Multitouch screen' date=' og så have Scene View kørende. Det ligger i prislejet 5-6000[/quote']Er det f.eks. denne du mener: http://aldi.medion.com/md8870/dk_01/?refPage=medionJoh, det kunne da bestemt være en mulighed, men jeg ser som udgangspunkt tre problemer:1. Prislejet: Jeg forestiller mig, at computeren ganske enkelt skal være en gds-udgave af Visility'en nævnt andetsteds (evt. udvidet med andre funktioner), og her virker Medion's løsning noget "overdimensioneret" rent ydelsesmæssigt.2.Medions ry og mine erfaringer: Selvom den her omtalte maskine har fået en fin anmeldelse i "alt-om-data", så har Medion generelt et ry for dårlig kundeservice hvis der opstår problemer; og disse har jeg selv haft "inde på livet", da jeg for et par år siden lod mig lokkke til at købe en Medion-pc.3. Andre muligheder: Kigger man lidt på f.eks. pricerunner, så er der forskellige andre muligheder til lavere pris, f.eks. denne: http://www.pricerunner.dk/pl/223-2722984/Desktop-Computere/ASUS-ET1611PUT-B0067-Intel-Atom-D425-1.8GHz-1GB-250GB-TFT15.6-Win-7-Home-Premium-Sammenlign-PriserHvad muligheden for at have Scene View kørende, så var det da absolut en mulighed, men dels ligner den et alm. Windows-program (hvad det jo også er), dels ser det generelt ikke så "lækkert" ud; og dels kan det vel ikke bruges hvis man kunne styre f.eks. musik i et lokale fra samme program? Kan Scene View i øvrigt køres i fuldskærm, og kan man ændre dets udseende, her tænker jeg farver, symboler og lign.?
Link til kommentar
Del på andre sites

1. Prislejet. I dit første indlæg nævner du et prisleje på ca. 10.000, så 5-6000 er vel ikke så skævt.2. Jeg har købt adskillige Medion produkter i Aldi, og har aldrig haft problemer med deres hotline og service. Aldi har desuden 14 dages fuld returret, hvilket jeg har benyttet adskillige gange.Sceneview. Jeg er helt enig i at Sceneview er en visuel udfordring. Det er skrevet i Java. Jeg kan intet omkring Java, men tænker at det måske var nemmere at hacke det, end at skulle skrive en ny Visility bruger grænseflade

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja eller man kan vælge at bruge en Android tablet. Det gør den endnu billigere så der er lidt kr. tilovers til udvikling/integration.Uanset hvilken platform/skærm man vælger kan man jo altid lave en "lækker" (web)brugerflade der passer til ens behov og så styre det vha php (MikkelS´s kode). Lidt ligesom Android og Iphone app´ene. mht Aldi har jeg heller noget at udsætte. De har 3 år garanti på deres PC/skærme. Har også prøvet at få noget repareret/ombyttet på garanti efter 1 år, og deres service var ikke meget anderledes en andre steder (Bilka, Fona, you name it)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ved godt at den som standard ikke kan Java.Med der er workaounds....http://itech-buzz.com/2395/enable-flash-and-java-for-ipod-touch-iphone-and-ipad-using-cloud-browser/
Det svarer jo til at ringe til mor derhjemme, så hun kan læse brevene op der ligger i postkasen. Måske ikke den bedste sammenligning, men det er sgu da Brain Damaged at man skal ind i en server for at få oversat sin Java kode til noget iPhonen forstår. Kan man forestille sig hvordan det bliver når man skal (så skal man) og man lige trykker på Nødprocedure knappen på iPhonen, som så sender det til USA, som så oversætter, og sender tilbage til iPhonen, som så sender til din Controller, der så derefter tænder lyset, så du ikke glider i det der skulle have været i kummen
Link til kommentar
Del på andre sites

Kunne man bruge en IPad' date=' selvom den ikke kan Java?IPad 1 kan man få for 3400,- KR[/quote']Jo også snart jeg får et par dage i træk uden nogen afbrydelser så har jeg en web venlig version klar som gør det muligt at køre det hele via både tables, smartphones og webbrowsere.Jeg starter nok med en hosted løsning hvor folk kan teste og samtidig kan jeg nemmere fejlsøge på det og se hvad der sker for de enkelte moduler/enheder - jeg kan aldrig nogensinde får et samlet overblik over alle tingene.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 months later...
HejEr der nogen der har bygget en tablet ind i væggen ?har googlet på alt muligt for at finde ud af hvilken man skal vælge for det ser ordenligt ud' date=' men kun fundet denne http://www.cortexa.com/iPadDock til ipad men er nu mest til android..mvhJens[/quote']Jeg har tænkt på det selv, og kommet frem til at jeg vil løse det ved at benytte en billedramme i børstet stål. I hullet vil jeg montere en TV arm med et standard VESA bbeslag, så man kan vippe maskinen ind og ud. Med den løsning du linker til, skal man jo alligevel lave hul i væggen, fremføre el og net, så jeg kan ikke lige se hvad værdi ($399) den der cortexa tilfører
Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok