Hop til indhold
  • 0

Magnetkontakter på vinduer og døre


FRBI
 Share

Spørgsmål

Hej.Jeg har monteret magnetkontakter på alle vinduer og døre og delt dem op i rum. Pt har jeg kun sat 3 rum til et IHC indput modul men er stødt på problemer.Har sat et status tryk hvor den grønne skal lyse når alle magnetkontater er sluttede og den røde lyser hvis en af den er åben. Når den røde lyser kan jeg forsøge at slutte alarmen til og så vil lyset blinke i det pågældende rum. Dette virker fint men jeg tror min programmering kunne gøres mindre men jeg kan ikke lige se hvordan. Men det som ikke virker er at ikke alle rum behøver at være lukkede førend den grønne diode lyser og det skal den jo ikke. Endvidere, hvis jeg har et åbent vindue i et rum og lyset tændt, så slukker lyset når jeg lukker vinduet og det er lidt træls.Håber på lidt hjælp, på forhånd takFrank Birch

Hus.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Problemet med den dioden kan lyse selvom ikke alle magnet kredse er ok, skal findes i den programdel som hedder "Tilkobling af alarm ok".Når en af dine "zoner" skifter status til ok=vinduer lukket, så vil den pågældende programdel sætte udgang "Magnetkontakt sløjfe åben" ON, og den vil så sætte "Tilkobling af alarm - Ok" til ON, uanset status af de andre 2 magnet kredse du har.Du skal altså have en betingelse ind der gør at udgangen kun kan gå ON hvis alle kredse er ok.Eller du kunne måske tilføje en udgang "Magnetkontakt sløjfe åben kontor" osv for hver magnet kreds du har, og så tilføje dem alle i "Tilkobling af alarm".At lyset slukker når vinduet åbnes eller lukkes skal findes i den programdel der hedder "(A/B/C)Timer for stop blink af loftlys...etc.".Når indgangen bliver ændret (skifter status) så er kommandoen at Blink af loftlys skal gå OFF.Jeg er ikke helt klar over hvad din intention er med den programdel, men det er i hvert fald forklaringen på hvorfor det sker.Jeg vil ikke lave ændringerne for dig, da det virker til at du godt selv kan finde ud af programmeringen, men spørg endelig igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Allan.Tak for dit hurtige svar.Jeg vil prøve at se om jeg kan få det programmeret.Det er lidt hårrejsende at programmere men jeg laver mine egne FB da de jo ellers kan blive enormtlange hvis man bruger standart FB og ikke fjerner det man ikke skal bruge.Min intension med at blink af loftlys skal slukke når vinduet lukkes er jo at når man skal til at sætte alarmen til men den røde status diode lyser, så istedet for at rende rundt og chekke det hele, så kan man sætte den til (uden at den bliver sat til) og så vil lyset blinke i det pågældende rum hvor magnetkontaktsløjfen er brudt, og når man så slutter den igen ved at lukke dør eller vindue, så stopper lyset med at blinke og man kan sætte alarmen til.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hej.Jeg har monteret magnetkontakter på alle vinduer og døre og delt dem op i rum. Pt har jeg kun sat 3 rum til et IHC indput modul men er stødt på problemer.Har sat et status tryk hvor den grønne skal lyse når alle magnetkontater er sluttede og den røde lyser hvis en af den er åben. Når den røde lyser kan jeg forsøge at slutte alarmen til og så vil lyset blinke i det pågældende rum. Dette virker fint men jeg tror min programmering kunne gøres mindre men jeg kan ikke lige se hvordan. Men det som ikke virker er at ikke alle rum behøver at være lukkede førend den grønne diode lyser og det skal den jo ikke. Endvidere' date=' hvis jeg har et åbent vindue i et rum og lyset tændt, så slukker lyset når jeg lukker vinduet og det er lidt træls.Håber på lidt hjælp, på forhånd takFrank Birch[/quote']Jeg har lige prøvet at rette lidt i dit program. For at styre indikeringen af om magnetkontaktkredsen er åben eller lukket, har jeg samlet den funktion, for ALLE magneterne under "Magnetkontaktkreds indikering". Ligeledes har jeg i én programfunktion, samlet stop af blink i rummene når du lukker vinduet. Det er under "Timer for stop blink af lys ved åben magnetkontaktsløjfe ved alarmtilkobling". Jeg har også ændret udgangen "Blink af 230V lys", så den blinker, hvis alarmen går. Den kørte sammen med blink af lys i kontor i dit program. Hvis jeg også lige skal komme med lidt konstruktiv kritik, kan man som du har lavet det, slå din alarm både til og fra på det statustryk i bryggerset. Det er måske ikke så hensigtsmæssigt at man ved indbrud kan slå alarmen fra med ét enkelt tryk på den måde. Hvis du vil kunne styre til-/ frakobling af alarm via et tryk, vil jeg foreslå at du istedet bruger FB 6.1.01.c, hvor man skal taste i en rigtig rækkefølge, for at koble alarmen til/fra.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej V8Camaro.Tusind tak for hjælpen, det var lige sådan jeg gerne ville have det til at virke.Jeg kigger på det med at tilslutte/frakoble alarmen, men med magnetkontakter på alle døre og vinduer der kan åbnes og rudeknusningsdetektorer på alle øvrige vinduer så skulle der jo helst ikke komme nogen ind og slå alarmen fra :) De skulle jo gerne stoppes inden de kommer ind

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok