Hop til indhold
  • 0

Plus/Minus konventering


martin i
 Share

Spørgsmål

Hej sidder med et projekt jeg skal lave, hvor jeg er løbet ind i en mindre opgave =)jeg har et 24v output modul...og så har en en RGB LED skinne der skal styres...måden den styre på er ved en fast "plus" og 3 variable "minuser"...jeg skal jo derfor så have et "omvendt" signal altså minus styret og ikke plus styret...Den skal ikke dæmpe eller noget bare kunne tænde slukke for 3stk minus'er og sende en fast plus ud...Er det muligt at "vende" signalet ved forsyningen så der byttes rundt på plus/minus, der eller fungere dette ikke?og hvis dette ikke er muligt er der så andre forslag til en løsning ? =)til de nysgerrige skal RGB båndet bruges til lys normal vis og så skal det ved forskellige begivenheder kunne indikere forskellige ting.

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Hej sidder med et projekt jeg skal lave' date=' hvor jeg er løbet ind i en mindre opgave =)jeg har et 24v output modul...og så har en en RGB LED skinne der skal styres...måden den styre på er ved en fast "plus" og 3 variable "minuser"...jeg skal jo derfor så have et "omvendt" signal altså minus styret og ikke plus styret...Den skal ikke dæmpe eller noget bare kunne tænde slukke for 3stk minus'er og sende en fast plus ud...Er det muligt at "vende" signalet ved forsyningen så der byttes rundt på plus/minus, der eller fungere dette ikke?og hvis dette ikke er muligt er der så andre forslag til en løsning ? =)[i']til de nysgerrige skal RGB båndet bruges til lys normal vis og så skal det ved forskellige begivenheder kunne indikere forskellige ting.
Ved ikke lige om løsningen med at bytte plus og minus på outputmodulet virker, eller om det er en god idé, men det kan vel laves med 3 kontaktorer/relæer, der bliver styret af nogle udgange.. Så har du også mulighed for at bruge de resterende 5 udgange på modulet til noget i ihc-installationen.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

så du her en led skinne hvor der er 4 ledninger på ?1 til +24Vdc3 forskellige som skal lægges til gnd, afhænging af hvordan RGB led skinnen skal lyse ?du bygger 3 mekaniske relæer ind mellem det 24V output modul, således disse relære trækker den gnd ned, som giver den eller de farver du skal bruge.dette "koster" 3 outputs fra IHC'en, 3 relære, relæ sokler og lidt kabling...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej zymex.Du kan også bruge et output 230, hvor du bare anvender den ene gruppe af udgange, tilslut 0V til indgangsklemmen der hvor du normalt har fasen tilsluttet fra gruppeafbryderen og så her de dermed 4 udgange, en til hver af dine funktioner. Det må være den nemmeste løsning, du undgår ekstra relæer. God fornøjelse med projektet.Mvh Bjarne

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hej zymex.Du kan også bruge et output 230' date=' hvor du bare anvender den ene gruppe af udgange, tilslut 0V til indgangsklemmen der hvor du normalt har fasen tilsluttet fra gruppeafbryderen og så her de dermed 4 udgange, en til hver af dine funktioner. Det må være den nemmeste løsning, du undgår ekstra relæer. God fornøjelse med projektet.Mvh Bjarne[/quote']Super god løsning :D det havde jeg ikk lige tænkt over :)Det tror jeg bare blir løsningen så ;) så der ikk nogen ekstra relæer.Tal for alle de hurtige svar
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hej zymex.Du kan også bruge et output 230' date=' hvor du bare anvender den ene gruppe af udgange' date=' tilslut 0V til indgangsklemmen der hvor du normalt har fasen tilsluttet fra gruppeafbryderen og så her de dermed 4 udgange, en til hver af dine funktioner. Det må være den nemmeste løsning, du undgår ekstra relæer. God fornøjelse med projektet.Mvh Bjarne[/quote'']Super god løsning :D det havde jeg ikk lige tænkt over :)Det tror jeg bare blir løsningen så ;) så der ikk nogen ekstra relæer.Tal for alle de hurtige svar
Selv tak ;):)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
HejsaBare lige til orientering' date=' jeg ved godt du har fået et godt svar...Output24 relæet, der kan du godt bytte rundt på plus og minus, men jeg tvivler på at det kun er 5 cm RGB-led du har? - Belastningen på udgangene bliver hurtigt for stor ;)Så små relæer eller output230 er en meget bedre løsning.[/quote']er kun 5cm =)det fordi det er/var min svende stand jeg har lavet med lidt ekstra "lir"men valgte at bruge 230v output bare 4 af udgangene og det virkede perfekt =)
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok