Hop til indhold
  • 0

Hvilken LK Dæmper


Familien Thingholm
 Share

Spørgsmål

HejSkal have lavet noget dæmpning på mine udendørs lamper hvor der sidder2 stk energisparepære på i alt 30 watt.Jeg kan se på forum at der bliver anbefalet den wireless uni dæmper men jegvil meget gerne have en til tavlemontage.Har lidt kig på IHC DIMMER 350 LR da den er billigst men kan den bruges til at dæmpe denne slags pære og kan der komme sluk alt funktioner mm på den.Håber på at kunne lade udendørslamperne lyse feks 20% også når pir bliver aktiveretkører den op på 100% i nogle minutter. Desuden skal et ur og skumringsræle styrer lamperne.På forhånd tak

Link til kommentar
Del på andre sites

18 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
HejHar lidt kig på IHC DIMMER 350 LR da den er billigst men kan den bruges til at dæmpe denne slags pære og kan der komme sluk alt funktioner mm på den.
Årsagen til at de wireless dæmpere anbefales er ganske enkelt at de er dem der giver dig de fleste faciliteter. IHC Dimmer koster dig også nogen udgange. så prisen skal du nok ikke kigge så meget på.Fordelen ved de Wireless er at du kan sige til den at du vil have 20% lys eller 100% lys eller 0% lys(Sluk)efter at have haft med IHC at gøre i snart 15 år, så vil jeg absolut ikke længere bruge IHC dimmer. Kun Wireless, selv om det koster et underlag...Bemærk desuden at de færreste standard energisparepærer har mulighed for dæmpning.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Okay, tak for hurtigt svar.Har faktisk også nogle kabelbakker hvor jeg har muligheden for at sætte en dæmper ind i, så det tror jeg at jeg vil gå efter.Vi er enige om det er denne her ikke: Wireless Lysdæmper Universal 250 W UNI 1 modul med EANnummer 5703302127172 (Hvis den skal være hvid)På forhånd tak

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Læg mærke til den ikke kan bruges til sparepærer...
Det er der vel ingen dæmpere der kan. Det er vel pæren der afgør det. På de fleste pærer er der skrevet på indpakning om de er "Dimable", eler der der vises en drejeknap, der enten har et kryds over (ikke dæmpbar) eller uden kryds (dæmpbar). Ikea er forøvrigt begyndt at producere sparepærer der er dæmpbare. Harald Nyborg har sparepærer til spots (GU 10) der er dæmpbare
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Har søgt lidt rundt' date=' og er åbenbart fordi lk's dæmpere kræver min 30w....[/quote']Ja, men sparpærer kan IKKE dæmpes, med undtagelse af det som jeg skrev i mit forrige indlæg.Hvor står der forøvrigt at Wireless Universal 250W skal have en belastning på min. 30 watt. Når jeg kikker på LK tekniske specs, er det kun deres wireless lampeudtag Ø80 der har en minimumsbelastning på 5 VA, men det kan selvfølgelig være en fejl.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
ifølge lk skal dimmeren bruge mindst 20W eller 20VAhttp://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=505D5103#produkter
Jeg er ikke elektrikker, men det er da underligt at de på de et produkt skiver minimums belatsning 5 VA, og på det andet produkt skriver Mærkeeffekt, men nogen kan måske kaste lys over det, så en lægmand som mig kan forstå det
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Har søgt lidt rundt' date=' og er åbenbart fordi lk's dæmpere kræver min 30w....[/quote']Ja' date=' men sparpærer kan IKKE dæmpes, med undtagelse af det som jeg skrev i mit forrige indlæg.Hvor står der forøvrigt at Wireless Universal 250W skal have en belastning på min. 30 watt. Når jeg kikker på LK tekniske specs, er det kun deres wireless lampeudtag Ø80 der har en minimumsbelastning på 5 VA, men det kan selvfølgelig være en fejl.[/quote']ja og nej, både dæmper OG lyskilde skal være af en rimelig kvalitet (man får hvad man betaler for princippet)der findes dæmpere som kan med proff. lyskilder, men Lavenergi pære er noget hø, for de skal starte i 100% blive lidt varme også kan man dæmpe dem 30-40%lidt fesent, da effekten ved dæmpet lys forsvinder lidt
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
ifølge lk skal dimmeren bruge mindst 20W eller 20VAhttp://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=505D5103#produkter
Jeg er ikke elektrikker' date=' men det er da underligt at de på de et produkt skiver minimums belatsning 5 VA' date=' og på det andet produkt skriver Mærkeeffekt, men nogen kan måske kaste lys over det, så en lægmand som mig kan forstå det[/quote'']mærke effekt = maksimal tilladte belastningminimums belastning = mindste tilladte belastning opgivet i W eller vA alt efter belastings type
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
ifølge lk skal dimmeren bruge mindst 20W eller 20VAhttp://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=505D5103#produkter
Jeg er ikke elektrikker' date=' men det er da underligt at de på de et produkt skiver minimums belatsning 5 VA' date=' og på det andet produkt skriver Mærkeeffekt' date=' men nogen kan måske kaste lys over det, så en lægmand som mig kan forstå det[/quote''']mærke effekt = maksimal tilladte belastningminimums belastning = mindste tilladte belastning opgivet i W eller vA alt efter belastings type
Hvad betyder det så når der står Mærkeeffekt 20 til 250 Watt
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
det betyder at du kan sætte en pære til på 20 til 250w fx en 10w dæmpbar lyskilde' date=' skal du have 2 eller max 25 stk[/quote']Ja det havde jeg fattet, men det jeg efterlyser er en teknisk beskrivelse af hvad mærkeffekt er. Er den nedre grænse på en mærkeeffekt det samme som en KRÆVET minimumsbelasting, svarende til det som er beskrevet for lampudtaget på 5 VA, og den øvre grænse det man må belaste dimmeren med. Vil sætte pris på et svar fra en Hardcore trikker der ved alt om det her
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok